دوناتلا ورساچه (Donatella Versace)

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

دُناتلا ورساچه (Donatella Versace) زاده 2 مه 1955، طراح مد ایتالیایی و خواهر بنیانگذار شرکت ورساچه، جیانی ورساچه است که خود صاحب 30 درصد از سهام شرکت ورساچه می‌باشد. پس از قتل جانی ورساچه، برادر دوناتلا (طراح لباس اهل ایتالیا و متولد 2 دسامبر 1946. وی بنیان‌گذار شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی ورساچه یا ورساچی (به ایتالیایی: Versace) است که در سال 1978 این شرکت را بنا نهاد.) بخشی از شرکت را به ارث برده است. او این شرکت را در سال 2018 به کاپری هولدینگز (مایکل کرس) فروخت، اما مدیر ارشد خلاق آن باقی ماند..
50 درصد از سهام شرکت ورساچه به دختر دناتلا ورساچه رسید.

Donatella Versace در رجیو دی کالابریا ایتالیا به دنیا آمد که کوچکترین فرزند از چهار فرزند بود. پدرش آنتونیو فروشنده بود و مادرش فرانچسکا لباس ساز بود. Donatella متقاعد شد که بلوند موهایش را تنها در 11 سالگی توسط جیانی رنگ کند، زیرا او از طرفداران بزرگ خواننده ایتالیایی پتی پراوو بود.
در اواسط دهه 1970، Donatella ادبیات و زبان ها را در فلورانس ایتالیا تحصیل کرد اما هر آخر هفته به میلان رفت و آمد می کرد تا با برادرش جیانی ورساچه وقت بگذراند. او از طریق نزدیکی به بنگاه های برادرش وارد دنیای مد شد.
برادرش جیانی ورساچه در 15 ژوئیه 1997 در خارج از کاسا کاسوآرینا که با نام عمارت ورساچه نیز شناخته می شود، در میامی فلوریدا به قتل رسید. در پی جنایت و تعقیب و گریز بسیار علنی، بیشتر خانواده ورساچه از جمله Donatella به طور موقت به یک اقامتگاه خصوصی منزوی در کارائیب نقل مکان کردند.

از اکتبر 2002 تا ژانویه 2003، لباس شناخته شده جیانی و دوناتلا ورساچه در نمایشگاه ویژه موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش درآمد. اولین سال های او به عنوان رئیس شرکت ناپایدار بود، تا اینکه در سال 2005 گزاره فمینیستی جدیدی را برای این برند تعریف کرد. Donatella کمپین های تبلیغاتی برای ورساچه طراحی کرده است که شامل مدونا، کورتنی لاو، کریستینا آگیلرا، جاناتان ریس میرز، دمی مور، نیکی میناژ و لیدی گاگا بود و بیانسه و ژانویه جونز را ساخت. او لباس سبز ورساچه جنیفر لوپز را طراحی کرد که با نام «لباس جنگلی» نیز شناخته می شود.

هرچند دوناتلا پس از به قتل رسیدن برادرش حال روحی مساعدی نداشت ولی تصمیم گرفت که میراث او را حفظ کند. در این زمان دوناتلا به عنوان مدیر هنری برند ورساچه انتخاب شده بود و تاثیر شگفت انگیزی بر روند پیشرفت این برند ایفا می کرد. در حال حاضر و با توجه به فعالیت های زیادی که دوناتلا برای برند ورساچه انجام داده است، این برند شامل محصولات مختلفی همچون کالاهای خانگی، لباس، مبلمان، هتل و عطر است.
در حال حاضر برند ورساچه یکی از موفق ترین و گران قیمت ترین برندهایی جهان است که افراد زیادی در سراسر دنیا از محصولات آن استفاده می کنند. با توجه به آمار به دست آمده دارایی خالص دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر ارشد و معاون رئیس برند ورساچه در حدود 200 میلیون دلار تخمین زده می شود.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *