معروف ترین مدل های تمام دوران

منتشر شده در تاریخ

مدل بودن فقط ظاهر نفس گیر و راه رفتن استوار نیست. چیزی که یک مدل را عالی می کند، توانایی آنها در به تصویر کشیدن، دید یک عکاس است.

مشهورترین مدل‌های تمام دوران در یک چیز مشترک هستند، آن‌ها نه تنها استعداد فوق‌العاده‌ای دارند، بلکه سخت‌کوش نیز هستند. اینجا 20 مدل برتری که جهان را باند پرواز خود ساخته اند، آورده شده است.

نوشته ی مارسلا مونستریو (Marcela Monasterio)

دوریان لی (Dorian Leigh)

دهه 1940

در دهه ی 1940، مجلات مد شروع به رشد کردند و مدل ها به اندازه ی هنرپیشه های هالیوود مشهور شدند. این دهه پایه محکمی از صنعت مد بود که امروزه می شناسیم.

دوریان لی، یکی از اولین مدل ها بود که روی جلد مجله ووگ (Vogue) قرار گرفت و در کمپین های تبلیغاتی بزرگ بازی کرد.

سوزی پارکر (Suzy Parker)

دهه 1940

سوزی پارکر، خواهر کوچک دوریان لی، تصمیم گرفت راه او را دنبال کند. سوزی در دوران خود، به اولین مدلی تبدیل شد که بیش از 100.000 دلار در سال درآمد داشت.

توئیگی (Twiggy)

دهه 1960

توئیگی با استایلی گلچین شده از هر چیز و مژه های بسیار بلند، کلیشه های مد را شکست و استانداردهای زیبایی دهه 60 را بازتعریف کرد و جایگزین نمادهای منحنی مانند مرلین مونرو و آوا گاردنر شد.

ایمان (Iman)

دهه 1970

ایمان، زیبای سومالیایی (Zara Mohamed Abdulmajid)، یکی از اولین زنان سیاه پوستی بود که در دهه 70 بر صنعت مد تسلط یافت. او به موزه جانی ورساچه (Gianni Versace) تبدیل شد و توسط ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) به عنوان “دختر رویایی” او توصیف شد. ایمان، زمانی روی جلد مجله در سرتاسر جهان آمد، که زنان سیاه‌پوست در رسانه‌ها حضور نداشتند.

لورن هاتون (Lauren Hutton)

دهه 1970

در روزهای اولیه حرفه ی مدلینگ، به لورن هاتون گفته شد که شکاف دندان هایش را با موم پنهان کند. با این حال، لورن این را فرصتی برای پذیرش آنچه او را متفاوت می‌کرد، دید. سال‌ها بعد، او قراردادی به مبلغ 250000 دلار (معادل بیش از 1 میلیون دلار امروز) با Revlon امضا کرد. او همچنین 41 بار روی جلد ووگ (Vogue) ظاهر شد.

سیندی کرافورد (Cindy Crawford)

دهه 1980

سیندی که به خاطر ابروهای پر، اندام ورزشی و خال خاصش شناخته شده بود، دانشگاه را رها کرد تا حرفه مدلینگ را دنبال کند. او پس از تبدیل شدن به یکی از مشهورترین مدل های دهه 80، حرفه خود را به ویدیوهای تناسب اندام، تبلیغات تلویزیونی و برند لباس گسترش داد.

لیندا اوانجلیستا (Linda Evangelista)

دهه 1980

اگر کسی هست که میراثی در دنیای مدلینگ به جا گذاشته باشد، لیندا اوانجلیستا است. اوانجلیستا که به خاطر ظاهر آفتاب پرست خود شناخته شده بود. او توانست جلوی دوربین به گونه ای ظاهر شود، که هیچ کس دیگری نمی توانست. شعار او این بود:«ما برای کمتر از 10.000 دلار در روز بیدار نمی‌شویم».

نائومی کمبل (Naomi Campbell)

دهه 1990

نائومی کمبل ملکه مسلم این حرفه شد. کمپبل که توسط صنعت مد به عنوان یکی از شش سوپرمدل دهه 90 معرفی شد، حرفه ای داشت که میلیون ها نفر رویای آن را دارند. نائومی از حضور در جلد شماره سپتامبر Vogue مهم‌ترین شماره هر مجله گرفته تا راه رفتن برای Versace و Azzedine Alaia، جهان را تبدیل به باند خود کرد.

کلودیا شیفر (Claudia Schiffer)

دهه 1990

کلودیا شیفر با بیش از هزار جلد مجله، حرفه مدلینگ خود را در دهه 90 پایه گذاری کرد. این زیبای آلمانی، برای چندین خانه مد از جمله Dolce and Gabanna، Chloé، Balmain و Fendi قدم زد. او همچنین توسط کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) برای تبدیل شدن به چهره جدید Chanel در سال 1995 انتخاب شد.

کیت ماس (Kate Moss)

دهه 1990

کیت ماس، اوایل دهه 90 را به گونه ای تکان داد که هیچ کس ندیده بود. کیت با فرم بدنی متفاوت، زیبایی شناسی رایج آن زمان را به چالش کشید، جایی که ظاهر “وایف” جایگزین فرم های منحنی شد.

ال مکفرسون (Elle Macpherson)

دهه 1990

مدل استرالیایی ال مک فرسون، حرفه مدلینگ خود را برای پرداخت هزینه مدرک حقوق خود آغاز کرد. او نمی دانست، حرفه او تغییر غیرمنتظره ای خواهد داشت و تبدیل به یکی از مشهورترین مدل های استرالیایی می شود. ال در برند لویی ویتون (Louis Vuitton)، والنتینو (Valentino)، دیور (Dior)، جان گالیانو (John Galliano) و رالف لورن (Ralph Lauren) راه رفت.

تایرا بنکس (Tyra Banks)

دهه 1990

تایرا بنکس، مدل، تاجر، خالق و مجری برنامه America’s Next Top Model، پس از تبدیل شدن به اولین مدل آفریقایی-آمریکایی که روی جلد اسپورت ایلوستریتد و جی کیو (Sports Illustrated and GQ) ظاهر شد، به یکی از مشهورترین مدل های تمام دوران تبدیل شد.

هایدی کلوم (Heidi Klum)

دهه 1990

هایدی کلوم، نه تنها یکی از مشهورترین مدل های تمام دوران است، بلکه یک طراح با استعداد و یک تاجر تحسین برانگیز است. پس از بازنشستگی از مدلینگ، هایدی کلوم مجری و تهیه کننده پروژه باند (Project Runway) شد.

جیزل بوندشن (Gisele Bundchen)

دهه 2000

جیزل بوندشن، زیبایی‌شناسی ورزشی را بازگرداند و به دوران «وایف» (waif) پایان داد. از سال 2004، ژیزل با Horse-walk به شهرت رسید و تا به امروز یکی از پر درآمدترین مدل های جهان شد.

آدریانا لیما (Adriana Lima)

دهه 2000

آدریانا لیما، زیبای برزیلی، قصد نداشت یک مدل بین المللی شود. در سال 1996، یکی از دوستانش در آن زمان از آدریانا خواست تا در یک مسابقه مدلینگ شرکت کند، زیرا او نمی خواست این کار را به تنهایی انجام دهد. آدریانا پس از ثبت نام خود، به عنوان “Supermodel of Brazil” فورد (Ford) انتخاب شد. آدریانا به سرعت در سال 2017 تبدیل به باسابقه ترین مدل برای ویکتوریا سیکرت (Victoria’s Secret) شد.

کندال جنر (Kendall Jenner)

2010

هنگامی که یک برند با کندال جنر قرارداد امضا می کند، به طور خودکار به ۸۳ میلیون دنبال کننده (که معادل کل جمعیت آلمان است) دسترسی دارد. بحث و جدل های زیادی در مورد حرفه جنر وجود دارد، اما شکی نیست که هنوز هم قوی است.

جیجی حدید (Gigi Hadid)

2010

جیجی حدید از 2 سالگی مدلینگ را برای GUESS آغاز کرد. او تصمیم گرفت قبل از بازگشت به مدلینگ در سال 2011 روی تمام کردن مدرسه تمرکز کند. پس از چندین کمپین تبلیغاتی برای خانه های مد بزرگ و سرمقاله های بیشمار مجلات، جیجی حدید قطعا یکی از مشهورترین مدل های تمام دوران است.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *