صنعت پوشاک در دهه 1960

منتشر شده در تاریخ

شروع دهه 60

در دهه 60 میلادی مسئله ضد فرهنگ (Counterculture) مطرح شد. ضدفرهنگ به این معنا که استایل و سبک زندگی و رفتاری با قوانین و موازین جامعه سازگار نباشد . در این جهت نژادپرستی و تعبیض جنسیتی از بین رفت، با حضور تلویزیون و رادیو در در بین خانواده‌ها و مدیا وارد زندگی فردی و اجتماعی عموم مردم شد.

تاثیر هنر و سیاست در مد

حضور پر رنگ گروه‌های موسیقی مانند بیتلز و افراد سرشناسی و پر قدرتی مانند ژاکلین کِندی (همسر جان اف. کِندی) رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و شروع دومین جنبش فمنیستی تاثیرات بسیاری بر صنعت مد و فشن داشت. به همین دلیل نمی‌توان تاثیرات هنر و سیاست این دهه را در مد و فشن نادیده گرفت.

______________________________________________________________________________________________________________

استایل زنانه در 1960

یکی از فاکتور‌های مهم در صنعت مد دهه 60 میلادی طرح ‌های بولد بود این طرح ها که بسیار متنوع نیز هستند توانسته بودند تا در آن زمان در کنار رنگ ‌های متنوع و شاد، ظاهری جذاب ، چشمگیر و منحصر بفرد را به زنان بدهند .در طراحی های دهه 60 مهم ترین چیز انتخاب رنگ ها و تنوع آن ها بود که به عنوان اصلی ترین موضوع برای خانم ها اهمیت داشت زیرا خانم های دهه 60 میلادی از پارچه های بسیار خوش رنگ و بیشتر از یک رنگ استفاده می کردند.در بین لباس های سبک جید و زیبایی که در این دهه طراحی می شد یکی دیگر از مد‌های مورد علاقه زنان جوراب شلواری‌ های رنگی بود. که از این جوراب شلواری های رنگی برای استفاده دامن یا پیراهن ‌های کوتاه بسیار مورد توجه قرار می گرفت در میان انواع رنگ هایی که وجود داشت رنگ‌های زرد، نارنجی و بنفش از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای جواب شلواری دهه 60 میلادی به حساب می‌آمدند.

استایل مردانه در 1960

کروات یک اکسسوری جذاب و جدایی ناپذیر در استایل دهه ۶۰ آقایان بود. در این جهت آقایان نه تنها در استایل رسمی خود با کت و شلوار از کروات‌های رنگی استفاده می کردند، بلکه در کنار پلیور و ژاکت مردانه، از کروات استفاده می‌کردند. همچنین عینک مربعی و کلاه شاپو استایل یک آقای خوشتیپ را در دهه ۶۰ کامل می‌کرد.

______________________________________________________________________________________________________________

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *