طراحی لباس

منتشر شده در تاریخ

طراحی لباس

بسیاری از افراد به علت پیچیدگی‌های این رشته هنری برای انتخاب این حرفه مردد هستید و برای ورود به این هنر خودداری می‌کنند. اما در صورت آموزش صحیح و ساده، طراحی لباس اسان و بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

طراح لباس چه کار می کند؟

طراحی لباس با مداد

کسانی که در این زمینه طراحی لباس آموزش دیده اند یا در نظر دارند و می خواهند حرفه خود را در این حرفه بسازند در مورد سوالاتی مانند اینکه یک طراح لباس چه می کند کنجکاو هستند؟ می توان به طور خلاصه این موضوع را به شرح زیر توضیح داد. درواقع شرح شغل کلی یک طراح لباس را می توان تحت عناوین زیر جمع آوری کرد.

• بررسی روند مد و تعیین طرح هایی که برای مصرف کنندگان جذاب باشد

• تعریف بازارهای هدف و جمعیت شناسی برای طرح ها

• تصمیم گیری در مورد موضوعی برای ایجاد طرح

• طراحی دستی و سپس توانایی در استفاده از نرم‌افزارهای طراحی برای خلق یا تجسم ایده‌های نو در طراحی

• بازدید از تولید کنندگان یا نمایشگاه های تجاری برای دریافت نمونه پارچه

• همکاری و دریافت راهنمایی از سایر طراحان به عنوان اعضای تیم برای اجرای طرح‌های اولیه

• نظارت بر تولید نهایی طرح ها

• بررسی ظاهر نمونه لباس های طراحی شده بر روی مدل ها، اطمینان از مطابقت محصول طراحی شده با سن، جنسیت، سبک و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مصرف کنندگان هدف و طراحی مجدد لباس در صورت لزوم

• دنبال کننده روندهای جدید مد و همچنین روندهای عمومی در مورد پارچه ها، رنگ ها و الگوها

• ارتباط مستمر با تیم های خرید و تولید برای اطمینان از مطابقت محصول با معیارهای مشتری، بازار و قیمت

• همکاری با مراکز فروش، بوتیک ها، نمایندگی ها و نمایندگان فروش برای اهداف بازاریابی؛ عناصری مانند سازماندهی یک جلسه فروش یا نمایش نمونه لباس در یک نمایش مد ممکن است به سؤالات شما در مورد کاری که یک طراح مد انجام می دهد پاسخ دهد.

برای طراحی لباس از کجا شروع کنیم؟

دفتر طراحی لباس

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس، فارغ التحصیل با مدرک لیسانس در فن آوری های نساجی و طراحی دوخت و مد لازم است.

ویژگی هایی که یک طراح لباس باید داشته باشد

• داشتن توانایی هنری برای بیان دیدگاه های طراحی از طریق تصویرسازی

• توانایی استفاده از برنامه های طراحی به کمک کامپیوتر و نرم افزارهای ویرایش گرافیکی

• داشتن یک چشم خوب که بتواند جزئیاتی مانند تفاوت های کوچک در رنگ ها را تشخیص دهد

• خلاقیت بالا برای اینکه بتواند طرح های منحصر به فرد، کاربردی و شیک به نمایش گذارد اگر می خواهید طراح لباس شوید، ابتدا باید در این زمینه آموزش ببینید. دپارتمان‌های طراحی لباس به شما این امکان را می دهد که دانش نظری و عملی لازم را برای یادگیری اصول طراحی و تکنیک های خیاطی حرفه ای به دست آورید. همزمان در این دپارتمان ها آموزش های جامعی در زمینه دانش نساجی می بینید. با بهبود مهارت‌های طراحی خود در بخش‌هایی که آموزش در طیف گسترده‌ای از موضوعات، از تاریخ مد گرفته تا طراحی الگو ارائه می‌دهند. علاوه‌براین می‌توانید نحوه استفاده از برنامه‌های طراحی به کمک رایانه را بیاموزید.

بازار کار طراح لباس

مدل های مختلف از طرح لباس

شما می توانید پس از گذراندن دوره های آموزش طراحی لباس ساده و آسان با استفاده از تخیل و خلاقیت خود به عنوان طراح لباس در بسیاری از بخش ها فعالیت کنید. خانه های مد از جمله مکان هایی هستند که می توانید هنر خود را نشان دهید و در دنیای مد اثری از خود به جای بگذارید. می توانید با حرفه ای شدن و کسب تجربه بیشتر مجموعه ای از برندهای معروف ایجاد کنید و با همکاری با برندهای مشهور در دنیای مد لوکس شرکت کنید. در عین حال می توانید این فرصت را داشته باشید که طرح های خود را در فشن شوهای معتبر به نمایش بگذارید و با کار با مواد با کیفیت، طرح های بدیع خلق کنید.

اکثر افرادی که طراح لباس می شوند می خواهند برند مد خود را ایجاد کنند. اگر روحیه کارآفرینی دارید، می توانید با ایجاد برند مد خود، این شانس را داشته باشید که طرح های خود را مستقیماً به مشتریان ارائه دهید. به لطف این ابتکار، شما این امکان را دارید که خلاقیت خود را به طور نامحدود ابراز کنید و دیدگاه مد خود را تحقق بخشید.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس موفق، مهم است که خلاقیت و سبک منحصر به فرد خود را تقویت کنید. شما باید روندهای مد را در طول آموزش طراحی لباس از نزدیک دنبال کنید. همیشه یافتن ایده‌ها و الهام‌بخش‌های جدید، عناصر ضروری برای موفق‌تر شدن هستند. با توسعه سبک و زبان طراحی خود، می توانید نامی معتبر در دنیای مد داشته باشید. آشکار کردن ویژگی هایی که شما را از دیگر طراحان متمایز می کند به شما در ساختن برندتان کمک شایان توجهی می کند.

نویسنده

ساغر رفیعی

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *