پوشاک هند

منتشر شده در تاریخ

لباس های سنتی هندی ، براساس مناطق جغرافیایی،شرایط آب و هوایی،فرهنگ و اقوام مختلف از منطقه ای به منطقه ی دیگر متفاوت است. در عصری که بیشتر کشورهای دنیا در حال غربی کردن جوامع خود و جهانی شدن هستند هند موفق شده تا با استفاده از لباس های سنتی مردمش فرهنگ غنی خود را حفظ کند .

ساری:

لباس ساری یک لباس سنتی هندی است که در بین زنان بسیار رایج است . ۷۰ درصد زنان هندی هرروز این لباس را می پوشند. لباس ساری به دوره تمدن دره سند باز می گردد که مال ۲۶۰۰سال پیش از میلاد است .

لباس های ساری در هوای گرم هند بسیار مناسب است .

جالب است بدانید امروزه ساری دیگر فقط محدود به هند نیست و این لباس نه تنها در هند بلکه در کشور های دیگر دنیاهم توسط افراد زیادی پوشیده می شود. برای پوشیدن ساری باید در قسمت بالاتنه ، لباس آستین کوتاه پوشید و سپس ساری را به تن کرد تا لباس پوششی کامل را برای بانوان به ارمغان آورد.

جالب است بدانید پوشیدن ساری در هند به معنای فضل و بخشش آن فرد است.مرسوم ترین فرم ساری ، ساری ابریشمی است . استایل پوشیدن این لباس در هر منطقه ای از هند با جای دیگر فرق دارد . بعضی آن را با یک(پالو) در جلو و برخی هم آن را با پالو که در پشت آویزان می شود می پوشند این لباس به خانم ها زنانی و ظریفی می بخشد.

سالوارکیمز :

یکی از معروف ترین لباس های سنتی در هند است و می توان برای هر مناسبت استفاده شود .این لباس سنتی زنان و مردان آسیای مرکزی و جنوب آسیا است. این در درجه اول لباس های سنتی مردم هیمکلان پرادش، پنجاب و هریانا بود.

شروانی:

لباس سنتی مردانه ای است که در مراسم های رسمی پوشیده می شود این کت توسط اکثر مردان شمال هند پوشیده شده است در مدل دیگر طول آن تا زانو است که ژاکت achkan نامیده می شود این یک لباس محبوب در مراسم عروسی است.

لونگی یا پنچه:

این لباس هم برای زنان و‌مردان است که لونگی نام دارد . لونگی پارچه ای نخی و رنگارنگی است که بیشتر در مراسم های غیر رسمی پوشیده می شود.

جنس آن از ابریشم یا پنبه است و در گرمای تابستان بسیار مناسب است .

امروزه در کشورهای دیگر مانند : بروئنی، اندونزی،مالزی ، میانمار و سومالی به دلیل گرما و رطوبت از این لباس استفاده می کنند.

شلوار قمیض و چوریدار:

توسط خانم ها در مناطق کشمیر و پنجاب پوشیده می شود. لباس بلند و راحتی است که تا بالای قوزک پا کاملا تنگ و محکم است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۲۰ خرداد، ۱۴۰۳ در ۷:۵۶ ق.ظ

👌💐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *