برند هوگو باس (Hugo Boss)

منتشر شده در تاریخ

برند هوگو باس  (Hugo Boss) شرکت پوشاک و خانه مد آلمانی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع کالاهای لوکس و انواع پوشاک فعالیت می‌کند.
این شرکت توسط طراح مد و کارآفرین آلمانی؛ هوگو فردیناند باس تأسیس شد. فردیناند متولد جولای 1885 در متزینگن آلمان بود.
امروزه نشان تجاری هوگو باس، در صنعت مد، یک برند شناخته شده می‌باشد.
دفتر مرکزی این شرکت، در شهر متزینگن، آلمان قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس فرانکفورت مبادله می‌شود.

این برند، تولید کننده لباس های نظامی برای سرباز های نازی زمان جنگ جهانی دوم بود. درواقع با ظهور حزب نازی در دهه 1930، باس شروع به تولید و فروش لباس نازی ها کرد.
باس در نهایت لباس فرم هایی را برای سازمان هایی مانند جوانان هیتلری و وافن اس اس به دولت آلمان در زمان جنگ عرضه می کرد و در نتیجه افزایش زیادی در فروش به وجود می آورد.
برند هوگو باس حتی تا قبل از جنگ جهانی دوم فعالیت داشت اما به دلیل شرایط اقتصادی آلمان، ورشکست شد.
اما در سال 1931 با توافق با طلبکاران خود، دوباره شروع به فعالیت کرد.

پس از جنگ جهانی دوم و مرگ بنیان گذار در سال 1948، هوگو باس شروع به تبدیل تمرکز خود از لباس فرم به کت و شلوار مردان کرد.
این شرکت در سال 1988 عمومی شد و در همان سال خط عطر را معرفی کرد، خطوط انتشار لباس مردانه و زنان را در سال 1997 اضافه کرد، یک مجموعه کامل زنان در سال 2000 و همچنین لباس کودکان در سال 2006–2007 و از آن زمان به یک خانه مد بزرگ جهانی تکامل یافته است. تا سال 2018 مالک بیش از 13 فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان بود.

او در سال 1948 درگذشت اما کسب و کارش جان سالم به در برد. در سال 2011 این شرکت بیانیه ای از «پشیمانی عمیق از کسانی که در کارخانه ای که توسط هوگو باس تحت حکومت نال سوسیالیست اداره می شد، دچار آسیب یا سختی شدند» صادر کرد.
در نتیجه ممنوعیت کسب و کار رئیس، دامادش یوگن هولی مالکیت و اداره شرکت را بر دست گرفت. در سال 1950 پس از یک دوره تأمین لباس کار، این شرکت اولین سفارش خود را برای کت و شلوار مردان دریافت کرد که منجر به گسترش 150 کارمند تا پایان سال شد. تا سال 1960 این شرکت در حال تولید کت و شلوار آماده بود. در سال 1969 یوگن بازنشسته شد و این شرکت را به پسرانش جوچن و اووی که توسعه بین المللی را آغاز کردند، سپرد. در سال 1970 اولین کت و شلوار مارک دار Boss تولید شد که این برند در سال 1977 به یک علامت تجاری ثبت شده تبدیل شد. این موضوع با شروع ارتباط طولانی این شرکت با ورزش موتوری، حمایت مالی نیکی لادا راننده فرمول یک و بعدها تیم مسابقه مک لارن دنبال شد.

نمونه هایی از کالکشن 2020_2021 برند هوگو باس:


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *