چرا تیموتی شالامه یک نماد استایل است؟

منتشر شده در تاریخ

استایلیست ندارید؟ به گفته تیموتی شالامه (Timothée Chalamet)، این اصلا مشکلی نیست. این بازیگر که در چند سال گذشته با بازی در فیلم‌های «مرا به نامت صدا کن» (Call Me By Your Name)، «پسر زیبا»  (Beautiful Boy)و «زن‌های کوچک» (The Little Women) به شهرت رسیده است، به دلیل استایل باورنکردنی‌اش شهرت پیدا کرده است. شایعات می گویند، او استایل خود را، خودش به تنهایی می سازد.

استفاده نکردن از یک استایلیست، در این دوره از سلبریتی ها، امری نادر است و مورد استقبال قرار می گیرد.

از زمانی که شالامه در سال 2017 روی صحنه آمد، او یکی از افرادی بود که روی فرش قرمز مجموعه‌هایی را ارائه می‌کرد که لباس‌های سنتی مردانه جزء آن بود. در دریایی از لباس‌های مشکی، به سختی می‌توان به ستاره جوانی که مدام با رنگ‌های رنگارنگ، کت و شلوارهای منحصربه‌فرد و لباس‌های آوانگارد بیرون می‌آید، توجه نکرد.

لباس های غیر رسمی او همیشه مورد توجه قرار می گیرد. در ماه ژوئیه، او با یک جفت چکمه چرمی مشکی چلسی از Givenchy ظاهر شد. چکمه‌ها دارای یک پاشنه روی هم و پانل‌های کناری کشدار بلند بودند که شلوارش را در آن فرو کرده بود و پنجه‌های گرد داشت. او این ظاهر را با یک تیشرت گرافیکی رنگ شده تکمیل کرد.

Timothée Chalamet at the photocall of ‘The French Dispatch’ during the 74th annual Cannes Film Festival in Cannes, France, on July 13, 2021.

این هفته، شالامه مشغول تبلیغ جدیدترین فیلم خود، “Dune” بود و سبک خود را بار دیگر به نمایش گذاشت. با این حال، این بار، این بازیگر از برخی ویژگی های سبک ارین والش (Erin Walsh) استفاده کرده است. او در این ماه برای روی جلد مجله تایم و برای یک فیلم در اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) با این ستاره کار کرد.

شالامه برای اولین نمایش “Dune” در لندن، کت و شلوار مشکی بهار 22 الکساندر مک کوئین (Alexander McQueen) را انتخاب کرد که شامل یک کت آستین دار و شلوار گیره دار با جزئیات و زیپ نقره ای مارپیچ در کل مجموعه بود. برای تکمیل این ظاهر، او یک جفت چکمه مشکی چرم پوشیده بود.

رویکرد هیجان‌انگیز شالامه برای لباس پوشیدن روی فرش قرمز در سال 2019 جان خود را از دست داد. برای مثال، جشنواره فیلم ونیز 2019 را در نظر بگیرید، زمانی که او با ظاهری شبیه به هیدر آکرمن (Haider Ackermann) به فرش قرمز آمد. کت او شامل خطوط ظریف و درخشش خاکستری براق بود. او این کت و شلوار را با چکمه‌های الهام‌گرفته از غرب ست می‌کرد که جزییات آن را با پنجه نوک تیز و پاشنه دار ست کرد.

Timothée Chalamet at the Venice Film Festival in another Haider Ackermann look, which consisted of futuristic fine lines and a sleek silver sheen. This time, he paired the suit with Western-inspired boots.

شالامه اغلب با طراح آکرمن، همکاری می کند و ظاهری جسورانه از طراح دارد که نه تنها چشم انداز در حال تغییر لباس مردانه را در بر می گیرد، بلکه اعتماد به نفس و نگرش کلی شالامه را نیز در بر می گیرد که توسط لباس او آشکار می شود. او این طرح را در مراسم مت گالا امسال به تن کرد؛ یک کت کتان با یقه های مشکی که به طور غیر سنتی به سمت بالا چرخیده و روی هم تا می شد و روی این یقه، یقه اسکی سفید پوشیده می شد. برای تکمیل آن، او کفش‌های کتانی Converse Chuck Taylor All Star با جوراب‌های بلند سفید پوشید که شلوارش داخل آن می رفت.

Timothee Chalamet attends The Metropolitan Museum of Art’s Costume Institute benefit gala celebrating the opening of the “In America: A Lexicon of Fashion” exhibition on Monday, Sept. 13, 2021, in New York.

این بازیگر یکی از معدود مردانی است که شکل‌ها و سبک‌های معمولی این دسته را دوباره ابداع کرده است. فقط به کفش های او نگاه کنید. شالامه به ندرت با کفش‌های کلاسیک بند دار چرمی در مراسم دیده می‌شود؛ او کت و شلوار را با چکمه‌های رزمی و کفش‌های کتانی درشت تضاد می‌کند. به علاوه، او از پوشیدن پاشنه مردانه نمی ترسد.

همراه با آکرمن، شالامه از طرفداران برلوتی (Berluti) (آکرمن از سال 2016 تا 2018 مدیر خلاق آنجا بود). الکساندر مک کوئین (Alexander McQueen)، تام براون (Thom Browne)، استلا مک کارتنی (Stella McCartney) و ویرجیل آبلو (Virgil Abloh) است.

او به ویژه از طرفداران لباس مردانه لویی ویتون (Louis Vuitton) است که از سال 2018، ابلو را به عنوان مدیر هنری در راس آن قرار داده است. و این بند لویی ویتون طراحی شده توسط Abloh بود که او در جوایز گلدن گلوب 2019 پوشید که او را به یک هنرمند تأثیرگذار واقعی مد تبدیل کرد.

Timothée Chalamet turned heads at the 2019 Golden Globes for turning typical menswear on its head and wearing Virgil Abloh for Louis Vuitton’s embellished harness look.

با توجه به شاخص مد Lyst سال 2019، قدرت تبدیل شالامه به یک نماد استایل وجود دارد و برندها باید به آن توجه کنند. لیست پس از پوشیدن ظاهر دیگری از لویی ویتون – این بار یک هودی تزئین شده با سواروسکی در اولین نمایش «پادشاه» در لندن در سال 2019، شاهد افزایش 192 درصدی در جستجوی هودی های مردانه بود و جست و جو برای آکرمن در هفته ای که او این لباس را پوشید، 806 درصد افزایش یافت.

اعتبار مد او نیز به جریان اصلی تبدیل شده است. سال گذشته، “Saturday Night Live” اخیراً تمایل شالامه به مد را با طرح “MasterClass” در سبک “Timothée Chalamet” جعل کرد. در بحبوحه همه‌گیری کرونا، اینترنت نیز با میم‌هایی از شالامه منفجر شد که نشان دهنده روند قرنطینه ی او با یک سر تراشیده بود (که حتی واقعی هم نبود) و ثابت کرد که وسواس نسبت به این ستاره بسیار واقعی است.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *