عیدانه ی نوروزی صاحو

منتشر شده در تاریخ

بچه که بودم وقتی اسفند می شد، شوق و ذوق بهار و نوروز تو دلم مثل بادکنک های کوچیک کوچیک می شد! یه جدول درست می کردم و تعداد روز های باقی مونده تا نوروز رو مشخص می کردم و می چسبوندم به دیوار بالای تختم و هر روز صبح که از خواب بیدار می شدم اول یه خونه از جدول رو رنگ می کردم و از کم شدن تعداد روز های باقی مونده تا نوروز پر از شور و شوق می شدم جوری که از 20 روز مونده به عید چمدون میبستم که هر چه زودتر نوروز بشه و برم شهرستان پیش مادر بزرگ و پدر بزرگ هام.

هنوز هم با اینکه بزرگ شدم، وقتی نزدیک نوروز می شه و هفتسین آماده می کنم دلم قلبی قلبی و بادکنکی می شه و پر از امید و شور و شوق. یاد بچگی هام می افتم: هر سال با تم سال پیش رو، هفتسین می چیدیم، از بانک سکه و اسکناس 5 تومنی و 10 تومنی نو می گرفتیم و لای قرآن می ذاشتیم.

من بی قرار عید دیدنی و عیدی گرفتن بودم: تخم مرغ های رنگی، کیسه های پر از آجیل و آبنبات، 5 تومنی نوی لای قرآن، عیدی های توی پاکت پول، همگی برامون حکم گنج توی قصه ها داشت.

یادمه اون موقع ها مادر بزرگم برای مغازه ی کتاب فروشی عموم سبزه سبز میکرد و عمه هام سفره های هفتسین بزرگ و کوچیک درست میکردن و از چند هفته مونده به نوروز میچیدن تو مغازه و جلوی ویترین تو پیاده رو.

تشت های پر از ماهی گلی عید، سبد های پر از تخم مرغ رنگی، دیگ سمنو، شاخه های بید و شمشاد … هنوز بوی شمشاد ها و سبزه ها رو حس میکنم. چقدر خوب بود عید بچگی هامون. صدای دهل و سورنا، دعای یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ و تبریک های نوروزی بعد از سال تحویل.

نوروز و عیدی تو هر سن و سالی باشی لذت بخش هست و سنت باستانی ما ایرانی هاست، الان دیگه بزرگ شدیم ولی تا نوروز هست باید سنت ها رو حفظ کنیم. تیم صاحو هم امسال مثل سال های قبل با عیدی هیجان انگیز اومده تا نوروز رو جشن بگیره. اگه دوست دارید بدونید چه عیدی هایی براتون در نظر گرفته شده این مقاله رو تا انتها بخونید. راستی یادتون نره تو اینستاگرام، تلگرام و یوتوب ما رو دنبال کنید تا هم اخبار روز رو از دست ندید هم کلی مطالب مفیدی که براتون تو پلتفرم های مختلف آماده می کنیم رو از دست ندید.

خب نوبتی هم باشه نوبت عیدانه ی امسال مون هست: صاحو امسال تصمیم گرفته به 100 نفر از همراهان صاحو عیدی بده. کافیه برای شرکت در قرعه کشی، به ربات تلگرامی صاحو مسیج بدید و اسم تون رو به همراه شماره تلفن خودتون اونجا ثبت نام کنید.

عیدی ها چیه ؟ الان میگم بهتون.

3 نفر تک دوره ی رایگان

7 نفر کتاب رایگان در زمینه ی مد و فشن

20 نفر 70 درصد تخفیف تک دوره

20 نفر 60 درصد تخفیف تک دوره

20 نفر 50 درصد تخفیف تک دوره

20 نفر 40 درصد تخفیف تک دوره

10 نفر 30 درصد تخفیف تک دوره

و اماااا 10 ورکشاپ رایگان در طول سال برای تمامی شرکت کننده ها !

یادتون نره فقط تا آخرین مهلت ثبت نام تا 15 فروردین ماه است پس همین الان اینجا کلیک کنید و وارد ربات تلگرامی صاحو بشید و طبق ویدیوی زیر ثبت نام کنید.

امیدوارم بتونیم به بچه هامون سنت های باستانی مون درست و کامل منتقل کنیم و ارزش فرهنگ و قدمت تاریخ رو به خوبی حفظ کرده و برای نسل های بعدی مون به ارث بذاریم.

نویسنده

Raheleh Ashkriz


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *