پوشاک سنتی مردم تایلند

منتشر شده در تاریخ

لباس سنتی مخصوص مردها در تایلند سوآفرا راتچاتانس است که متشکل از یک شلوار بلند و یک لباس یقه بلند، آستین بلند یا آستین کوتاه است .مردان در مراسم های رسمی از کمربند هم استفاده می کنند .

تای دوسیت:

پیراهن پر گل که یقه پهن دارد و بدون آستین است که بعضی اوقات آن را به صورت دامن و بلوز هم می دوزند .

برای مهمانی های عصرانه در جاهایی که پوشش های سبک اروپایی رایج است، کاربرد دارد این پوشش دارای کمربند هم هست و جنس پارچه آن از ابریشم یوم دوخته می شود.

تای جک گری :

این لباس رسمی از دوتکه تشکیل شده، کمربند دارد و در قسمت بالایی یک شال بلند دارد که روی شانه ی چپ می افتد و تا روی پا کشیده می شود و شانه راست فاقد پوشش است .

تای چتیلاد:

از جنس ابریشم است و طرح پرگل دارد آستین آن بلند و جلو باز است ۵ دکمه طلایی و نقره ای دارد و یک روبان گل دار هم به عنوان گل سینه رو آن دوخته می شود .

تای چاکری:

لباسی است که در مراسم های رسمی استفاده می شود و از پارچه های یوم برای اینکه ضخامت لباس بیشتر شود از تاپیک های اضافی است و بیشتر از تارو پودهای طلایی و یا نقره ای رنگ که باعث گران شدن آن لباس می شود.

دامن این لباس بلند است و تا روی پا کشیده می شود که دور کمر می بندند و پلیسه بزرگ‌ در جلوی دامن دارد و در این نوع پوشش هم کمربند به کار می رود .

تای سیوالای:

این پوشش تقریباً حالتی رسمی دارد و دقیقاً به بورومفین شباهت دارد و یک شال بلند دارد که روی شانه قرار می گیرد . این پوشش را در مراسم های شاهی وای مراسم های سنتی و رسمی به تن می کنند که یک کمربند هم دارد .

تای آمارین :

لباس ابریشمی و پرگلی است که بیشتر به عنوان لباس راحتی استفاده می شود و کمربند هم ندارد .

بلوز لباس، هم می تواند یقه پهن و هم یقه گرد و اندازه آستین تا پایین آرنج است همه قشنگی این لباس ، به بافت و تزئینات زیبای آن است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *