استایلینگ

منتشر شده در تاریخ

استایلیست شخصی است که پیشه‌اش استایلینگ است و کسی است که کارش هدایت مُد در یک مسیر مشخص و برنامه‌ریزی شده است. او باید بتواند عناصر یک سبک را به خوبی در کنار هم قرار دهد و در نهایت به حالتی که از نظر خود ایده‌آل است برسد. همچنین یک استایلیست می‌تواند به‌عنوان یک مشاور کار کند و لباسی مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی، برنامه‌های تلویزیونی، موزیک ویدئوها، اجرای کنسرت، افراد مشهور، مدل‌ها یا دیگر چهره‌های مطرح انتخاب کند.
همانطور که مشهود است، ساخت استایل یکی از وظایف استایلیست‌ها می‌باشد. همچنین اولین گام برای ساختن استایل شخصی، شناخت استایل خود است که از مهارت‌هایی است که فرد در طول این دوره بدست می‌آورد.
بخشی از مطالبی که هنرجویان در طول دوره با آن‌ها آشنا می‌شوند به شرح زیر است:

  • تاریخچه‌ای از فشن و استایلینگ در فشن
  • استایل‌های مختلف
  • مباحث مختلف استایلینگ
  • دانش بصری در استایلینگ
  • روش الهام‌گرفتن در ایجاد استایل‌ها
  • چشم‌انداز شغلی

نمونه کار های استایلینگ هنرجوهای صاحو

نمونه کار هنرجویان دوره استایلینگ
نمونه کار هنرجویان دوره استایلینگ
نمونه کار هنرجویان دوره استایلینگ

سر فصل های این دوره شامل:

  • اصطلاحات مد و استایلینگ
  • روانشناسی رنگ
  • پالت رنگ شخصی
  • ترکیبات رنگ در استایل
  • ایرادات اندامی در استایلینگ
  • بیزینس استایلینگ
  • فشن استایل‌ها
  • پرسنال استایل‌ها
  • کمد لباس کپسولی
  • دِرِس کُدها
  • مروری بر ادیتوریال استایلینگ
  • نحوه ارائه پورتفولیو استایلینگ

این دوره شامل 24 ساعت است.

1_اصطلاحات مد و استایلینگ:

اگر به تمام رشته ها توجه کرده باشین همه ی آن ها اصطلاحات رایج و تخصصی خود را دارند. وقتی در رشته ای فعالیت می کنیم، بهتر است که اصطلاحات تخصصی آن را برای حرفه ای تر شدن کارمان بدانیم

2_روانشناسی رنگ:

رنگ در استایلینگ از عناصر مهم میباشد که هنرمند با شناخت اصول و کارکردهای رنگی میتواند نیاز مخاطب خود برای ست های رنگی یا تضادها را برطرف نماید

3_پالت رنگ شخصی:

دنیای رنگ پر از زیبایی و نشاط است . شناختن رنگ به شما کمک میکند یک کمد بی نقص داشته باشید .هر عناصر رنگ مخصوص خود را دارد مثلا ما در تابستان از رنگ های گرم و در زمستان از رنگ های سرد استفاده میکنیم . به همین منظور باید بدانیم از چه رنگ هایی و چگونه استفاده کنیم که یک استایل جذاب داشته باشیم .

4_ترکیبات رنگ در استایل:

یکی از مهم ترین ایتم ها در استایل ترکیب رنگ است.که نظر هر مخاطبی را به خود جلب میکند پس بهتره است ترکیب های رنگ را به خوبی بشناسیم.

5_ایرادات اندامی در استایلینگ

شما باید برای داشتن یک استایل خوب باید قد و نوع اندامتان را در نظر بگیرید . مثلا بعضی از لباس ها قد شما را کوتاه تر نشان میدهند یا برخی دیگر شما را چاق نشان میدهند و حتی بر عکس. پس برای داشتن یک استایل ایده ال باید ایرادات اندامی را به خوبی بررسی کنید.

6_بیزینس استایلینگ

در این مبحث درمورد اینده شغلی و اینکه با استفاده از این رشته چه کار هایی میتوانید انجام دهید به شما اموزش داده می شود.

7_ فشن استایل ها:

در این بخش با انواع استایل ها اشنا میشیم مثل استایل مینیمال، استایل کژوال ، استایل کلاسیک، استایل بوهو و……

8_پرسنال استایل‌ها

پرسنال استایل به شما کمک میکند که سبک خود را پیدا کنید چگونه لباس انتخاب کنید تا لباستان را با هر فرم بدنی دوست داشته باشید و راحت باشید.

9_کمد لباس کپسولی:

کمد کپسولی در حقیقت یک پایه و اساس برای استایل شخصی شماست. شما با داشتن یک کمد کپسولی، می‌توانید با استفاده از تعداد کمتری لباس، استایل‌های متنوع‌ تری خلق کنید که هم زیبا هستند و هم مینیمال. این لباس‌های با کیفیت و زیبا و کاربردی، معمولا لباس‌هایی هستند که وجود آن‌ها در کمد هر کسی ضروری است. 

10_ دِرِس کُدها:

درس کد به قوانین مشخص شده و عرف جامعه در رابطه با لباس پوشیدن گفته می شود.در واقع قوانین مشخصی که نوع لباس پوشیدن گروه خاصی در شرایط خاص و مشخص مثل جلسه کاری،مهمانی عصر،لباس نظامی و… را مشخص می کند.

11_مروری بر ادیتوریال استایلینگ:

نوعی عکاسی مد و فشن است برای مجلات مد.

12_نحوه ارائه پورتفولیو استایلینگ

در اصطلاح به یک آلبوم خلاصه از آثار شما، پورتفولیو گفته می شود. پورتفولیو طراحی لباس مجموعه ای از طراحی ها، ایده ها و سایر کارهایی هست که انجام داده اید. این ایتم به شما کمک میکند که چگونه پورتفیلو خود را ارائه دهید.

بازار کار استایلینگ:

در غرب استایلینگ جایگاه قوی و درست خود را پیدا کرده است اما در شرق تاریخ آنچنانی ندارد و در سالهای اخیر به تازگی برای خود جایگاهی در جامعه پیدا کرده اند.در نتیجه برا ی افرادی که ذهن خلاق و شکوفایی دارند جزء مشاغل پردرآمد خواهد بود. و طبق گفته های همیشگی ما هر تخصصی نیاز به آموزش حرفه ای و تداوم دارد پس هیچ زمان از مطالعه و آموزش دور نشوید مخصوصا زمانیکه شغلی مد روز را انتخاب میکنید . بازار کار استایلینگ با پتانسیل حداکثری که دارد میتواند شما را به درآمد چشمگیری برساند.

نمونه مدارک صاحو

نمونه مدرک داخلی
نمونه مدرک بین المللی

ویژگی های برگزاری دورهای صاحو:
پشتیبانی 24 ساعته
ارائه ویدئوهای جلسات
برنامه ریزی با توجه به وقت هنرجوها
شرایط پرداخت اقساط
گروه های رفع اشکال به صورت مستقیم با اساتید
امکان دریافت مدرک بین المللی رلیانس فرانسه

کلام آخر صاحو:
بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کنه. صاحو استایل مدارک خودش رو با همکاری شرکت بین‌المللی رلیانس فرانسه به هنرجویانی که با موفقیت دوره رو به‌ پایان می‌رسونن، اعطا می‌کنه. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه هست و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی اون از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی هست.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *