طراحان برتر صنعت فشن هند

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه


۱.شینا سود (Sheena Sood of abacaxi)

شینا سود، دستیار طراح سابق تریسی ریس، نامی را برای مد خود در سال 2013 در آخرین فصل زمستان دراورد. او در آپارتمان خود در بروکلین بود که اولین مجموعه کپسولی خود را از لباس‌های آماده لباس ابریشم چاپ شده و رنگارنگ طراحی می‌کرد و رویای گرمای آفتابی و گرم‌تر باهیا، برزیل را رویاپردازی میکرد. طرح های شینا با الهام از طبیعت، دارای رنگ کراواتی، بافت های لحافی، پانل های مشبک، آستین های بادکنکی و غیره… است. اوهمچنین مجموعه ای از لوازم جانبی زیبای موی صدف دریایی و ماسک های صورت مهره دار دارد. سود می‌گوید:یادم می اید که چگونه میوه‌فروشان در سواحل نام میوه‌ها را به شیوه‌ای موسیقیایی فریاد می‌زدند. من همیشه کلمه اباکاکسی را دوست داشتم، طرز تلفظ و املای آن را. این کلمه پرتغالی برای آناناس است. سود خط خود را اباکاکسی نامگذاری و تاسیس کرد وآن را بطور خاصی طراحی کرد که حال و هوای استوایی، شاد، آفتابی و بی دغدغه ساحل در مورو د سائوپائولو، باهیا را القا کند. او قبل از راه‌اندازی کامل برند خود در سال 2018، یک سال با یک بوتیک کوچک که در زمینه مد اخلاقی تخصص داشت کار کرد. امروزه مجموعه‌های او شامل: یقه‌های یقه‌شلو و لباس‌هایی با رنگ‌آمیزی شده و همچنین شورت دوچرخه‌سواری، هودی ولباس‌هایی است که از پنبه هندی دست‌کاری شده است. همه چیز در دهلی تولید می شود و با استفاده از صنعتگران سنتی در هند(جایی که والدین سود از آنجا هستند) ساخته می شود. ا‌ین طراح خوش سفر در سراسر جهان برای الهام گرفتن، از برزیل گرفته تا تانزانیا و اندونزی، سفر کرده است، اما هند مکانی است که او را واقعاً خلاقانه به حرکت در می آورد. او میگوید: اولین خاطره‌ای که من دارم این است که با خاله‌ها و مادرم به بازار می‌رفتم و اولین نگاهم به انواع پارچه‌های کالیدوسکوپیک آنجا بود.» او می‌افزاید: «غنای و تنوع منسوجات و لباس‌های جنوب آسیا همان چیزی است که در آغاز عشق من به مد را الهام‌بخش کرد.

۲.انیتا دونگر(Anita Dongre)

انیتا دونگر در بمبئی، در ایالت ماهاراشترا به دنیا آمد. مادرش، پوشپا ساولانی، وقتی بچه بودند برای آنیتا و 5 خواهر و برادرش لباسمی دوخت. وقتی انیتا بزرگ شد، طراحی مد را در کالج SNDT واقع در بمبئی مطالعه کرد.آنیتا‌ با طراحی لباس و جواهرات یکی از مهره های اصلی صحنه مد هند بوده اما زمانی که کیت میدلتون در سال 2016 یکیاز لباس های او را پوشید، همه می خواستند به این سبک دست پیدا کنند. او یک فروشگاه برجسته در شهر نیویورک دارد و دیگر افرادمشهوری که از ساخته های او استفاده کرده اند عبارتند از:بیانسه، سوفی ترنر و پریانکا چوپرا .

۳.سوکت دیر(Suket Dhir of SUKETDHIR)

سوکت دیر رئیس یک برند پوشاک مردانه مدرن، شیک و بوم‌گردی است که تکنیک‌های هنری و پارچه‌های مجلل را در طرح‌های کلاسیک ترکیب می‌کند. Suket طراح خط همنام خود، برخی از قطعات واقعا برجسته را با خیره کننده ترین چاپ ها طراحی میکند و می سازد. او همچنین درسال 2016 جایزه بین المللی وولمارک را دریافت کرد همان جایزه ای که به کارل لاگرفلد فقید و ایو سن لوران تعلق گرفت.


۴.راجنا خان (ranjana khan)

طراح جواهرات مهره ای بسیار متنوع راجنا خان است او که در بمبئی متولد شد، برند جواهرات خود را در سال 2008 تاسیس کرد که دارای جزئیات باورنکردنی با استفاده از موادی مانندمهره‌ها، پرها، کریستال‌ها و غیره است.

5.مگان (Megan Kothari of Aaryah)

هر قطعه از جواهرات این برند مانند یک میراث است. آنها طرح هایی هستند که برای پوشیدن روزمره ساخته شده اند، مانند این حلقه مالاکیت . مگان در خانواده ای جواهرساز به دنیا آمد و از میراث هندی خود برای ایجاد طرح های منحصر به فرد خود الهام گرفته.

6.نعییم خان (Naeem khan)

نعیم خان به طور منظم در هفته مد نیویورک نمایش می دهد و لباس میشل اوباما و کیت میدلتون را در میان دیگر A-listers از نمونه کار های اوست. وی به خاطر لباس‌های با جزئیات پیچیده با پولک‌ها و مهره‌ها شهرت دارد و همچنین مجموعه‌های عروس به همان اندازه خیره‌کننده را طراحی می‌کند.


7.بیبوموهاپاترا(Bibo Mohapatra)

این طراح مد در نیویورک زندگی میکند و از دوران رشد خود در سواحل شرقی هند در اودیشا الهام گرفته است. مادرش اول به او خیاطی را اموخت و بعد از اینکه او به ایالات متحده رفت، برچسب همنام خود را راه اندازی کرد. قطعات ساختاری و خیاطی های متخصص او لباس های شیکی را ایجاد می کند.

۸.تارون طاهیلیانی(tarun tahiliani)

تارون در لباس عروس تخصص دارد و برند همنام خود را در سال 1995 تاسیس کرد. او از پارچه های غنی برای ساخت خلاقیت های خود استفاده می کند و همچنین خط جواهرات خود را با کریستال های براق سواروسکی دارد که با هر ظاهری مطابقت دارد.

۹.ریتو کومار(Ritu kumar)

لیبل‌ریتو از سال 1969 وجود داشته و او یکی از مشهورترین طراحان هندی است. او این برند را در دهکده ای کوچک در نزدیکی کلکته تاسیس کرد و اکنون تقریباً صد فروشگاه خرده فروشی در سراسر کشور دارد. ستاره های هندی مانند آیشواریا رای و پریانکا چوپرا از طرفداران طرح های شیک و در عین حال رنگارنگ و متنوع و چشم انداز او هستند.

۱۰.پایال سینگال (payal sighnal)

این خانه مد در سال 99 توسط Payal بنا شد و زیبایی شناسی معاصر با تاکید بر پوشاک روزمره دارد و فراتر از مد به مقوله‌هایی مانند دکور، عروسی و لوازم ثابت گسترش می‌یابد.

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *