تفاوت در پوشش مردمان کره، چین و ژاپن

منتشر شده در تاریخ

اکثر افراد فکر میکنند مردم آسیای شرقی، شبیه به هم هستند، اما درواقع آن ها با هم تفاوت های زیادی دارند. آن ها در فرهنگ، تاریخ، چهره، پوشاک و… نیز فرق هایی دارند که آن ها از هم متمایز می کند.

ژاپن:

به طور معمول دو نوع سبک لباس پوشیدن در ژاپن وجود دارد. لباس های سنتی معروف به لباس ژاپنی (وافوکو)، از جمله لباس ملی ژاپن، کیمونو، و لباس غربی (yōfuku)، که به عنوان لباس ملی و یا لباس یک کشور دیگر شناخته نمی شود. مد سنتی ژاپنی نشان دهنده یک تاریخ دیرینه از فرهنگ سنتی، شامل پالت های رنگی توسعه یافته در دوره هِی آن است. شکل شناخته شده از مد سنتی ژاپنی، کیمونو است که به معنای واقعی کلمه به عنوان “چیزی برای پوشیدن” و یا “چیزی که بر روی شانه را بپوشاند” میباشد .درواقع سبک پوشش ژاپنی ها معمولا سنتی یا مدرنیته است و یا لباس هایی که بیشتر با فرهنگ کشورشان هماهنگی داشته باشد. مردم ژاپن در مراسم های رسمی، لباس های سنتی به تن میکتند. برخی از مردم تمایل دارند تا لباس های ساده تری بپوشند و برخی مانند شخصیت های انیمه ای لباس میپوشند، که باعث میشود محبوب تر دیده شوند.

چین:

لباس چینی هم تغییرات سنتی هانفو و هم تغییرات مدرن لباس بومی چینی را همان گونه توصیف می کند که توسط آثار و هنرهای سنتی فرهنگ چین ثبت شده است. لباس چینی از طریق سنت های دی ان ای آن و همچنین از طریق تأثیرات خارجی شکل گرفته است. لباس چینی حساسیت های مد سنتی سنت های فرهنگ چینی را به نمایش می گذارد و یکی از چهره های بزرگ فرهنگی تمدن چین را تشکیل می دهد. در چین، به خصوص خانم ها، سبکی را انتخاب می کنند که نشان دهنده ثروت و دارای زرق و برق باشد. لباس سنتی هان شامل تمام طبقه بندی لباس های سنتی مانند کت و شلوار، لباس گاه به گاه و لباس چینی هان، با سابقه ثبت شده بیش از سه هزاره تا پایان دودمان مینگ است. بسته به وضعیت فرد در جامعه، هر طبقه اجتماعی حس مد متفاوتی در چین باستان داشت.

کره جنوبی:

هانبوک (Hanbok) لباس سنتی کره است. لباس های کره ای شامل لباس ملی، هانبوک، کفش، و لوازم جانبی است. کره را میتوان یکی ازشیک ترین کشور ها دانست. زیرا مردم آن علاقمند به مد روز و لباس های برند هستند. یکی از معروف ترین ویژگی های هانبوک، رنگ های زنده و خطوط راست و خمیده آن است. هانبوک بخش بزرگی از فرهنگ کره ای در طول تاریخ بوده است. آثاری از هانبوک حتی قبل از دوره سه پادشاهی کره پیدا شده است. قدیمی ترین شکل هانبوک را می توان در نقاشی های نقاشی دیواری مقبره از پادشاهی گوگوریو مشاهده کرد. کره دو نوع سنت لباس داشت. حاکمان و نجیب گیران معمولاً لباس هایی از انواع سبک های خارجی می پوشیدند، اما سوژه ها همچنان از سبک متمایزی از لباس های بومی استفاده می کردند که امروزه به هانبوک معروف است. در سال های اخیر مد در کره جنوبی به دلیل الهامات فرهنگ غربی، ثروت، و شیوه های رسانه های اجتماعی و همچنین اقتصاد در حال توسعه این کشور، تکامل یافته است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Ami · ۳۰ تیر، ۱۴۰۲ در ۵:۲۸ ب.ظ

کره قشنگ بود 💜

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *