بررسی طراحی لباس ، اتود ،اسکچ ، تصویرسازی،طراحی مد ، کالکشن سازی

منتشر شده در تاریخ

اتود:

برای توضیح کامل اتود میتوان گفت که لغتی انگلیسی با مفهوم مطالعه و تمرین است . اتود مسئله ای است که خیلی از طراحان از آن چشم پوشی میکنند اما باید بدانند که پیش طرح زدن با اتود به طراحان کمک میکند که چندین بار آنچه در ذهن دارند پیاده سازی کنند و در نهایت به طرح دلخواه خود برسند. برای اتود زدن کافیست به یاد داشته باشید این عمل باعث میشود به طور مرتب ایده های شما در طول پروسه ارتقاع پیدا کند.

اسکچ :

لغت ایتالیایی اسکچ جهت دادن زیبایی بصری بهتر ، طراحی سریع تر و یک طرح قابل فهم آسان است. اسکچ در نتیجه اتودهایی است که زده میشوند. اسکچ ها سطح پیشرفته تری از اتودها دارند. در طراحی اسکچ از رنگ ها استفاده میشوند تا طرح زده شده یک طرح زیبا ، متعادل و واضح تر باشد. در اسکچ تغییرات بیش از اتود است و فضای بیشتری برای طراحی وجود دارد.

تصویر سازی:

تصویر ساز را میتوان یک طراح ماهر با طرح هایی که کامل ، زیبا و جزئیات زیاد دارد معرفی کرد. در تصویر سازی نکاتی برای حذف نیز هست اما طرح زده شده یک طرح ساده که صرفا یک طرح کلی باشد نیست.به زبان ساده تصویرساز نقاشی می کند اما یک نقاشی کامل .تصویرساز از نمایش جنس پرچه ،طراحی لباس ،چگونگی ایجاد پارچه روی مانکن و نوع دوخت را مشخص میکند.
تصویرساز به طور کلی به جزییات تکنیکی و فنی میپردازد و نه صرفا طراحی ساده. برای یک تصویرساز هدف اصلی نشان دادن دوختها و جزییات لباس به طور حرفه ای است. نکته جالبی که میتوان گفت این است که هر تصویرساز لباس لزوما طرح اصلی را خودش ایده پردازی نمیکند.

طراحی لباس :

به هنر طراحی و زیبایی شناسی و استفاده آن در طراحی و تولید پوشاک ، کیف ،کفش و زیور آلات ، طراحی مد و لباس می گویند. طراحی مد و لباس تحت تاثیر فرهنگ های جوامع مختلف بوده و دارای تنوع بالایی است . تاریخچه طراحی مد و لباس به ابتدای قرن نوزدهم ، زمانی که طراحان به طراحی لباس برای مجالس اشرافی می پرداختند بر می گردد. اولین طراح لباس جهان چارلز فردریک ورث می باشد که با دوختن برچسب نام خود به لباس هایی که طراحی میکرد زمینه ساز شروع طراحی مد و لباس و آموزش طراحی لباس در دنیا شد.

طراحی مد: 

برندها، طراحان و رسانه‌های فعال در زمینه‌ی مد اغلب به دنبال آن هستند تا طرح‌ها و ترندها یا موارد دیگر را به معرض نمایش بگذارند و در این مسیر به یک تصویرساز باتجربه نیاز دارند تا تصاویری زیبا و جذاب از مفاهیم و ایده‌های مدنظر آنها را خلق کند.تصویرسازهای مد در تصویرسازی مُدهای جدید،تمرکز روی ترندهای مختلف و موارد دیگر همکاری می‌کنند.

کالکشن‌سازی :

کالکشن لباس یعنی طراحی مجموعه‌ای لباس که یک برند برای نمایش کارهای خود و تاثیرگذاری در ذهن مخاطب انجام می‌شود. طراحان لباس نیز برای آن‌که لباس‌هایی که طراحی کرده‌اند را به نمایش بگذارند، باید کالکشن مختص خود از لباس‌های طراحی‌شده را ایجاد کنند. لازم به ذکر است که در ایجاد یک کالکشن، تمامی کارها یعنی از طراحی تا دوخت و دوز لباس را طراح و یا هم‌تیمی‌های یک طراحی انجام دهند. طراحی لباس‌های یک کالکشن می‌تواند با الهام از استوری‌بُرد، طبیعت، بناهای معماری و … باشد.

جمع بندی :

برای طراحی لباس ازکجا شروع کنید : اگر میخواهید پیشرفت چشمگیری داشته باشید و در این صنعت به صورت جدی و حرفه ای کار کنید باید سخت کار کنید . طراحی لباس و صنت فشن همیشه در حال به روزرسانی است و شما باید اطلاعت به روز و حرفه ای داشته باشید.طراح لباس بودن صرفا به معنی داشتن مدارک متعدد نیست هرچند برای کار در مکان های حرفه و برند های معتبر حتما به آن نیاز پیدا میکنید . شما نیازمند اطلاعات جامع و حرفه ای در رابطه با هنرهای بصری، طراحی عمومی و حتی طراحی گرافیکی هستید. در نتیجه راه بهترین و حرفه ای بودن همینه که الان شروع کنید و حرفه ای جلو برید.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *