برند هرمس (Hermès)

منتشر شده در تاریخ

تاریخچه‌ی هرمس

هرمس یا ارمس (Hermès International S.A.) برند معروف تولید کننده کالای لوکس در کشور فرانسه است .نام هرمس به دوران باستان و اسطوره ‌های یونانی برمی ‌گردد. رشیه این نام از خدای یونانی کوه المپوس دارد که پسر زئوس بوده .امروزه، هرمس به نام یک برند که ریشه‌ در تاریخ و سنت دارد است. تاریخ تاسیس این برند به دست تری هرمس ، در سال 1873 است . او که در آلمان متولد شده است ، در سال 1828 به همراه خانواده خود به فرانسه سفر کرد و بعدها، برند هرمس را در همین کشور بنا نهاد.

شروع متفاوت هرمس

هرمس که امروزه، به عنوان یک تولید کننده‌ کالاهای لوکس ، مد و فشن فرانسوی، با تخصص در تولید محصولات چرمی، اکسسوری ‌های استایل زندگی، لوازم منزل، عطر، جواهرات و ساعت ، در اصل، تامین‌ کننده اکسسوری ‌های کالسکه‌ های قدیمی نیز بوده است که با اسب کشیده می ‌شدند.برند هرمس کارش را با افتتاح یک فروشگاه افسار اسب در گرند بلوار پاریس شروع کرد. هرمس در این فروشگاه خود را وقف خدمت به طبقه اشراف اروپایی کرده بود.

استفاده از زیپ توسط برند هرمس

بعد از اینکه چارلز هرمس پا به سن گذاشت و بازنشسته شد، پسرانش رهبری شرکت هرمس را بر عهده گرفتند و نامش را به هرمس فریرز تغییر دادند. تا سال 1914، هرمس 80 نفر کارگر برای استخدام کرد. پس از این، ماریس حق انحصاری استفاده از زیپ را گرفت و از آن برای پوشاک و کالاهای چرمی استفاده کرد.او اولین طراحی بود که از دستگاه زیپ در فرانسه استفاده کرد و زمینه‌ ها را برای آینده مد برند هرمس فراهم آورد.یکی از اولین ترند‌های مدی که معرفی شد، اولین کت طلایی چرمی زیپ‌ دار بود که به صورت انحصاری برای ادوارد، شاهزاده ولز تولید شد.

تولید ساعت توسط برند هرمس

هرمس برای بیشتر کردن مجموعه اکسسوری ‌های خود، در اواسط دهه 30 ، یونیورسال ژنو، یک ساعت ‌ساز فرانسوی را استخدام کرد تا طراح انحصاری ساعت برند هرمس شود. این کمپانی، خطی از ساعت ‌های مچی مردانه (که با استیل ضدزنگ یا طلای 18 عیار ساخته می‌ شدند) و ساعت‌ های مچی آرت دکو که با استیل، طلای 18 عیار یا پلاتینیوم ساخته می‌ شدند را راه ‌اندازی کرد.مدل ‌های زنانه و مردانه، نماد‌هایی با عنوان هرمس یا هرمس یونیورسال ژنو داشتند. این همکاری بین هرمس و یونیورسال، تا دهه 50 میلادی ادامه داشت.

تولید عطر و ادکلن توسط برند هرمس

در سال 1961، این برند وارد بیزنس عطر و ادکلن نیز شد. خط عطر و ادکلن هرمس با عطر مشهور کالیشه معرفی شد، که نامش را از یک کالسکه سرپوشیده چهارچرخ معروف که تا دهه 50 هم لوگوی هرمس بود، گرفته بود. سنت و موفقیت هرمس همچنان تداوم یافت و ژان کلود اِلینا در سال 2004 ، مسئول قسمت عطر و ادکلن این برند شد و از آن زمان تا کنون، به موفقیت ‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کرده است. او کسی بود که خط تولید مشهور هرمسی را معرفی کرد.

کیف های برند هرمس

در سال 1900، شرکت هرمس شروع به ارائه کیف ‌هایی کرد که مخصوص اسب‌ سوارها طراحی شده بودند و آن ها می ‌توانستند تجهیزات اسب و درشکه ‌سواری را در آن جای بدهند. اولین کیف شرکت هرمس، همان کیفی است که امروزه با نام کیف هوتا کورویس شناخته می شود.این‌گونه بود که کمپانی هرمس وارد کار طراحی و تولید کیف برای صنعت مد شد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *