کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld)

منتشر شده در تاریخ

کارل اتو لاگرفلد (Karl Otto Lagerfeld)، (10 سپتامبر 1933– 19 فوریه 2019) طراح مد، هنرمند، کاریکاتوریست و عکاس آلمانی بود که در پاریس زندگی و کار می‌کرد. کارل لاگرفلد در سن 14 سالگی به پاریس مهاجرت کرد و به یکی از مشهورترین طراحان لباس در قرن حاضر بدل شد.
او به عنوان مدیر خلاق خانه مد فرانسوی شنل شناخته می شد، موقعیتی که از سال 1983 تا زمان مرگش در دست داشت و همچنین مدیر خلاق خانه مد خز و کالاهای چرمی ایتالیایی فندی، و برچسب مد اپونیموس خودش بود. او در انواع پروژه های مربوط به مد و هنر همکاری می کرد.
پدر لاگرفلد صاحب شرکتی بود که شیر تبخیر شده را تولید و وارد می کرد. در حالی که پدربزرگ مادری اش کارل بهلمان یک سیاستمدار محلی برای حزب مرکز کاتولیک بود. خانواده او متعلق به کلیسای کاتولیک قدیمی بودند. هنگامی که مادر لاگرفلد با پدرش آشنا شد، او یک فروشنده لباس زیر زنانه از برلین بود. پدر و مادرش در سال 1930 ازدواج کردند.

او به مناسبت 250امین سالگرد تاسیس شرکت فابرکاستل جعبه‌ای مشهور به “کارل باکس” طراحی کرد که تمامی لوازم مورد نیاز یک طراح در آن گنجانده شده. از این باکس به صورت محدود فقط 2500 عدد تولید شده که هرکدام دارای شناسنامه هستند و قیمت آن بین 2500 تا 2800 یورو می‌باشد.

لاگرفلد به این معروف بود که سال تولدش را نادرست نشان می دهد و ادعا می کرد که از سن واقعی اش جوان تر است و پیشینه پدر و مادرش را نادرست نشان می دهد. به عنوان مثال او ادعا کرد که در سال 1938 از “الیزابت آلمان” و اتو لودویگ لاگرفلدت به دنیا آمده است.
این ادعاها به طور قطعی نادرست ثابت شده است، چرا که پدرش اهل هامبورگ بود و تمام عمر خود را در آلمان گذراند، بدون هیچ ارتباط سوئدی. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مادرش الیزابت بهلمان، دختر یک سیاستمدار محلی طبقه متوسط، خود را «الیزابت آلمان» می نامد. او شناخته شده بود که اصرار دارد که هیچکس تاریخ تولد واقعی او را نمی داند. لاگرفلد در مصاحبه ای در فوریه 2009 در تلویزیون فرانسه گفت که «نه در سال 1933 و نه 1938 به دنیا آمده است». در آوریل 2013 سرانجام اعلام کرد که در سال 1935 به دنیا آمده است. اما اعلام تولد توسط پدر و مادرش در سال 1933 منتشر شد و ثبت غسل تعمید در هامبورگ نیز او را به عنوان متولد آن سال فهرست می کند که نشان می دهد او در 10 سپتامبر 1933 به دنیا آمده است.

نگاهی به آخرین مجموعه لاگرفلد برای شنل:
آخرین مجموعه کارل لاگرفلد، روز سه‌شنبه در هفته مد زنان پاریس به نمایش درآمد.
برای نمایش شنل در هفته مد پاریس، قصر بزرگ به یک منطقه اسکی بدل شده بود، با ماکت کلبه‌های سوئیسی و برف مصنوعی. در این نمایش، آخرین مجموعه کارل لاگرفلد برای شنل، برای سری “آماده برای پوشیدن در پاییز و زمستان 2020−2019” به نمایش گذاشته شد. اغلب مجموعه‌های خارق العاده شنل در این محل با گنبد تماشایی‌اش به نمایش گذاشته می‌شود.

این برنامه با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به این طراح مد برجسته آغاز شد.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *