هفته مد پاریس

منتشر شده در تاریخ

هفته مد پاریس، بهار و تابستان 2023

پس از دو سال نمایش های مختل شده توسط کووید ، جمعیت به پایتخت فرانسه بازگشتند. با رنگ‌های پر جنب و جوش، لباس شب شیک و جزئیات تخیلی به نمایش درآمده.

ریک اونز

ریک اونز (Rick Owens) و تیم او هر فصل به روش های بزرگتر و بهتری طراحی می کنند. اونز همیشه راه جدیدی را برای مد ارائه کرده است. «عدم قراردادهای سلیقه ای و محدود»، چیزی که او امیدوار است «ذهن باز در روش های جدید» را تشویق کند. همانند لباس‌های مردانه  SS23(بهار و تابستان 2023)، پالت رنگ به ‌طور محسوسی روشن بود. رنگ‌هایی مثل سبز متالیک، زرد و صورتی، که با یک لباس توری به اوج خود رسیدند.

The Row

همه چیز در Row شیک است، از لیوان های آب کرفس در مسیر ورود، تا بشقاب های انجیر در هنگام خروج، و لباس ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. طرح های آنها برای SS23، شامل دمپایی، جوراب‌های چروک شفاف و دستکش‌های چرمی با آستین‌های پالتویی بودند که برای نشان دادن آرنج دستکش‌دار به سمت بالا فشار داده می‌شدند. کمد لباس رویایی مینیمالیستی شامل کتانی مشکی و پیراهن های سفید شفاف. این لباس هایی بود که شبیه یک ملحفه دور بدن پیچیده شده بود و در پشت گره خورده بود.

Loewe

برای مهمانان یک گل آنتوریوم قرمز به عنوان دعوت به نمایش Loewe فرستاده شد. یادداشت های نمایش آن را به عنوان محصولی از طبیعت که شبیه یک شیء طراحی به نظر می رسد توصیف کردند. این موضوعی بود که مجموعه را آگاه کرد. آنتوریوم‌ها بر روی لباس‌ها ظاهر می‌شدند که به‌عنوان کاپ سوتین و سینه‌پوش‌های ساخته شده از فلز که با رنگ سرامیکی پوشانده شده بودند، ظاهر می‌شد (شکوفه‌ها همچنین در Ludovic de Saint Sernin ظاهر شد).

شانل

فیلم سیاه و سفید آوانگارد سال 1961 آلن رنس (Alain Resnais) در سال گذشته در مارین‌باد (Marienbad) (که کوکو شانل لباس‌هایی برای آن طراحی کرد) الهام‌بخش SS23 بود. کارل لاگرفلد همچنین در مجموعه SS11 خود برای خانه به این فیلم اشاره کرده است. برای فصل بعد، ویرجینی ویار (Virginie Viard)، کارگردان خلاق فعلی، یک فیلم کوتاه با حضور کریستن استوارت (Kristen Stewart) در ادای احترام به فیلم اصلی ارائه کرد. پرها، پارچه ابریشمی و البته LBD معروف از عناصر کلیدی فیلم و این مجموعه بودند. اضافه شدن ست های بوکل توید، چکمه های توری ماهی، و کت و شلوارهای زنجیره ای آن را مدرن نگه داشته است.

استلا مک کارتنی

استلا مک‌کارتنی (Stella McCartney) برای پایدارترین مجموعه‌اش تا به امروز با استفاده از 87 درصد مواد آگاهانه، میدان جلوی مرکز پمپیدو (the Pompidou Centre) را تصاحب کرد. برجستگی های مجموعه شامل همکاری با هنرمند ژاپنی یوشیتومو نارا (Yoshitomo Nara) بود که دختران با چشمان گشاد امضا شده خود را روی تی شرت های چاپ شده و لباس های بافتنی چروک نشان می داد. و کت و شلوارهای پوشیده شده با جلیقه های زنجیری دیامنت و کت و شلوارهای دامن، استلا را در بهترین حالت خود نشان می داد. طرفداران چشم عقابی اشاراتی به دوران تصدی او در کلویه با جزئیات مشبک دیامانتی روی تاپ شلوار مشاهده کردند.

جونیا واتانابه

جونیا واتانابه (Junya Watanabe) با صدای بلند به پاریس بازگشت. مدل‌ها کلاه گیس‌های جدید رمانتیک فوق‌العاده داشتند و به موسیقی متن فیلم Duran Duran پایبند بودند. ظاهر اولیه، لباس‌های ترنج کمربند شانه‌دار دهه 80 با پشتی شنل بود که در حین عبور بلند می‌شدند. واتانابه کدهای خانه‌اش را از کت‌های دوچرخه‌سواری چرمی و تارتان گرفته تا زنجیر پانک و مروارید مشخص کرد. دومی روی پیراهن های بزرگ و چکمه های تزئینی بند می شود. شلوار جین همکاری با Levi’s بود و با تارتان نوبتی عرضه شد. این هشدار اولیه شماست که جوراب شلواری توری در فصل آینده جزییات استایل مفیدی خواهد بود.

Courreges

مفهوم زمان سپری شده، نگاه به جلو و نگاه به عقب، الهام بخش مجموعه SS23 Nicolas Di Felice برای Courreges بود. گرفتن یک لباس زیپ دار از سال 1974 و پیاده کردن خطوط منحنی آن بر روی یک سری لباس و تاپ که اطراف بدن قرار می گیرد. و درزهای منحنی یک لباس مرطوب 1981 را به یک ژاکت تبدیل کرد. کت ها دارای بند بودند تا بتوان آنها را در جشن حمل کرد. این مجموعه بر مضمون گذر زمان با جریانی از ماسه گیاهی (ساخته شده از پوست آجیل) که از بالا، مانند یک تایمر تخم مرغ، به درون یک فروچاله می‌افتد، تأکید می‌کرد.

بالنسیاگا

مجموعه ای در Balenciaga یک گودال گلی بسیار کم نور بود که بوی خاک مرطوب را می داد. مدل‌ها در اطراف محیط حرکت می‌کردند. مدل او اولین نفری بود که یک ژاکت نگهبانی چند جیب پوشیده بود. در یادداشت های برنامه، دمنا (Demna) این مجموعه را «استعاره ای برای حفاری حقیقت» توصیف کرد. در کت واک، شکل ظاهری معمولی بزرگ با لوازم جانبی هوشمندانه کیف‌های بزرگ با دستکش بلندی که روی کیف قرار داده شده است، کریر نوزاد که عروسک‌های واقعی را در دست دارند، کیف‌های کلاچ که شبیه کیسه‌های چیپس هستند و پاپوش هلندی چاپ سه‌بعدی.

کریستین دیور

ماریا گرازیا چیوری (Maria Grazia Chiuri) با الهام گرفتن از کاترین دی مدیچی (Catherine de Medici)، که با آوردن کفش‌های پاشنه بلند، کرست و توری بورانو که به دادگاه فرانسه شناخته می‌شود، دامن گشاد آن دوران را برای Dior SS23 به تصویر کشید. نقشه‌ای از آرشیو خانه‌ای که مرکز شهر در اطراف Ave Montaigne، جایی که مقر Dior در آن قرار دارد، به‌عنوان چاپ کلیدی روی کت‌ها و کرست‌ها استفاده شد. در مرکز نمایش یک غار توسط هنرمند فرانسوی Eva Jospin و اجرای رقصندگان و طراحان رقص Marne و Imre Van Opstal و گروهشان بود.

لویی ویتون

اینستالیشن عظیم «گل هیولا» که توسط هنرمند فیلیپ پارنو طراحی شده بود، در قلب نمایشگاه لویی ویتون (Louis Vuitton) تپش داشت، با لوسترهای لامپ که در جلوی آن غوغا می‌کردند. Nicolas Ghesquière با تناسب‌ها، زیپ‌های بزرگ (بزرگ‌ترین زیپ‌هایی که تا به حال تولید شده) و میخ‌های فشاری روی کت‌ها و لباس‌ها بازی می‌کرد، و آنها را به نقطه کانونی تبدیل می‌کرد و در نتیجه یک شبح آینده‌نگر ایجاد می‌کرد. او کلیدهای کلوش clés را که روی کیف های LV ظاهر می شود بزرگ کرد و کیف پول ها را به کیف دستی تبدیل کرد. چکمه‌های ضخیم، سفتی به لباس‌های کوچک می‌بخشید. ترند در اینجا جوراب شلواری توری بود.

ویکتوریا بکهام

اولین حضور ویکتوریا بکهام (Victoria Beckham) در فشن شوی پاریس، مزیت جذاب‌تری را برای این برند به ارمغان آورد که در پس‌زمینه Val-de-Grâce قرار داشت. در پیش نمایش مطبوعات، بکهام گفت که نمایش در پاریس رویایی است که به حقیقت پیوسته است. خیاطی مردانه در کنار لباس‌های شیک نشسته بود که شبیه لباس زیر زنانه بود. این مجموعه قصیده ای بود برای بیان زنانگی و هنر جذابیت ظریف. لباس‌های کامی برش مارپیچی و جانبی در کنار خیاطی‌های تخریب‌شده قرار داشتند. برش خورده‌اند تا ساختار داخلی هر قطعه را آشکار کنند.

والنتینو

پیرپائولو پیچیولی لوگوی (Pierpaolo Piccioli)، SS23 را بازگرداند که با لباسی بژ که به صورت گرافیکی با V معروف خانه تزئین شده بود، با همان طرحی که استاد آرایش پت مک گراث با ظرافت روی صورت مدل ها نقاشی کرده بود، باز شد. این نمایش عمدتاً شامل لباس‌های شناور بلند و کوتاه و خیاطی نرم در رنگ‌های عاج، بژ و قهوه‌ای بود. معرفی رنگ‌های اشباع روشن به‌عنوان تضاد، زرد آفتابگردان، بنفش زنده و سبز زمردی در لباس‌های شب پولکی چین‌دار و کف پوش. کفش‌ها با توجه به اینکه بسیاری از مدل‌ها آن‌ها را در اواسط نمایش کنار گذاشتند، چالش برانگیز بودند.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *