طراحان لباسی که برای فیلم‌های خود جایزه گرفتند

منتشر شده در تاریخ ۳ دقیقه

1_ آن روث Ann Roth

آن روث زاده 30 اکتبر 1931 یک طراح صحنه ولباس اهل ایالات متحده آمریکا است.
راث فارغ التحصیل کارنگی ملون است که کار خود را به عنوان نقاش منظره برای اپرای پیتسبورگ آغاز کرد. او قصد داشت در زمینه طراحی تولید باقی بماند تا اینکه با ایرن شرف در خانه نمایش شهرستان باکس آشنا شد. شرف او را به کالیفرنیا دعوت کرد تا در ساخت لباس‌های فیلم Brigadoon به او کمک کند.
بیش از صد فیلم او عبارتند از: دنیای هنری مشرق زمین، کابوی نیمه شب، کلوت، دختر کارگر، چوب ابریشم، سبکی غیر قابل تحمل وجود، پادشاهان مامبو، قفس پرنده، رنگ های اصلی، کوه سرد، نزدیکتر، سرزمین آزادی، چوپان خوب. مارگو در عروسی، ماما میا و….
جدید ترین جایزه او، جایزه اسکار سال ۲۰۲۱ در فیلم ریشه های سیاه مارینی است.

2_ بینا دیگلرBina Daigeler
شما باید به پایان های خوش باور داشته باشید و نه فقط در فیلم های دیزنی: این تجربه بینا دیگلر آلمانی است که نامزد جایزه اسکار در بخش طراحی مد شد. و این از همه چیز فیلمی است که برای مدت طولانی پایان خوشی نداشته است.
او تا زمانی که “مولان” بزرگترین و پیچیده ترین پروژه او تا به امروز است، کار خود را انجام می دهد. حتی قبل از آن، او یک طراح مد در سطح بین‌المللی بوده است، فیلم‌های هنری و تولیدات پرفروش را نمایش می‌دهد، لباس‌هایی برای ستاره‌های جهانی مانند کیت بلانشت، جنیفر آنیستون، بروس ویلیس، خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز می‌سازد.

3_ دبرا هانسون Debra Hanson
دبرا هانسون طراح صحنه و لباس، در کانادا متولد شد. او به طور منظم برای تلویزیون، سینما، تئاتر و موزیکال کار می کند. آثار اپرا او عبارتند از جنوفا (جاناچک) و کوزی فن توت (موتزارت). از فیلم های او می توان به یاد، ملکه شب، بریمور، اوتلندر، کیک برفی و دختر جدید واترفورد و بسیاری دیگر اشاره کرد.
از آثار تلویزیونی او می توان به یتیم سیاه، دختر حافظ حافظه، مردی که کریسمس را نجات داد، من یک موش صحرایی بودم و غیره اشاره کرد. آثار تئاتر او، اساساً در جشنواره استراتفورد، عبارتند از: موسیقی شبانه کوچک، دیوانه برای تو، زهره در خز، خیابان چهل و دوم، شب دوازدهم، کملوت، همانطور که دوست دارید، بچه ها و عروسک ها، هملت، رومئو و ژولیت، مکبث، سه خواهران، در انتظار گودو و بسیاری دیگر.

جایزه در بخش معاصر تلویزیون: سریال schitts creek

Community Verified icon

4_ گابریل بایندر Gabriele Binder
گابریل بایندر در 17 فوریه 1961 به دنیا آمد. گابریل یک طراح صحنه و لباس مستقر در برلین است.
او برای کارش در The Queen’s Gambit (2020)، The Lives of Others (2006) و In the Land of Blood and Honey (2011) شناخته شده است. او از سال 1994 با بوریس ایواندیچ ازدواج کرده است.

جایزه در بخش تاریخی تلویزیون: The Queen’s Gambit


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *