دوره اموزشی بین المللی مارولوس

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

در این دوره دانشجویان با مراحل تولید ‌سه‌بعدی لباس در نرم‌افزار مارولوس آشنا می‌شوند. مارولوس دیزاینر (Marvelous Designer)، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای گرافیکی سه‌بُعدی در حوزه طراحی لباس به شمار می‌رود و در طراحی لباس‌ در فیلم‌های سینمائی، تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای، و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار امکان شبیه‌سازی پارچه را نیز داراست و لباس طراحی شده را در قالب پارچه دلخواه نمایش می‌دهد.
در طول این دوره، هنرجویان با ابزارهای موجود در نرم‌افزار مارولوس، ایجاد طرح‌های سه‌بعدی، وارد کردن داده به نرم‌افزار، تنظیمات نرم‌افزار، تنظیمات بخش‌های مختلف، نحوه خروجی گرفتن و … آشنا می‌شوند. در پایان این دوره هنرجویان خواهند توانست به‌عنوان یک طراح لباس از طرح‌های خود مدل‌های سه‌بعدی شگفت‌انگیز و واقع گرایانه ایجاد کنند

نرم افزار مارولوس دیزاینر(marvelous designer) یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای طراحی لباس و پارچه است.شما میتوانید در این برنامه الگوهای دقیق، با دقت بسیار بالا را طراحی و اجرا می‌کند. در حقیقت marvelous یک مدل مفهومی سه بعدی و الگویی را برای لباس به شما ارائه می‌دهد. در این نرم افزار ابزارهای کاربردی وجود دارد که با اسفاده از انها میتوانید طرح را ایجاد و ویرایش کنید. پارچه‌های مختلف، دکمه‌ها و لوازم جانبی و … دیگر وجود دارندو صرفا به لباس محدود نمی‌شود، میتوانید کیف و کفش هم طراحی و ایجاد کنید.

نمونه کار هنرجوی صاحو
نمونه کار هنرجوی صاحو
نمونه کار هنرجوی صاحو
نمونه کار هنرجوی صاحو

سرفصل های مارولوس

  • آشنایی با محیط و ابزار های حرکتی نرم افزار و آواتار:
    در این قسمت با جای پنجره ها و گزینه های نرم آفزار آشنا میشیم. یاد میگیریم چطور فضا های دوبعدی و سه بعدی رو حرکت بدیم و به جهات مختلف فضاها دسترسی پیدا کنیم. چطور آواتار وارد فضاها کنیم و از دارایی هایی که داریم داخل نرم افزار استفاده کنیم.
  • آشنایی با ابزارهای مختلف طراحی الگو
    در این قسمت کاربرد ابزارهایی رو یاد میگیریم که میتونیم به کمک اون ها در فضای دو بعدی الگوسازی کنیم تا در فضای ۳بعدی هم اتفاق بیوفتن.
  • آشنایی با ابزارهای مختلف دوخت
    در این قسمت یاد میگیریم چطور الگو هایی که ساختیم رو به هم بدوزیم تا به یک پوشاک تبدیل بشن و شبیه سازی بشن.
  • آشنایی با ابزارهای مختلف ویرایش الگو
    در این قسمت یاد میگیریم چطور الگوهایی که ساختیم ویرایش کنیم تا به نزدیک ترین حالتی که ما مدنظرمون هست برسن و همچنین نقص ها و ایراد های ممکنه رو برطرف کنیم
  • نحوه پیاده سازی اوزمان و پنس های الگو
    در این قسمت یاد میگیریم چطور در نرم افزار با استفاده از دستور ها و ابزارهای مربوطه، اوزمان و پنس هایی که در دنیای واقعی الگو سازی وجود داره رو پیاده سازی کنیم.
  • ایجاد خطوط و طرح های داخلی بر روی الگو
    در نرم افزار گاها برای ایجاد برش، ایجاد خطوط راهنما، ایجاد خط پایه برای اعمال مختلف زیباسازی مثل دوخت رو و غیره از خطوط داخلی استفاده میکنیم. این خطوط مختص داخلِ خطوطِ خارجیِ الگویی که کشیدیم هستش.
  • طراحی انواع دامن و دامن های پلیسه با ابزار نرم افزار
    برای دامن های پیلی در نرم افزار ابزار های مخصوصی وجود دارد. آن ها را یاد میگیریم و همچنین یاد میگیریم چطور دامن های مختلف الگو سازی و شبیه سازی کنیم.
  • طراحی 0 تا 100 پافر، پیراهن، تاپ و …
    الگوسازی های مخصوص لباس های مختلف رو یاد میگیریم و همچنین با استفاده از یک تکنیک رایج نرم افزار به ساخت پافر میپردازیم.
  • شناخت پارچه ها و متریال سازی و تنظیمات آنها
    یاد میگیریم چگونه از پارچه ها استفاده کنیم و خواص فیزیکی آن ها را شبیه سازی کنیم و انواع پارچه ها را شبیه سازی کنیم
  • اجرای زیپ، دکمه و جا دکمه و دوخت های رو کار
    استفاده از ابزار هی مخصوص دکمه گذاری، زیپ گذاری و دوخت روکار رو یاد میگیریم.
  • افزودن اجسام برجسته و طرح های گرافیکی و برچسب
    اجسام برجسته و طرح های گرافیکی نیز با ابزار و تنظیمات مخصوصی وارد برنامه میشن، استفاده از آن ها رو یاد میگیریم.
  • آشنایی با طراحی در فضای 3 بعدی
    یاد میگیریم که چطور داخل فضای ۳بعدی بر روی اندام آواتار لباس طراحی کنیم.
  • آشنایی با تنظیمات نرم افزار
    تنظیمات مختلف نرم افزار رو یاد میگیریم.
نمونه کار استاد مارولوس
نمونه کار استاد مارولوس
نمونه کار استاد مارولوس
نمونه کار استاد مارولوس
نمونه کار استاد مارولوس

نمونه کار استاد مارولوس
نمونه مدرک داخلی موسسه صاحو
نمونه مدرک داخلی موسسه صاحو
بخشی از کلاس انلاین دوره مارولوس موسسه صاحو
  1. آیا این دوره نیازمند پیش‌نیاز است؟
  2. خیر. تمامی موارد مورد نیاز در این دوره پوشش داده خواهند شد.
  3. آیا گواهی این دوره معتبر است و می‌توان آن‌ را در سفارت‌ها ارائه داد؟
    بله، درصورتی که هنرجویان با موفقیت دوره را تکمیل نمایند، گواهی معتبر و بین‌المللی رلیانس فرانسه را دریافت خواهند کرد. این مدرک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه می‌باشد و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آن از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی می‌باشد.
  4. چگونه نسخه ضبط‌شده جلسات را مشاهده کنم؟
    نسخه ضبط‌شده هر جلسه برروی صفحه دوره قرار می‌گیرد و گزینه مشاهده آن به همراه تاریخ جلسه ظاهر می‌گردد که با زدن برروی آن به صفحه مربوطه به بازپخش منتقل می‌شوید.
  5. چگونه در این دوره ثبت‌نام کنم؟
    برای ثبت‌نام در دوره نیاز است تا ابتدا در سایت ثبت‌نام کرده باشید. سپس با ورود به حساب کاربری خود و مراجعه به این صفحه می‌توانید مبلغ موردنظر برای پیش‌پرداخت دوره را انتخاب کنید و سپس با زدن برروی پرداخت و ثبت‌نام در دوره به درگاه پرداخت هدایت شوید. پس از پرداخت موفقیت‌آمیز اطلاعات مربوط به دوره در پروفایل‌تان ظاهر می‌گردد. همچنین تا حداکثر ۲۴ ساعت از طرف صاحو استایل با شما تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات تکمیلی در مورد دوره به شما داده شود. (مشاهده راهنمای جامع)

کلام آخر صاحو:
بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کنه. صاحو استایل مدارک خودش رو با همکاری شرکت بین‌المللی رلیانس فرانسه به هنرجویانی که با موفقیت دوره رو به‌ پایان می‌رسونن، اعطا می‌کنه. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه هست و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی اون از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی هست.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *