مارک جاکوبز (Marc Jacobs)

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

مارک جاکوبز (Marc Jacobs) (متولد 9 آوریل 1963) طراح مد اهل آمریکا است. جاکوبز در سال 1984 میلادی در دانشکده ی طراحی پارسونز (Parsons School for Design) درس خواند و بین سال های 1997 تا 2014 در منصب «مدیر نوآوری» شرکت لویی ویتون فعالیت می کرد. او در دوران تحصیل اش در مدرسه دیزاین پارسونز، نامزد دریافت جوایز متعددی شد. وی طراح اصلی برند مارک جاکوبز است که بیش از 200 فروشگاه در 80 کشور جهان دارد. وی در تایم 100 سال 2010 قرار داشت.

مارک در همان دوره دانشجویی خود اولین پلیور و ژاکت های بافتنی طراحی شده توسط خودش را ارائه کرد و موفق به فروش آنها شد.
در سال 1986 او به طور رسمی اولین کلکسیون خود را با همکاری شرکت “Kashiyama” ارئه نمود و بار دیگر نامزد دریافت جایزه از سوی شرکت “Perry Ellis” به عنوان استعداد جدید در دنیای مد شد. سر انجام اولین کلکسیون مردانه مارک جاکوبز در سال 1994 معرفی شد.
مجموعه مارک جاکوبز سرانجام در سال 2001 اقدام به طراحی، تولید و معرفی عطر و رایحه های خاص برند خود کرد. یکى دیگر از خطوط تولید تخصصى این برند، خط تولید محصولات آرایشى آن است که با تنوع بالا و کیفیت بسیار عالى در سر تا سر جهان مورد استفاده قرار مى‌گیرند.
از دیگر ادکلن های محبوب و پرطرفدار این برند مى‌توان به MOd Noir, Bang Bang, Blush, Daisy Bloom, Daisy Kiss, Daisy Dream, Decadence, Dot, Honey, Violey, I Love Marc اشاره کرد.

در اکتبر 2013، پس از نمایش بهار/تابستان 2014، مشخص شد که مارک جاکوبز لویی ویتون را ترک خواهد کرد تا روی خط خودش تمرکز کند.
در دوره هفته مد مرسدس بنز برلین در ژوئیه 2011 جاکوبز حامی جایزه استعدادیابی جوان “Designer for Tomorrow by Peek & Cloppenburg” بود. پنج نامزد نهایی توسط جاکوبز و هیئت داوران انتخاب شدند و مربیگری شخصی توسط جاکوبز دریافت کردند.
در مارس 2013، روزنامه نیویورک دیلی نیوز فاش کرد که «خز faux» مورد استفاده در بسیاری از پوشاک مارک جاکوبز در واقع خز سگ های راکون از چین است.
منتقد نیویورک تایمز، در پاسخ به اظهار نظر اسکار د لا رنتا (de la Renta) که کت طراحی شده توسط جاکوبز از نزدیک شبیه کتی است که د لا رنتا سی سال پیش از آن طراحی کرده بود، نوشت که «بر خلاف بسیاری از طراحان نام تجاری که این توهم را ترویج می کنند که خروجی آن ها از یک خلاقیت نابغه واحد نتیجه می دهد، آقای جاکوبز هیچ تظاهری نمی کند که مد کامل از سر یک نابغه انفرادی دمیده شود».


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *