معرفی هرم فشن

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

اوت کوتورها (haute coutrure)

بالا ترین سطح مد و فشن متعلق به اوت کوتور است . اوت کوتور یک واژه ی فرانسویست که در اصطلاح به آن دوخت با سطح بسیار بالا گفته میشود.این لباس ها توسط مجرب ترین طراحان لباس طراحی شده و توسط ماهر ترین خیاط های دنیا دوخته میشود. از برند های معروفی که در حال حاضر در مجموعه اوت کوتر قرار میگرند می توان به کوکو شنل (Coco Chanel)، کریستین دیور (Christian Dior)، ژیوانشی (Givenchy)، ژان پل گوتیه (Jean Paul Gaultier) و پیر کاردن (Pierre Cardin) اشاره کرد.

برند های لوکس یا لاکچری (luxury fashion)

در دومین طبقه از هرم فشن ، برند های لوکسی قرار دارند که اکثرا زیر مجموعه کمپانی بزرگ LVMH  هستند و کالاهای خود را با کیفیتی بالا و به صورت صنعتی اما با تعداد محدود تولید می کنند و کالکشن های این برند ها در هفته های مد لندن ، پاریس ، میلان و نیویورک معرفی میشود .گوچی ، هرمس ، پرادا ، باربری و … از جمله برند های لوکس هستند.

Bridge Brands

در طبقه بعدی هرم ، برند هایی قرار دارند که به عنوان پلی برای پیشرفت طراحان لباس شناخته میشوند و طراحان لباسی که میخواهد با لول های بالای مارکت ( اوت کوترها و برند های لوکس ) همکاری کنند با معرفی طرح های خود به برند های بریج شانس خود را برای پیشرفت بالا میبرند. محصولات این طبقه با قیمتی زیر 1000 دلار عرضه میشوند و از معروف ترین برند های این طبقه میتوان از جورجیو آرمانی ،رالف لورن ( Polo ) نام برد.

خطوط انتشار (deffusion lines)

طراحان شاخص پوشاک که در سطوح اول فعالیت میکنند ،برند هایی نیز با تولیدات انبوه دارند که طرح های خود را با کیفیتی پایین تر و با قیمتی مناسب در مارکت عرضه میکنند و به همین دلیل این طبقه از هرم فشن به خطوط انتشار معروف است.این طبقه از مارکت تا چندین سال پیش از محبوبیت زیادی میان قشر جوان داشت اما در حال حاضر با گسترش فست فشن ها و بازار های اکونومی نمیتوان خطوط انتشار را جزو دسته پر فروش مارکت محسوب کرد و تعدادی از این برند ها مثل D&G در سالیان اخیر به برند مادر خود یعنی  Dolce& Gabana  برگشته است.

High street 

High street ها پنجمین دسته از هرم فشن هستند که فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرهای بزرگ دارند و محصولاتی با کیفیت تر و بادوام تر از فست فشن ها و بازار های اقتصادی عرضه میکنند.

فست فشن ها (fast fashion)

فست فشن اصطلاحیست که به برند هایی داده میشود که با سرعت باور نکردنی اقدام به طراحی ، تولید و فروش محصولات خود میکنند و ظرف مدت دو هفته محصولات خود را از طراحی به تولید انبوه می رسانند و ویترین فروشگاه های خود را در سرتاسر دنیا به سرعت عوض میکنند. فست فشن ها در کنار کالکشن های رنگارنگشان ، یکی از بزرگترین نابود کنندگان محیط زیست به شمارمیروند.بنتون ( Benetton ) ، فور اور 21 ( Forever21 ) ، اچ اند ام (H&M ) ، زارا (Zara) ، منگو ( Mango ) نمونه های مشهوری از برند های فست فشن هستند.

بازار های اقتصادی (economy)

و در پایین ترین دسته از هرم فشن ، برند های اکونومی و یا اقتصادی قرار دارند که محصولات خود را به صورت تولیدات انبوه با کیفیتی پایین و قیمت ارزان تولید میکنند و دراختیار مشتریان خود قرار میدهند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *