روانشناسی رنگ زرد

منتشر شده در تاریخ

رنگ زرد یکی از سه رنگ اصلی چرخه رنگ است ؛ جز رنگ های گرم محسوب می‌شود و در طیف رنگ سبز و نارنجی قرار می‌گیرد . این رنگ به عنوان روشنایی به کار میره و جز درخشان ترین رنگ ها است ؛ تقریبا میتوان گفت این رنگ بیشتر از هر رنگی جلب توجه میکنه افرادی که از این رنگ استفاده می‌کنند معمولا افرادی تنوع طلب و خلاق و مملو از شور و اشتیاق هستند .این رنگ نشان دهنده نشاط و شادابی است و از اونجایی که هم رنگ خورشید است نشانه روشنایی و نور است .این رنگ نشانه هیجان است و بهتره که کمتر در دکوراسیون اتاق خواب ازش استفاده کرد .

این رنگ طیف های مختلفی دارد که شامله :

_ زرد روشن

_ زرد لیمویی

_ زرد قناری

_ طلایی

_ کرم

_ زرد تیره

در طبیعت هم از این رنگ بسیار استفاده شده ؛ گل هایی مثل آفتاب گردان ، نرگس و … ؛ لیمو ، قناری و زنبور هم نمونه هایی از این قبیل است.این رنگ باعث ایجاد حس خوشبختی ، مثبت اندیشی ، خوش بینی ، و گاهی هشدار است .افرادی که این رنگ رو دوست دارند معمولا خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند و به راحتی با دیگران دوست می‌شود و از مرکز توجه بودن ترسی ندارند .

رنگ زرد هم مانند رنگ های دیگر نماد های مختلف و یادآور حس های متفاوتی هست که شامله : _ نماد روشنی ، شادی و طراوت است . نماد عقل و خرد و توانایی ذهنی است ؛ اصلا افراد منطقی و تحلیل گر این رنگ رو می‌پسندند. _ دور از ذهن نیست که این رنگ نماد بی اعتمادی ، احتیاط و حسادت است .حتما شنیدین که این رنگ نشانه نفرت است

_ این رنگ نماد ایده های جدید و خوشبختی و اعتماد به نفس است .

جالبه که بدونید این رنگ در برخی از فرهنگ ها نشانه خیانت است .

افرادی که این رنگ رو می‌پسندند و از اون توی استایل هاشون استفاده می‌کنند ویژگی های جالبی دارند که شامله :

_ اون افراد پویا و حساب گر هستند ؛ اونها خیلی راحت می‌خندند و و با کارهاشون دیگران رو سرگرم می‌کنند.

_ همون طور که گفته شد اعتماد به نفس بالایی دارند و با عقل و منطق تصمیم میگرند .

بسیاری از سلبریتی ها در مناسبت های مهم از این رنگ استفاده کرده اند .

برای طراحی لباس کودکان و نوزدان این رنگ به شدت استفاده میشه و مورد توجه طراحان این حوزه است

گل زرد نشانه نفرت و حسادت است و وقتی که کسی میخواد این حس رو به کسی القا کنه این گل رو به اون هدیه می‌دهد.

همون طور که گفته شد در فرهنگ های مخلفت این رنگ نماد معنی های متفاوتی دارد در اروپا این رنگ به عنوان امید و شادی است و در مراکز روانشناسی از این رنگ استفاده می‌کنند ؛ در آیین بودا رنگ با برکتی است و از اون در آشپزخانه استفاده می‌کنند. در مصر هم نشانه عزا و ناراحتی و سوگواری است .پیشنهاد میشه که در فصل تابستان حتما از این رنگ استفاده کنید ؛ این استایل برای شما قطعا خالی از لطف نیست و باعث تجربه کلی حس های قشنگ و جدید میشه .

نویسنده

فاطمه مقدم

فاطمه مقدم


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *