معرفی نرم افزارهای طراحی لباس

منتشر شده در تاریخ

نرم افزارهای طراحی لباس که شما را حرفه ای‌تر می‌کند

دنیای فشن و طراحی لباس هم فطعا از دنیای تکنولوژی و سیستم های کامپیوتری جا نمانده است. در کشورهای پیشرفتع از نرم افزار های بجا در صنعت فشن استفاده میشود.در همین راستا برای یه طراحی لباس شما کا با نرم افزار را نیز باید بلد باشید.با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد ابزار‌های کاربردی، روش‌های سنتیبا اینکه جایگاه خاص خود را همچنان حفظ کردن اما در این بین نرم افزارها نیز بیش از پیش اهمت دارند.

نرم افزار شبیه سازی سه بعدی مارولوس (Marvelous designer)

نرم افزار مارولوس دیزاینر(marvelous designer) یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای طراحی لباس و پارچه است.شما میتوانید در این برنامه الگوهای دقیق، با دقت بسیار بالا را طراحی و اجرا می‌کند. در حقیقت marvelous یک مدل مفهومی سه بعدی و الگویی را برای لباس به شما ارائه می‌دهد. در این نرم افزار ابزارهای کاربردی وجود دارد که با اسفاده از انها میتوانید طرح را ایجاد و ویرایش کنید. پارچه‌های مختلف، دکمه‌ها و لوازم جانبی و … دیگر وجود دارندو صرفا به لباس محدود نمی‌شود، میتوانید کیف و کفش هم طراحی و ایجاد کنید.

نرم افزار طراحی لباس مدل سه بعدی Rhino 6

این برنامه یک نرم افزار فوق العاده قدرتمند در بازار امروزی CAD 3D بسیار ارزان، ارائه شده است. در این نرم افزار شما یک پکیج کامل از ابزارها و آیتم ها که برای طراحی و ایجاد مدل‌های دقیق، پیچیده و سه بعدی را مشاهده میکنید. از این نرم افزار از طراحی جواهرات ،لباس و معماری تا سایر زمینه‌های مختلف طراحی صنعتی استفاده میکنند.

Gemini نرم افزاری برای طراحی لباس

شما برای رسم یک الگو دقیق،سریع و بدون خطا نیاز به یک ابزار کاربردی دارید ؛ زیرا تقریبا این مسئله در طراحی لباس و البته تولید پوشاک امر مهمی است. برای این انجام این پروسه یعنی بدست آوردن الگویی با متد و روش دلخواه خود طراح نرم افزار جمینی (Gemini) گزینه بسیار خوبی است. قطعا برخی سایزبندی ها موجود نیست اما نگران نباشید زیرا ، سایز‌های مختلف را در جدول می‌توانید وارد کنید و الگوتان را به آن ارجاع دهید. در جیمینی ابزارهای پیشرفته طراحی الگو برای ایجاد چرت، اوزمان، ساسون و پلیسه و … موجود است.

مرز مشترک طراح و تولید کننده ، نرم افزار گربر (Gerber)

نرم افزار هایی که CAD دارند برای طراحی از آنها استفاده میشود. نرم افزار گربر (Gerber)  مسئول ارتباط بین این دو نوع از نرم افزار های( CAD(Computer Aided Design  و CAM (Computer Aided Manufacturing) را دارد.گربر نیز مانند جمینی یک نرم افزار تهیه الگو است. گربر قابلیت هماهنگ سازی و اصلاح الگو  قبل از برش روی پارچه را دارد. گربر در فعالیت دوخت بسیار ساده است و قبل از دوخت، یک نمونه‌ی شبیه سازی شده با سایز مشخص را به صورت سه بعدی بر تن مانکن به شما نشان می‌دهد‌.این نرم افزار برای مهندسین نساجی و طراحان الگو که علاقه‌مند به فعالیت حرفه‌ای در حوزه مد و لباس هستند کاملا کاربردی و مورد استفاده است.

تصویرسازی برای طراحی لباس نرم‌افزار Illustrator
دو نرم افزارهای illustrator و Corel Draw برای طراحی و ویرایش تصاویر وکتور ایجاد شده‌اند. در این بین این دو نرم افزار محدودیت نرم افزار فتوشاپ که مخصوص عکس‌های پیکسلی است، را ندارند.این برنامه قابلیت طراحی و خلق کاراکتر و فرم به روش‌های متفاوت را با بهترین کیفیت و در مدت زمان کمی را دارد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *