برند ماسکینو (Moschino)

منتشر شده در تاریخ

ماسکینو (تلفظ ایتالیایی: moˈskiːno) یک خانه مد لوکس ایتالیایی است، که در طراحی لباس، لوازم جانبی چرم، کفش، چمدان و عطر تخصص دارد. این برند در سال 1983 توسط فرانکو ماسکینو در میلان تأسیس شد. ماسکینو مرد بی سوادی بود که تنها در سال 1971 به عنوان تصویرگر با جیانی ورساچه کار گرفت تا هزینه مطالعاتش را در Accademia delle Belle Arti تأمین مالی کند چرا که امیدوار بود نقاش شود. در نهایت علاقه اش به مد تغییر کرد و او در سال 1983 مغازه خودش را راه اندازی کرد. ماسکینو و برچسب مد او به خاطر طرح های نوآورانه، رنگارنگ، گاهی عجیب و غریب، به خاطر عشقش به پری ها، به خاطر انتقادهایش از صنعت مد و کمپین های آگاهی اجتماعی اش در اوایل دهه 1990 مشهور شدند.

کالکشن 2021 این برند:

جنگل قرمز، تم مجموعه Moschino پاییز / زمستان 2021 با تمام زرق و برق و سبک dames از صفحه نمایش نقره ای است. کارگردان خلاق این مجموعه جِرِمی اسکات (Jeremy Scott) بود.

درست مثل فیلم، طرح زنان در یک سالن گران قیمت منهتن لگد می زند، جایی که خانم های جامعه برای گرفتن جدیدترین لاک ناخن می روند: جنگل قرمز!

پس از مرگ ماسکینو، روسلا جاردینی (Rossella Jardini)، دستیار سابقی که از سال 1981 با او همکاری کرده بود، مدیر خلاق این برند از سال 1994 تا اکتبر 2013 شد. جاردینی که مسئول تصویر و سبک برند بود، نقش «شاهد خلاق» را برآورده کرد و رویکرد سبکی و فلسفی ماسکینو را زنده نگه داشت. این برند از سال 1999 بخشی از گروه مد افه (Aeffe) بوده است. ماسکینو در سال 2006 لباس های مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2006 تورین را طراحی کرد. اولین عطر ماسکینو به نام ماسکینو برای زنان در سال 1987 راه اندازی شد در حالی که کُلُن موسچینو برای مردان در سال 1990 به دنبال داشت. این شرکت همچنان به تولید عطرهایی مانند Flowery Cheap & Chic ادامه داد.

مجموعه جدید کلاه های ماسکینو برای اولین بار در نوامبر 2007، در طول EICMA به جهانیان ارائه شد. این کلاه ایمنی ها حاصل همکاری بین تولیدکنندگان کلاه ایمنی مکس مد و برند مد ماسکینو بود.
در اکتبر 2008، ماسکینو اسپا و آلتانا اسپا، شرکت های پیشرو در بخش لباس کودکان، از امضای توافق نامه ای برای ایجاد، توسعه و توزیع جهانی، به مدت پنج سال تجدید پذیر، از مجموعه های پسران و دختران ماسکینو خبر دادند. این مجموعه ها که جنبه خلاقانه آن ها در ماسکینو باقی مانده است، هدف آن سه گروه سنی بود:
1_ از یک–سه ماه تا دو سال
2_ دوازده–هجده ماه تا شش سال
3_ برای سنین شش تا چهارده سال


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *