سبک rocker chic

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

ریشه استایل راک، درواقع به دهه پنجاه میلادی در آمریکا بازمی‌گردد. این استایل، همانطور که از نامش پیداست، از موسیقی راک سرچشمه گرفته است؛ خوانندگانی مثل الویس پریسلی، چاک بری، فردی مرکوری و دیوید بویی، از خوانندگان معروف و پیشگام موسیقی راک هستند که در شکل‌گیری این استایل و پوشش نیز نقش زیادی داشتند. ،و علاوه بر موسیقی، عوامل دیگری ازجمله جنگ جهانی دوم، شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوره، هالیوود و ستارگانش و… نیز برروی آن تاثیر داشته است.

تاریخچه استایل راک:

پس از پایان جنگ جهانی دوم، پیامدهای ناشی از جنگ و خرابی، رکود اقتصادی، از دست دادن عزیزان، خانه و کاشانه در جنگ، مشکلات مالی و… باعث بروز افسردگی، ناامیدی و پرخاشگری در جامعه، به‌خصوص درمیان جوانان، شد. به‌همین دلیل، سبک موسیقی راک، در دهه پنجاه میلادی، به‌وجود آمد؛ سبکی که نشان‌دهنده همان خشم و ناامیدی جوانان بود و این احساسات را با ضرباهنگ‌های شدید و ریتم تند و هیجان بسیار، ازطریق آلات موسیقی همچون گیتار الکتریک و درام، بروز می‌داد که به‌نوعی نماد اعتراض بود. طرفداران این سبک، صرفا به موسیقی اعتراضی بسنده نکردند و اعتراضاتشان را ازطریق گرافیتی‌های دیواری و نیز نوشته‌ها و تصاویر گرافیکی اعتراضی چاپ‌شده روی لباس‌هایشان نشان می‌دادند که همین عامل، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین عناصر استایل راک شد.

چگونه یک استایل راک حرفه ای داشته باشیم؟

اگر قصد دارید تا در پوشیدن استایل هایتان خیلی حرفه ای عمل کنید، می تواند استایل راک را مانند حرفه ای های این سبک بپوشید. شلوارهای جین زخمی شده با قسمت هایی از چرم به همراه تی شرت هایی که داری اشکال گرافیکی می باشند مهم ترین بخش این استایل برای شما خواهند بود. البته این استایل زمانی برای شما مناسب خواهد بود که نظر عموم مردم برایتان مهم نباشد وگرنه با چنین استایل راه رفتن در خیابان های شهر کمی نگاه های عجیب را به دنبال خواهد داشت.

   

استایل راک را کمی مینیمال تر بپوشید

اگر دوست ندارید تا استایل تان خیلی با عموم مردم متفاوت باشد و توجه افراد را جلب کنید می توانید از استایل راک استفاده کنید اما به سبک مینیمال. در این استایل شما باید به سراغ مهم ترین مولفه استایل های راک بروید. یک کت چرمی مشکی به سبک راک، می تواند به تنهایی بیانگر استایل راک شما باشد. در کنار کت چرم میتوانید از شلوار لی و تی شرت مشکی ساده همراه با بوت چرم استفاده کنید

رنگ‌ها:

قطعاً سیاه! این رنگ برای سبک راک فوق العاده است… در مرحله دوم، جین خاکستری یا کارکرده نیز با ظاهر راک شما به خوبی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید همچنین از رنگ های دیگر به صورت جزئی در استایل خود استفاده کنید مانند قرمز، بژ، کِرِم، رنگ‌های متالیک

عینک دودی:

عینک دودی از وسایل ضروری برای استایل راک است و باعث می‌شود در عین حال خونسرد و سرکش به نظر برسید. عینک‌ها همچنین از شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. 

چند نمونه از استایل راک را در عکس های زیر مشاهده می کنید:

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *