بررسی استایل شخصیت ها در انیمیشن “بالا” پیکسار (Disney Pixar’s Up)

منتشر شده در تاریخ

در سال 2009، کمپانی‌های معروف انیمیشن دیزنی و پیکسار با هم همکاری کردند تا یک فیلم دل‌گرم کننده دیگر بسازند. داستان ماجراجویی کلاسیک Up.

برای کسانی از شما که هنوز فیلم را ندیده اید، داستان بر رابطه دوست داشتنی بین شخصیت های کارل و الی تمرکز دارد که از دوران کودکی با هم بوده اند. آرزوی همیشگی الی سفر به آمریکای جنوبی است که در فیلم به عنوان سرزمینی پر از رمز و راز و ماجراجویی توصیف شده است.

درباره الی

الی شخصیتی بسیار خوش بین و خوش رو است. بنابراین او با رنگ های روشن و الگوهای بازیگوش، در سراسر صحنه هایش دیده می شود. او عینک بیضی می زند که او را آدم منعطف و نرمی نشان می دهد. همچنین مبل الی شکل بیضی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، رویای الی، سفر به آمریکای جنوبی است. او در باغ وحشی با حیوانات عجیب و غریب که احتمالاً در جنگل های آمازون یافت می شوند، کار می کند.

الی می تواند بسیار زنانه باشد و در عین حال به جنبه ماجراجویانه خود وفادار بماند.

اکنون که توصیف مختصری از شخصیت الی داریم، به دنبال مجموعه‌ای از لباس‌ها می رویم که عناصر کلیدی شخصیت او را هدایت می‌کنند.

لباس 1.

این لباس یک صحنه از لباس الی در باغ وحش است. یک لباس سبز ارتشی الهام گرفته از سافاری را با چکمه های سوارکاری ست کرده. کمربند کراوات را با یک کمربند چرمی عوض کنید تا ظاهری الهام گرفته از الی داشته باشید. روسری با رنگ جواهر و گوشواره طوطی بازیگوش به تکمیل لباس کمک می کند.

لباس 2.

الی برای نشان دادن جنبه دخترانه‌تر خود، وقتی سر کار نیست، یک سری لباس‌های سارافون می‌پوشد. با این لباس زرد آفتابی با چاپ گینگهام که برای پیک نیک عالی است، ظاهر دوست داشتنی ای دارد.

لباس 3.

الی برای ظاهری آرام تر، شلوارهای رنگارنگ و تاپ های پر جنب و جوش می پوشد. برای به روز کردن این ظاهر، یک جفت شلوار روشن با یک تاپ گلدار زیبا را امتحان ست می کند.

پسر گرد و مربع پیر

یک پیرمرد و یک کودک 8 ساله، در حالی که خانه ای را حمل می کنند وارد جنگل می شوند. در حالی که ممکن است به نظر یک شوخی باشد.

کارل نقطه کانونی «بالا» است، بنابراین ایده‌های طراحی فیلم با او شروع شد. از آنجایی که کارل بسیار متین است، طراحان فکر کردند که بهتر است ویژگی‌های او را به شکل مربع، از صورت و عینک گرفته تا انگشتان دست و بند انگشتانش نشان دهند. آقای نیروا (Mr. Nierva) می گوید:«سمبلیسم شکل، در قاب‌های این فیلم وجود دارد تا یک داستان لحظه‌ای از زندگی کارل را روایت کند. هر زمان که کارل را در یک عکس به تنهایی می بینید، او در یک قاب مربع است. و هر زمان که الینور را دیدید» – همسرش – «او در یک قاب بیضی شکل است. و هر زمان که آنها با هم بودند، آنها را در یک قاب مربع با گوشه های بیضی دیدیم. بنابراین همه این چیزها به تعادل دنیای مربع ها و دایره های او کمک می کند. مبل و عینک کارل هم مستطیل است.

راسل، یک کاوشگر مشتاق آزاردهنده که به دنبال نشان شایستگی کمک به سالمند خود است. وقتی خانه پرواز می کند ناخواسته خود را در ایوان کارل می بیند. او همان یانگ جوان و گرد، به یین مربع سرسختانه کارل است. پیت داکتر (Pete Docter) در مورد او گفت:«راسل مانند یک درویش چرخان است. او در حال چرخش و حرکت است، بنابراین ما او را بیشتر شبیه یک تاپ یا یک بادکنک طراحی کردیم. آقای نیروا گفت: “طراحی راسل به طرز فریبنده ای پیچیده است، اما ما در تلاش هستیم تا او را تا جایی که می توانیم ساده کنیم.” او چندین سطح لباس روی هم دارد.»

کارل و راسل، داگ را در جنگل های بهشت پیدا می کنند. او بخشی از گروهی است که برای جستجوی یک پرنده نادر فرستاده شده بود. اما در حالی که سگ های دیگر زاویه دار، عضلانی و تهدیدآمیز هستند، داگ اضافه وزن دارد و دوست داشتنی است. صاحبش یک یقه الکترونیکی به او تعبیه کرده که به او اجازه می دهد افکارش تبدیل به صدا شود. (سازندگان «Up» می‌خواستند از حیوانات ناطق انسان‌مانندی که در بسیاری از فیلم‌های انیمیشن پراکنده هستند اجتناب کنند.)

آقای نیروا می گوید برای کمک به ایجاد یک حیوان متحرک با ظاهر واقعی، طراحان یک سفر جاده ای داشتند. او گفت: “ما به مهدکودک سگ ها رفتیم و از صاحبانشان پرسیدیم که آیا می توانیم سگ های دارای اضافه وزن را ببینیم. می‌خواستیم ببینیم که چربی روی سگ و خز او چگونه آویزان می‌شود و در حرکت، این تکان خوردن شکم چگونه خواهد بود.

کوین، نامی است که راسل به پرنده بسیار کمیاب و بدون پرواز 13 فوتی، که او و کارل در جنگل با آن برخورد می کنند، می دهد. آقای نیروا می گوید: «در هر فیلم پیکسار، همیشه یک شخصیت وجود دارد که طراحی آن واقعاً دشوار است، و کوین همان شخصیت در «بالا» است. «پیت این شخصیت پیچیده را می‌خواست. او باید آسیب پذیر، ترسناک، رنگارنگ، و بزرگ باشد.» کوین بر اساس قرقاول مونال هیمالیا، یکی از کمیاب ترین پرندگان جهان، ساخته شد. طراحان برای مطالعه آن سفری جاده ای به باغ وحش ساکرامنتو داشتند. آنها همچنین شترمرغ ها را به پیکسار در امریویل، کالیفرنیا آوردند تا بتوانند ساختار و حرکات آنها را تجزیه و تحلیل کنند. شترمرغ ها همچنین الهام بخش پرهای کوین بودند، اما آوردن آنها روی صفحه نمایش برای انیماتورها یک چالش بود.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

کلثوم بهرامی نیا

کلثوم بهرامی نیا · ۴ شهریور، ۱۴۰۱ در ۲:۰۶ ب.ظ

سلام، وقتتون بخیر

خیلی جالب و جذاب بود بررسی استایل شخصیت ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *