هری استایلز، تابو شکن فشن مردان

منتشر شده در تاریخ

هری ادوارد استایلز (Harry Edward Styles) (زاده 1 فوریه 1994) خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و بازیگر بریتانیایی است. هری استایلز فعالیت خود در عرصه موسیقی را از سال 2010 با شرکت در برنامه تلویزیونی بریتانیایی استعدادیابی صدا، ایکس فکتور (The X Factor) آغاز کرد. او در این مسابقه برای اولین بار به عنوان یک خواننده سولو (تک خوان) شرکت کرد اما موفق نبود و در مراحل اولیه حذف شد. با این وجود، استایلز دوباره برای تشکیل گروه وان دایرکشن به همراه چهار شرکت کننده دیگر به این برنامه بازگردانده شد. بعد از تعلیق گروه وان دایرکشن در سال 2016، استایلز به عنوان هنرمند مستقل با کمپانی کلمبیا رکوردز قرارداد همکاری امضا کرد.

هری استایلز در طول سال ها خود را به عنوان آیکون مد تثبیت کرده است.

هری استایلز به نام عظیمی در صنعت موسیقی و در صنعت مد تبدیل شده است. او هم اکنون رهبری برای شکستن نقش های جنسیتی و کلیشه های مردانه است که نمونه ای از این موضوع در حضورش در ووگ در دسامبر 2020 است. در طول این شماره از مجله، چندین عکس از استایلز با پوشیدن لباس و دامن وجود داشت. با این کار درِ صنعت مد را برای بریدن شکاف بین لباس های کلیشه ای مردان و زنان باز کرد.
از زمانی که کار انفرادی او آغاز شد، استایلز به خاطر پوشیدن لباس هایی با الگوهای جسورانه و رنگ های روشن شناخته شده است، با سبک هایی از جمله گردنبند مروارید، شلوار کمر بالا، و لباس هایی که از دهه 70 الهام گرفته اند.

این روندها امروز، پس از نفوذ هری استایلز، در صنعت مد بسیار محبوب هستند. هری استایلز فرهنگی را در درون کنسرت هایش به طور خاص ایجاد کرده است، جایی که مردم از لباس های عجیب دهه 70 الهام گرفته و می پوشند و آن ها را در اینستاگرام و تیک تاک به اشتراک می گذارند. این سبک بیانی و جسورانه است و باعث می شود مردم احساس اعتماد به نفس کنند که دقیقا همان چیزی است که ما در دنیایی پس از همه گیر به آن نیاز داریم. در سال های گذشته، لباس های معمولی بیشتر کارامد بودند، اما اکنون پس از بیرون آمدن از قرنطینه جهانی، مردم می خواهند لباس های روشن و جسورانه بپوشند! اگرچه این سبک لباس چیز خارق العاده ای نبود، اما جالب بود که توجه داشته باشید که استایلز چگونه به طور منحصر به فرد لباس هایش را لایه بندی می کرد. او اغلب جارچی هایی را بالای چوگان می پوشید. این امر در نهایت پایه ای را برای سال های بعد تعیین کرد و ثابت کرد که جنبه انتقادی هویت مد اوست.

هری استایلز از مد به عنوان راهی برای اتصال به طرفدارانش و نزدیک کردن جامعه به هم استفاده می کند. این نشان می دهد که او به طرفدارانش و فرهنگی که با آن ها خلق کرده اهمیت می دهد و قدردانی می کند. مد بخش عظیمی از هویت ماست و او ثابت می کند که مردم سزاوار پوشیدن هر آنچه هستند که در آن احساس اعتماد به نفس و راحتی می کنند، مهم نیست که نظر دیگران چه باشد.
بین هنرمندها بیلی ایلیش و هری استایلز به وضوح به نظر می رسد که بر نور آهک مد مسلط شده اند. و سلیقه آنها برای مایع جنسیتی بدون شک به این کار ارتباط دارد. هر دو ستاره به وضوح خود را با تمایل خود به شکستن کدها و کلیشه ها متمایز کرده اند که نشان دهنده تغییرات گسترده تری است که در جامعه در جریان است.

اگرچه مردانگی با آموزش به مردان برای نرفتن در برابر نقش های جنسیتی سنتی، انتظارات اجتماعی را شکل داده است، اما افرادی مانند هری استایلز به جرقه زدن جنبشی کمک کرده اند که در آن، آن مرزها معنای کمتر و کمتری دارند. نفوذ هری استایلز نه تنها جنسیت سیالیت را در مد ترویج کرده و مرزهای معنای مردانگی را تحت فشار قرار داده است، بلکه به افراد آموزش داده است که هویت خود را توسعه دهند و در آغوش بگیرند.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *