معروف ترین برندهای لباس ورزشی

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

1_نایک

(1964-1978) Blue Ribbon Sports، شرکت آمریکایی پوشاک ورزشی که مقر آن در بیورتون، اورگان است. این ورزش در سال 1964 با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل باورمن، مربی دوومیدانی در دانشگاه اورگان، و شاگرد سابقش فیل نایت، تأسیس شد. آنها اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در سال 1966 افتتاح کردند و در سال 1972 کفش های برند نایک را راه اندازی کردند. این شرکت در سال 1978 به نایک، Inc. تغییر نام داد و دو سال بعد به صورت عمومی درآمد

لوگو نایک و شعار فقط انجامش بده!

فیل نایت، موسس نایک، ابتدا قصد داشت که شرکت را به نام “بعد ششم” نامگذاری کند اما جف جانسون، اولین کارمند نایک نامی دیگر را که مفهومی عمیق تر داشت پیشنهاد داد. نام نایک از نام یک الهه ی یونانی برگرفته شده است که الهه ی موفقیت نامیده می شود. درکنار این اسم، پایه گذاران این برند به اهمیت نشانه ها و نمادها نیز پی بردند.

آدیداس

فعالیت برند آدیداس از کجا و چگونه شروع شد؟

برند آدیداس توسط دو برادر به نام های آدولف و رودی داسلر در کشور آلمان شروع به فعالیت و شکل گیری نمود. تلفظ این برند در زبان انگلیسی به گونه ایست که امفاسیس تلفظ روی حرف اس قرار میگیرد ولی در زبان داچ که همان زبانی است که آلمانی ها صحبت میکنند امفاسیس روی حرف آ قرار میگیرد. در سال ۱۹۲۰ برادران داسلر فعالیت خود را با راه اندازی کارگاه و بعدها کارخانه تولید کفش های ورزشی تحت عنوان کارگاه برادران داسلر آغاز نمودند ابتدا کارگاه کوچکشان که بالغ بر ۸ نفر کارمند در آن مشغول بکار بودند فروش نسبتا پایینی داشت ولی پس از مدتی تصمیم گرفتند که با ارتقا کیفیت محصوالتشان به سمت بازار تولید کفش های حرفه ای ورزشی بروند و به جای تولید محصوالت معمولی و فروش به عموم مردم روی بازار وسایل و تجهیزات ورزش حرفه ای و قهرمانی تمرکز کنند و پس از موفقیت در این رده به سمت تولید انبوه و فروش محصوالت خود حرکت نمایند در حقیقت آنها تفکر و استراتژی بیزینس خود را کامال و بصورت ۱۸۰ درجه تغییر دادند.

پوما

پوما (به شکل برند رسمی PUMA) یک شرکت چندملیتی مهم آلمانی است که کفش ورزشی و غیررسمی و همین طور پوشاک ورزشی تولید می‌کند این شرکت در سال ۱۹۲۴ توسط آدولف و رودولف داسلر با نام GebrüderDasslerSchuhfabrik تاسیس شد. رابطه‌ی بین این دو برادر رو به وخامت گذاشت، تا زمانی که در سال ۱۹۴۸ بر سر جدایی توافق کردند و دو شرکت مجزا را تشکیل دادند، آدیداس و پوما. هر دو شرکت در حال حاضر در هرزوگنوراش آلمان مستقر هستند.
پوما کفش فوتبال تولید می‌کند و حامی مالی تعدادی از فوتبالیست‌ها بوده است، از جمله پله، اوزه‌بیو، یوهان کرایف، دیگو مارادونا، لوتار ماتئوس، کنی دالگلیش، تیری آنری، روبر پیرس، اولیویه ژیرو، مارکو رویس، مارکو وراتی، جیانلوییجی بوفون، ماریو بالوتلی و دیگو گودین. پوما حامی مالی اوسین بولت ورزشکار دو و میدانی جاماییکا نیز می‌باشد.

معرفی برند FiLa

یکی از برندهای برتر و معتبر تولید کننده کالاهای ورزشی که امروز قصد معرفی آن را داریم برندی به نام فیلا (Fila) است که قدرت آن در حدود ۱۰۸ سال می باشد. این برند با بیش از یک قرن سابقه توانسته است در بازار محصولات و کالاهای ورزشی برند نام آوری محسوب شده و طرفداران بی شماری را به خود اختصاص دهد. 

تاریخچه برند Fila

برادران فیلا که اصالتا اهل کره جنوبی بودند در سال ۱۹۱۱ میلادی یک کارخانه تولید پارچه را در قلب ایتالیا تاسیس کردند و با تولید پارچه، لباس های بافتنی و لباس های زیر توانستند به فروش بالایی دست پیدا کنند. با توجه به آن که آنها در تهیه محصولاتشان از مواد با کیفیت و مرغوبی استفاده می کردند تولیدات آن ها در آن زمان به عنوان کالایی لوکس شناخته شده بود و از این رو توانسته بودند در شهر بیه لا مشتریان زیادی داشته باشند.

Under Armour 

Under Armour در سال 1996 تاسیس شد. این برند در سال 2006 شروع به کار بر کفش‌های ورزشی کرد. درآمد این شرکت در یک رشته خاص در سال 2009 به میزان 856 میلیون دلار بوده است. هم‌چنین این کمپانی در سال 2008 جایزه Billie را به خاطر تاکتیک‌های ابداعی و اختراعی را از آن خود کرد

کاپا

کاپا یکی دیگر از برند های ایتالیایی برجسته ورزشی می باشد، که سال ۱۹۶۷ در ایتالیا متولد شد و توسط بزرگترین تیم های جهان و باشکوه ترین ستارگان ورزش مورد استقبال قرار گرفت.

کاپا، لباس های ورزشی شیک و منحصر به فرد را برای رشته های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکی، قایقرانی، گلف، شمشیربازی و هنرهای رزمی تولید می کند.

جردن

جردن یک برند آمریکایی از کفش‌های بسکتبال، لباس‌های ورزشی، غیر رسمی و سبک است که توسط نایک تولید می‌شود. که توسط ایر جردن که در شیکاگو تأسیس شد.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

Zahra · ۲۳ بهمن، ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب.ظ

مطالب بسیار مفید بود👌🏻ممنون از شما🌼

Donya · ۲۴ بهمن، ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق.ظ

عالی👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *