پرنسس دایانا

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

دایانا، شاهدخت ولز (زادهٔ دایانا فرانسس اسپنسر؛ ۱ ژوئیه ۱۹۶۱ – ۳۱ اوت ۱۹۹۷) عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا بود. او همسر نخست چارلز، شاهزاده ولز وارث بلافصل تاج‌وتخت بریتانیا و مادر شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری بود.

دایانا دختری از خانواده‌ای اشرافی در انگلستان بود که با ازدواجش با پسر ملکه الیزابت یعنی پرنس چارلز به شهرتی جهانی رسید. اگرچه زندگی زناشویی دایانا خوش‌وخرم نبود و حضور او در کاخ با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود اما اثرات مثبت این بانو در دنیا در مدت حضورش در جایگاه شاهدختی نادیده‌گرفتنی نیست.

شاخصه‌های استایل پرنسس دایانا

پوشیدن لباس‌های شاد و رنگارنگ

پرنسس دایانا رنگ‌های شاد و زیبایی را برای استایل خود انتخاب می‌کرد؛ رنگ‌هایی از طیف‌های مختلف. پوست سفید او هم با رنگ‌های مختلف در هماهنگی کامل بود و برای همین، زمانی که از رنگ‌هایی مانند قرمز، بنفش، آبی و… استفاده می‌کرد، جلوه بسیار خوبی در ظاهرش ایجاد می‌شود.

انتخاب لباس‌های مجلسی چشمگیر و باشکوه

سال ۱۹۸۱

لباس عروس پرنسس دایانا را دو دیزاینر به نام‌های دیوید و الیزابت امانوئل طراحی کردند که زیاد هم مشهور نبودند. طرح این لباس بسیار ساده بود چون فقط همین ۳ نفر (پرنسس دایانا و دو طراح) در طراحی آن دخالت داشتند. او عاشق دامن‌های پفی و ابریشمی، و لباس‌هایی بود که کمر تنگ دارند. لباس او در نهایت از ابریشم انگلیسی دوخته شد و یک دنباله ۲۵ فوتی بسیار زیبا داشت.

پرنسس دایانا به لباس‌هایی که شانه بزرگی دارند علاقه داشت؛ مثل این لباس نقره‌ای Bruce Oldfield که در عکس می‌بینید.

دایانای ۱۹ ساله پیراهن صورتی راه راه و کت مشکی را برای شرکت در تولد ۵۰ سالگی پرنسس مارگارت (خواهر ملکه الیزابت) به تن کرد که در همان ماه (نوامبر) در هتل ریتز لندن برگزار شده بود.

قانون شکنی دایانا در انتخاب لباس

دایانا در مارس سال ۱۹۸۱ با پوشیدن یک دست لباس مشکی بدون بند در اولین رویدادی که با نامزدش چارلز شرکت کرد، پروتکل‌های سلطنتی را نادیده گرفت.

چند نمونه از استایل های پرنسس دایانا:

1_

2_

3_

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *