ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل

منتشر شده در تاریخ

در واقع یک حقیقت مهم که باید قبل از مهاجرت کردن بدانید این است که، تحصیلات دانشگی خارج از کشور بدون بودجه کافی امکان پذیر نیست! بهترین مکان ها برای تحصیل و زندگی کشور هایی هستند که شهریه دانشگاه در آنها کم و یا حتی وجود ندارد.

تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از کشور هایست که مزایای زیادی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین المللی کاملا برابرهستند .گران ترین شهر برای زندگی در کشور فرانسه، پاریس است که البته با تحقیق میتوانید شهر های ارزان تری را پیدا کنید؛ البته زندگی در پاریس، ارزش هزینه کردن را دارد.پاریس به عنوان شهر دانشجوی جهان نام گرفته است و همین نامگذاری علاقه ی دانشجویان به انتخاب این کشور را نشان می دهد.

تحصیل در تایوان

در بین کشور های آسیایی، تایوان یکی از ارزان قیمت ترین کشورها برای کسانی است که قصد تحصیل مهاجرت دارند.به عنوان مثال، در دانشگاه ملی تایوان به عنوان دانشگاه پیشرو کشور که در سال 2019 72مین دانشگاه برتر جهان شناخته شده،  شهریه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی از 100,920 دلار  تایوان (3300 دلار آمریکا) برای هنرهای لیبرال، تا 124،200 دلار تایوان (4050 دلار آمریکا)  می باشد.در این کشور بیش از 120 دوره در بیش از 40 دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود؛ همچنین تایوان مقصد محبوبی برای یادگیری ماندارین نیز است.زندگی با کیفیت خوب و مناسب را با هزینه های نسبتاً پایینی می توانید در تایوان به دست آورید.برای یک دانشجو، هزینه خوابگاه، یکی از دغدغه های اصلی به حساب می آید؛ در کشور آسیایی تایوان، تنها با داشتن سالانه 88000دلار تایوان (2900 دلار آمریکا) می توانید زندگی خوابگاهی داشته باشید.

تحصیل در آلمان

آلمان که به عنوان “سرزمین ایده ها” شناخته می شود، محبوبیت بالایی بین دانشجویان بین المللی دارد که دلیل آن واضح و مشخص است! با تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان، هزینه های نسبتاً کمی می پردازید در حالی که کیفیت زندگی بالایی را به دست می آورید.در تمام دانشگاه های دولتی، به استثنای دانشگاه های بادن-وورتمبرگ هیچ شهریه ای در مقطع کارشناسی و دکترا دریافت نمی شود.دانشجویان کارشناسی ارشد نیز با تلاش و جست و جو برای بورسیه های تحصیلی، می توانند در هزینه های خود صرفه جویی چشم گیری کنند.

تحصیل در آرژانتین

آرژانتین یکی از امن ترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی محسوب می شود.شما به طور معمول می توانید در هر دانشگاه دولتی با هزینه تحصیل تقریبا رایگان (حدود 5،100 دلار) آمریکا در سال درس بخوانید. همچنین می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر در موسسات خصوصی تحصیل کنید. شما برای هزینه های زندگی به 5000 دلار آمریکا نیاز خواهید داشت. با اجاره خانه های بسیار ارزان و مناسب ( حدود 350 دلار) زندگی شما راحت تر خواهد بود.

تحصیل در مکزیک

مکزیک دانشجویان بین المللی زیادی دارد.هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه های مختلف مکزیک متفاوت هستند و دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری را دریافت می کنند.به طور متوسط حدود 6300 دلار آمریکا در سال برای دانشجویان کارشناسی بین المللی در پایتخت بودجه لازم است.مکزیکو سیتی به عنوان یکی از 100 شهر برتر دانشجویان در جهان شناخته می شود.برای تمامی مخارج زندگی در پایتخت حدود 9250 دلار آمریکا و برای سایر نقاط کشور 6450 دلار آمریکا نیاز دارید. اگرچه زبان اصلی آموزشی اسپانیایی می باشد، اما دانشگاه های مکزیک دوره های بیشتری را با زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

تحصیل کانادا

کانادا کشوری پیشرفته و پهناور که هرساله به نیروی متخصص زیادی نیاز دارد. پس اگر درزمینه ای تخصص داشته باشید خیلی راحت می‌توانید در این کشور زندگی کنید. کانادا هم مثل استرالیا، ازآنجایی‌که جمعیت مهاجر آن زیاد است، راحت‌تر می‌توانید با جامعه ارتباط برقرار کنید. مخصوصاً این‌که ایرانیان زیادی در این کشور وجود دارند و شما کمتر احساس غربت خواهید کرد. مهاجرپذیری، کیفیت بالای زندگی، امنیت و آرامش کامل باعث شده است که ایرانیان برای مهاجرت همیشه استرالیا و کانادا را برای مهاجرت در اولویت قرار دهند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *