مد و فشن دهه ۴۰ میلادی

منتشر شده در تاریخ

تاثیرات جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۳۹ آغاز و تا سال ۱۹۴۵ میلادی ادامه یافت. از این جهت جنگ تاثیر بزرگی در مد و فشن و زندگی اقتصادی افراد گذاشت. در آن سال‌ها بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک در پاریس بسته و کیفیت پارچه‌ها ضعیف‌تر از سال‌ها گذشته شد. اکثر مزون ها و مراکز طراحی لباس زنانه در پاریس در دوران جنگ جهانی دوم تأسیس شدند.

فرانسه قطب اصلی مد و فشن

آموزش مجددی که توسط فرانسوی ها صورت گرفت، طراحی لباس تا نیوریوک گسترش پیدا کرد. برعکس افراد سبک گرا، آزادی خواهان از سبک های لباس زنان و مادران، عرضه سیاست داشتند. در آن دوران در آلمان هم کمی از سبک های فرانسوی تبعیت شد.

جهت‌گیری سبک پوشاک بر اثر مشکلات جنگ جهانی دوم

در دوران جنگ جهانی، تعداد لباس ها و طراحی کم شد و لباس های شب ساده شدند و از پارچه هایی دوخته شدند که در همه جای دنیا یافت می شدند و دسترسی برای همه آسان بود . از سال ۱۹۴۰ به بعد، اجازه دوخت لباس با بیشتر از ۴ متر پارچه برای پیراهن وجود نداشت و بلوزها با کمترین مقدار یعنی یک متر پارچه دوخته می شدند. در دهه ۱۹۴۰ پاریس به آمریکا اجازه داد تا از طراحان منحصر به فردش استفاده نمایند. در دوران جنگ جهانی دوم لباس های شب ساده دوخته می شدند و شبیه لباس کار مردان بودند . در سال ۱۹۴۴ بود که لباس های سبک ورزشی کم کم رواج یافتند.

برند دیور (DIOR)

برند دیور (Dior) یعنی لوکس گرایی، طراحی لباس های فوق العاده خاص. نام برند دیور نام موسس آن، کریستین دیور می باشد. کریستین دیور در سال ۱۹۴۶ به فکر تاسیس برند خود می افتاد، اما این برند به صورت رسمی، یک سال آینده، تاسیس میشود. این برند تولید اولین محصول خود که ییک عطر بسیار خاص بود و به نام خواهرش نام گذاری و روانه بازار کرد .پس از شروع جنگ جهانی دوم، دیور برای دفاع از کشورش به ارتش رفت و در سال ۱۹۴۲ ارتش را ترک و به پاریس برگشت . این بار دیور با یک مجموعه معروف تری در حوزه طراحی و مد همکاری میکرد و در سالنی به نام لوسین للونگ مشغول به کار شد و در نتیجه در سال ۱۹۴۶ با کمک های مارسل بوساک اقدام به تاسیس برند خود می کند. برند لباس زنانه مارک کریستین دیور به طور رسمی در فوریه ۱۹۴۷ شروع به کار کرد و کلکسیوناین برند از لباس هایی با سینه های کوچک، نیم تنه های زیبا و دامن کامل تشکیل شده بود که تمام بدن زنان را می پوشاند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *