پوشاک سنتی مردم فرانسه

منتشر شده در تاریخ

امروزه فرانسوی ها به ندرت لباس سنتی می پوشند و فقط برای جشن ها از آن استفاده می کنند بیشتر وقت ها آن ها از لباس های امروزی استفاده می کنند.

پروانس:

در پروانس پسرها شلوار سیاهی همراه با یک پیراهن سفید و یک ژاکت می پوشیدند. برای دخترها دو انتخاب وجود داشت لباس الزین یا کنتدان

لباس کنتدان یک ژیله سیاه و یک پیراهن سفید و یک دامن بلند در رنگ های قرمز ، زرد یا سبز با آستر سفید بود .

انژو:

در انژو، پسرها یک شلوار سیاه ، پیراهن سفید ژیله ساده و یک ژاکت می پوشند آن ها هم یک کروات یا یک پاپیون و یک کلاه سیاه و کفش چرمی می پوشند.

اورن:

دخترها در اورن یک دامن بلند تیره به رنگ های قرمز یا سبز و آبی می پوشیدند آنها سرشان را پوششی سفید که شبیه به کلاه بود می پیچند رنگ شال دختران و زنان باهم متفاوت بود مردها یک ژاکت مشابه با رنگ دامن زن خودشان می پوشیدند همچنین یک شلوار و کلاه سیاه و یک دستمال دورگردنشان می بستند این دستمال معمولاً قرمز و زرد بود چون که این رنگ ها نماد اورن بودند . آن ها از این لباس ها برای رقص های سنتی استفاده می کردند .

باسک:

مردها در باسک یک شلوار و پیراهن سفید ویک کمربند قرمز و یک دستمال قرمز دورگردنشان می بستند و همچنین یک کلاه معروف به بره سر می گذاشتند زنان یک پیراهن سفید ، یک ژیله سیاه و یک دامن بلندتر می پوشیدند و روسری سفیدی برسرشان می بستند در سبک نقش مخصوصی داشتند که بند آن را روی مچ پا می بستند .

آلزاس:

در آلزاس پسرها شلوار سیاهی که ۵ دکمه طلایی داشت و با پیراهن مردانه سفید، ژاکت سیاه و ژیله قرمز که پر از دکمه طلایی بود می پوشیدند یک کلاه هم بر سر می گذاشتند روی پسران آلزاسی۶۰ تا ۷۰ دکمه طلایی وجود داشت .

دخترا یک پیراهن سفید یک دامن بلند سفید و آرایش موی سیاه مخصوص داشتند.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *