آشنایی با شغل طراحی لباس صنعت سینما

منتشر شده در تاریخ

طراحی لباس برای کاراکترها

طراحی لباس یک پروسه قدرتمند از روایت داستان کارکترها است . طراحی درست و اصولی برای یک کاراکتر باید بتواند بدون گفتن کلمه ای داستان او را بازگو کند. پس یک طراحی لباس مناسب هدف های اصلی یک فیلم که بیننده باید دریابد را به آسانی انتقال دهد. همه عناصر در یک فیلم برای روایت یک داستان از شات ها و فیلمبرداری ها گرفته تا طراحی لباس و بازیگرن همه در این مجموعه نقش موثری دارند.

از عناصر اصلی که نباید نادیده گرفته شود طراحی لباس کاراکترها است.امروزه این مسئله با اهمیت بیشتری خودش را در کشور ما نشان میدهد. بینندگان بیش از پیش به دنبال تماشای یک فیلم خوش ساخت هستند و نداشتن استایل مناسب هر کاراکتر با توجه به شخصیت آنها میتواند کل کاراکتر را زیر سوال ببرد.

اصول طراحی لباس برای کاراکتر های فیلم و تئاتر

  • برقراری ارتباط با لباس : لباس ها دیالوگ های مختص خود را میگویند. استایل یک کاراکتر و سبک پوشش آن میتواند روایت گر داستان هایی باشد و شخصیت آن را بیان کند.
  • یک سبک استایل را مشخص کنید : ما در زندگی روزمره هم معمولا خط ثابتی از لباس هایی که استفاده میکنیم داریم. پس اگر برای یک کاراکتر چند طراحی در نظر دارید این خط ثابت را فراموش نکنید.
  • رنگ ها جزئیات مهم لباس : همانطور که میدانید رنگ ها بیانگر احساسات متفاوت افراد است و حس و حال زندگی آنها را بیان میکند. رنگ ها را بشناسید و درست از آنها استفاده کنید که بسیار مهم است . این مسئله از رنگ مو و لباس گرفته بک گراند سکانس های فیلم برداری شده اهمیت دارد و شما باید آن را در نظر بگیرید.

شغل طراحی لباس و صنعت فیلم و تئاتر

هر صحنه و مکانی که بازیگران حضور داشته باشند طراحان لباس نیز یافت میشوند. مسئله طراحی لباس در صنعت فیلم سازی فراتر از بازیگران را شامل میشود. شما همزمان که لباس مناسب کاراکتر ها را در نظر دارید احساسات صحنه ها را نیز در دستور کار خود دارید. برای این مسئله شما نیاز به هنر وجودی خود دارید؛ افراد بسیاری در رشته های دیگه فعالیت کرده اند اما این احساس را بسیار دقیق متوجه شده و موفق عمل میکنند. اما با همه این ها شما در هرجایگاهی به عنوان یک طراح لباس اصولی نیاز به آموزش حرفه ای دارید.

طراحی لباس برای اجرای زنده تئاتر

برای اجراهای زنده کار شما سخت تر است. با توجه به آیتم های ضروری صحنه تعویض لباس صحنه بدون اینکه وقفه طولانی باعث دور شدن بازیگر از صحنه شود. معمولا در این مواردبازیگران از ایتم های جانبی متفاوت استفاده میکنند. بازیگران برای تکمیل شخصیت از لباس‌ها و لوازم جانبی استفاده می‌کنند. باید به ازاد بودن لباس حتی زمانی که مختص به یک دوره زمانی متفاوت است توجه نمود.

میزان تحصیلات

طراحان لباسی که در صنعت سینما فعالیت میکنند اکثرا دارای مدرک کارشناسی در هنرهای زیبا ، فیلم ، مد و یا طراحی تئاتر میباشند. به دلیل کمبود ارائه این در دانشگاه های کشور شما با داشتن مدارک دیگر مانند مدارک معتبر از موسسه های داخلی و مدارک بین المللی دارای هلوگرام میتوانید اقدام به فعالیت کنید.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.