برند Burberry

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

برند بِربِری یک خانه مد لوکس بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان قرار دارد. این برند در حال حاضر در زمینه های طراحی لباس، کالاهای چرمی، کفش، لوازم جانبی مد، عینک، رایحه، و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.
این شرکت در سال 1856 توسط توماس بربری (Thomas Burberry) با تمرکز بر توسعه لباس در فضای باز تاسیس شد.
توماس بربری در سال 1888 پارچه ضد آب گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد.
در سال 2016 در رابطه با زندگی توماس بربری، یک فیلم کوتاه سه دقیقه ای به نام The Tale Of THomas Burberry ساخته شد.
محتوای این فیلم: «160 سال در ساخت، یک داستان با الهام از کشف پیشگام بنیانگذار ما، تجسم رویدادهای کلیدی که تاریخ بربری را شکل داده اند.» میباشد.

این شرکت علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک 497 بوتیک و شعبه فروش، در 50 کشور جهان است.
از ایده های محبوب برند بربری، طراحی کت‌های بارانی با نام Tielocken در سال 1912 بود. با آغاز جنگ، توماس سفارش طراحی کتی مناسب برای میدان جنگ گرفت، که سرآغاز خلق ترنچ کت (Trench coat) شد. توماس بربری در سال 1920 درگذشت. بعد از فوت او، فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال در سال 1955 نام تجاری بربری را خرید. ریکاردو تیشی (که در پست های قبلی راجع به آن صحبت کردیم) اکنون مدیریت خلاقیت این برند را برعهده دارد.

بربری در سال 1856 زمانی تأسیس شد که توماس بربری 21 ساله، شاگرد سابق دراپر، فروشگاه خود را در Basingstoke، همپشایر انگلستان افتتاح کرد. تا سال 1870، کسب و کار خود را با تمرکز بر توسعه لباس در فضای باز تاسیس شده بود. در سال 1879، بربری گاباردین را به برند خود معرفی کرد، پارچه ای سخت پوش، مقاوم در برابر آب و در عین حال قابل تنفس، که در آن نخ قبل از بافت ضد آب است.
در سال 1901 لوگوی شوالیه سوارکاری بربری شامل واژه لاتین “Prorsum” به معنی “فورواردها” توسعه یافت و بعدها آن را به عنوان یک علامت تجاری در سال 1909 به ثبت رسانید.

نمونه کالکشن های پاییز و زمستان 2021 برند بربری:

طراحی لباس های این کالکشن از کارهای ریکاردو تیشی است که در پست مربوط به ریکاردو هم به آن پرداخته ایم.
او با ارزیابی دوران زمامداری اش در خانه گفت: «به آرامی هویتی ساخته ایم و من متوجه شدم هویتم در درون برچسبی بسیار قوی است.» “این آزاد ترین مجموعه ای است که من در بربری انجام داده ام.”

کالکشن پاییز/زمستان 2021 نیز به بررسی سیالیت و قدرت فردیت می پردازد. تیشی همچنین به بررسی معنای زنانگی و مردانگی مدرن، ترسیم الهام از مادر طبیعت و همچنین صنعتگری بریتانیایی از اوایل قرن بیستم می پردازد.
این کالکشن درباره اشاره به کسانی است که جسورانه سنت شکنی کردند، برای آینده ای بهتر.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *