بررسی سبک رترو Retro Style

منتشر شده در تاریخ

رترو به طور کلی چیست؟

از سالهای 1960 استایل رترو استفاده میشود. استایل رترو آیتم های قدیمی را در خود جای داده و تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است.استایل رترو خیلی از آیتم های گذشتگان دور استفاده نمیکند ، در واقع استایل رترو 100 سال اخیر را پوشش میدهد.کلمه رترو ریشه لاتین دارد و به معنی زمانهای گذشته است .رترو ابتدا در صنعت مُد فرانسه استفاده شد و بعد از مدتی رترو به انگستان هم راه پیدا کرد و استایل‌ های قدیمی و نزدیک به دورۀ معاصر، دوباره زنده شدند.

استایل رترو

رترو استایلی است که ملهم از وینتیج است .این لباسها تقریبا به سبک 20 سال پیش طراحی شده اند.امروزه، این لباس ‌های دهه‌ های گذشته دوباره در حال تولید هستند و حتی برندهای مشهوری مانند آدیداس و نایک، به تولید آیتم های استایل رترو پرداخته ‌اند.امروزه استایل‌ های متعلق به دهۀ 1990 دوباره محبوب شده ‌اند .آیتم های دامن‌ های کوتاه و بلند پلیسه، دامن‌ کلوش، دامن چین‌ دار، شلوارهای پاچه گشاد، گردنبندهای مروارید، مدل‌ های قدیمی مو، عینک دودی‌ های قدیمی، استایل شما را به استایل رترو تبدیل می ‌کند.

فرق استایل رترو با استایل وینتیج

وینتیج در واقع به استایل های دهه 1920 و بعد آن اشاره دار با این فکت که استایل ‌های مدرن در دستۀ استایل وینیج قرار نمیگیرند. کلمه وینتیج به فدمت لباس اشاره میکند نه نوع خاصی از لباس یعنی اگر لباسی در دنیای مدرنیته دوخته شده باشد حتی شبیه لباس های 1920 باز هم در دسته وینتیج قرار نمیگیرند.در حال حاضر، هرآنچه بین سال‌ های 1920 تا 1996 تولید شده باشد، وینتیج به شمار می ‌رود. و اما رترو به تقلید از استایل و لباس‌ های گذشته اشاره دارد.بسیاری از طراحان استایل رترو، با تولید لباس‌ های متعلق به دهه ‌های 1980 و 1990، سعی دارند لباس‌ ها و استایل ‌های گذشته را دوباره احیا کنند.این لباس‌ های تولیدشده، رترو هستند، نه وینتیج!در واقع، استایل رترو، راه را برای بازگشتِ الگوها و استایل‌ های وینتیج به دنیای مدرن هموار می ‌کند.

آنتیک

اما اصطلاح آنتیک ، گاهی به جای کلمه رترو از کلمه آنتیک استفاده می ‌شوداستایل های مربوط به 100 سال پیش آنتیک هستند.

در آخر

این استایل متعلق به کسانیست که از گذشته لذت میبرند و به دنبال حس نوستالژیک هستند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *