برند پوما

منتشر شده در تاریخ ۶ دقیقه

پوما (به آلمانی: Puma SE) با نام تجاری پوما، یک شرکت چندملیتی آلمانی است که کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم جانبی را طراحی و تولید می‌کند، که دفتر مرکزی آن در هرتزوگناوراخ، باواریا، آلمان قرار دارد. پوما سومین تولید کننده پوشاک ورزشی در جهان است. این شرکت در سال 1948 توسط رودولف داسلر تأسیس شد. در سال 1924، رودولف و برادرش آدولف “آدی” داسلر به طور مشترک شرکت Gebrüder Dassler Schuhfabrik (کارخانه کفش برادران داسلر) را تشکیل دادند. روابط بین دو برادر رو به نا به سامانی رفت تا اینکه در سال 1948 آن دو با تشکیل دو نهاد جداگانه به نام های آدیداس و پوما موافقت کردند. هر دو شرکت در حال حاضر در Herzogenaurach آلمان مستقر هستند.


پوما از سال 1986 یک شرکت سهامی عام است که در بورس فرانکفورت پذیرفته شده است. گروه لوکس فرانسوی Kering (که قبلاً PPR نامیده می شد) 9.8٪ را در اختیار دارد، بزرگترین سهامدار Kering، Groupe Artemis، صاحب 29٪ از سرمایه است. از 1 ژوئیه 2013، این شرکت توسط حرفه ای سابق فوتبال، بیورن گولدن (مدیر اجرایی) رهبری می شود.از سال 2017، Puma SE بیش از 13000 کارمند در سراسر جهان دارد و محصولات خود را در بیش از 120 کشور توزیع می کند.
بعد از جدایی از برادرش، رودولف در ابتدا شرکت تازه تاسیس را به نام رودا ثبت کرد (برگرفته از رودولف داسلر، زیرا آدیداس بر اساس آدی داسلر ساخته شده بود)، اما بعداً نام آن را به پوما تغییر داد.اولین لوگوی پوما شامل یک مربع و هیولایی بود که از طریق یک دیگر می پریدند که همراه با نام شرکت در سال 1948 ثبت شد. طرح های کفش و لباس پوما دارای نشان پوما و علامت متمایز “Formstrip” است که در سال 1958 معرفی شد.

تاریخچه پوما:

کریستوف فون ویلهلم داسلر کارگر یک کارخانه کفش بود، در حالی که همسرش پائولین یک خشکشویی کوچک را در شهر هرتزوگناوراخ در 20 کیلومتری شهر نورنبرگ در فرانکونی کار می کرد. پس از ترک مدرسه، پسرشان، رودولف داسلر، به پدرش در کارخانه کفش پیوست. زمانی که رودولف از جنگ در جنگ جهانی اول بازگشت، به عنوان فروشنده در یک کارخانه چینی و بعداً در یک تجارت چرم در نورنبرگ آموزش دید.در سال 1924، رودولف و برادر کوچکترش، آدولف، ملقب به “آدی”، یک کارخانه کفش تاسیس کردند. آنها نام تجارت جدید را “Gebrüder Dassler Schuhfabrik” (کارخانه کفش برادران داسلر) گذاشتند که در آن زمان تنها تجارتی بود که کفش های ورزشی تولید می کرد. این جفت سرمایه گذاری خود را در رختشویی مادرشان آغاز کردند. در آن زمان، منابع برق در شهر قابل اعتماد نبود، و برادران گاهی اوقات مجبور بودند از نیروی پدال دوچرخه ثابت برای راه‌اندازی تجهیزات خود استفاده کنند.در سال 1927، آنها به یک ساختمان جداگانه نقل مکان کردند.
برادران با یک چمدان پر از میخ از باواریا به بازی‌های المپیک تابستانی 1936 برلین رفتند و جسی اونز، دونده سرعتی ایالات متحده را متقاعد کردند که از آنها استفاده کند، اولین حمایت مالی برای یک آمریکایی آفریقایی تبار. اونز چهار مدال طلا کسب کرد. تجارت رونق گرفت؛ داسلرها قبل از جنگ جهانی دوم سالانه 200000 جفت کفش می فروختند.


لوگوی پوما:

آرم پوما بر پایۀ پرش  پوما (  نوعی گربه که با یک جهش می تواند به ارتفاعی در حدود بیست پا خیز بردارد) طراحی شده است.
نماد پوما روی تمام محصولات پوما خودنمایی می کند. وجود این آرم بر روی کفش های این برند، نشانگر استحکام، سرعت و قدرت کفش هاست.در سال 2006 ، PUMA تأمین کننده تجهزات بزرگ ترین تیم ها در جام جهانی فوتبال در آلمان بود که این، اولین تجربه در تاریخ شرکت به شمار می آمد.

معلم مُد ژاپنی، میهارا یاسوهیرو، برای خلق خط تولید کتانی‌های گران و بسیار مفهومی با پوما همکاری کرد.
پوما تولیدکننده‌ی اصلی کفش‌های رانندگی و لباس‌های اتومبیلرانی است. آن‌ها تولیدکننده‌ی اصلی لبا‌س‌های فرمول یک و ناسکار هستند. این شرکت حق حمایت مالی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶، تیم ملی فوتبال ایتالیا را برد و لباس‌های این تیم را تهیه کرد و حامی مالی آن‌ها بود. آن‌ها با فراری، دوکاتی و بی ام و شریک شدند و کفش‌های پوما-فراری، پوما-دوکاتی و پوما-بی ام و را تولید کردند. در ۱۵ مارس ۲۰۰۷ پوما خط تولید لباس‌های ۲۰۰۸/۲۰۰۷ یک باشگاه را به راه انداخت، و باشگاه برزیلی جرمیو اولین باشگاهی بود که از فناوری دوخت لیزری استفاده می‌کرد – چیزی مشابه لباس‌های تیم ایتالیا در جام جهانی – چون فصل آن‌ها شش ماه زودتر از باشگاه‌های اروپایی آغاز می‌شود.
ریحانا به عنوان مدیر خلاقیت پوما بر جهت‌گیری خط لباس‌های زنان در دسامبر ۲۰۱۴ نظارت داشت.

پوما بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد و محصولاتش را به بیش از ۱۲۰ کشور توزیع می‌کند. این شرکت در سال مالی ۲۰۰۳ درآمد ۱.۲۷۴ میلیارد یورویی داشت. پوما حامی مالی تجاری مجموعه انیمیشن‌های سال ۲۰۰۲، Hungry Heart: Wild Striker بود، و پیراهن‌ها و لباس‌های ورزشی آن برند پوما را داشتند. پوما یکی از بهترین برندهای پس از ریباک، آدیداس و نایک است.
این شرکت از سال ۱۹۹۳، تحت مدیریت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، یوخن زایتس بوده است. قرارداد وی در اکتبر ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ تمدید شد.

نسخه‌های خاص کفش‌های فوتبال King

در سال ۲۰۰۸ پوما ۴۰امین سالگرد مدل کفش‌های “King” را سالگرد ویژه‌ای جشن گرفت، یعنی مدل King XL که به یادبود فوتبالیست پرتغالی، اوزه بیو، طراحی شده بود که در سال ۱۹۶۸ با کفش‌های King ۴۲ گل را به ثمر رسانده و جایزه‌ی کفش طلایی گلزن اول اروپا را برده بود. پوما به پخش نسخه‌های جدید سری King ادامه داده است و نسخه‌ی سال ۲۰۰۹ را برای تجلیل از گلزن تاریخ ایتالیا و به خصوص Puma King XL Italia را به افتخار مربی دو بار برنده‌ی جام جهانی، ویتوریو پوزو، عرضه کرده است.
در سال ۲۰۱۰ مدل King به یادبود ۵۰امین سال تولد دیگو مارادونا و به همراه مدلی به نام Puma King Diego Finale عرضه شد. این نسخه به رنگ تیم ملی فوتبال آرژانتین تهیه شده.

تصاحب توسط PPR:

در فوریه ۲۰۰۷ پوما گزارش کرد که سود این شرکت تا ۲۶ درصد سقوط کرده و طی سه ماه پایانی ۲۰۰۶ به ۳۲.۸ میلیون یورو رسیده است .بخش زیاد افت سود به خاطر هزینه‌های بالاتر مربوط به گسترش بود؛ فروش بیش از یک سوم افزایش یافت و به ۴۸۰.۶ میلیون یورو رسید.
در اوایل آوریل ۲۰۰۷ سهام پوما رشد ۲۹.۲۵ یورویی در هر سهم داشت – یا حدود ۱۰.۲ درصد، ۳۱۵.۲۴ یورو در هر سهم. در ۱۰ اوریل ۲۰۰۷ خرده‌فروش و مالک برند فرانسوی گوچی، Pinault-Printemps-Redoute (PPR)، اعلام کرد که ۲۷ درصد سهم پوما را خریده است و این را برای تملک کامل هموار کرد. این قرارداد برای پوما ۵.۳ میلیارد یورو ارزش داشت. PPR گفت که پس از خرید سهم کوچک‌تر، تملک دوستانه‌ی پوما به ارزش هر سهم ۳۳۰ یورو را عملی می‌کند. هیئت مدیره‌ی پوما از این حرکت استقبال کرد و گفت که این کار منصفانه است و بهترین منافع را برای این شرکت دارد.در جولای ۲۰۱۱ این شرکت از Aktiengesellschaft به SocietasEuropaea، معادل اتحادیه‌ی اروپایی آن، بدل شد و نامش را از Puma AG Rudolf Dassler Sport به Puma SE تغییر داد. در همان زمان فرانس کُخ جانشین یوخن زایتس شد و زایتس رئیس هیئت مدیره شد.

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *