پوشاک سنتی مردم اسپانیا

منتشر شده در تاریخ

تاریخ و فرهنگ غنی کشور اسپانیا باعث به وجود آمدن پوشش سنتی مردمان این کشور شده است .اسپانیا را می توان به عنوان اولین خاستگاه دنیا در زمینه مد و فشن معرفی کرد لباس های سنتی این کشور تزئینات و زیبایی خیره کننده ای دارد، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مردم اسپانیا لباس های محلی را نسبت به لباس های مدرن ترجیح می دهند.

شال مانیلا:

این مدل شال را از سواحل جنوبی کالیفرنیا تا کشور مکزیک استفاده می کنند این شال تکمیل کننده لباس فلامینگو بوده و جنس آن از پنبه یا ابریشم است .

لباس فلامنکو:

فلامنکو یک لباس رقص اسپانیایی هم به شمار می رود این مدل لباس زنانه از آندلس ریشه گرفته و در دو نوع عادی و رقص طراحی شده است لباس های فلامنکو چین های زیادی در قسمت دامن ، آستین و یقه دارد و معمولاً با شال مانیلا استفاده می شود .

روسری مانتیلا:

مانتیلا روسری سنتی اسپانیا است که همچنان توسط عروس ها و در مراسم مذهبی پوشیده می شود و توسط شانه ای به نام ( پینتا ) نگه داشته می شود و فرم آن با شال و روسری معمولی تفاوت زیادی دارد این شال از قرن ۱۷ و در نواحی جنوبی اسپانیا که گرم تر است باب شد .

کاچیرولو:

نوعی دستمال گردن چهارخانه مردانه رنگی است که در ناحیه آراگونمرسوم است و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد اکنون طراح های متنوع تری از آن نیز مورد استفاده مردان اسپانیا نیز قرار می گیرد .

کلاه بارتینا :

نوعی کلاه مردانه بافتنی و پشمی که در ناحیه کاتالونیا مورد استفاده قرار می گیرد که نوعی پوشاک مخصوص مردان روستایی بوده است .

کانتا بریان آلبارکا:

نوعی کفش سنتی اسپانیایی است که یک تکه است و سه پاشنه دارد و در نواحی شمال اسپانیا و از چوب تولید می شود .


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *