انواع سبک عکاسی فشن

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

انواع عکاسی مد چیست؟

از انجایی که عکاسی دامنه گسترده ای دارد، عکاسی مد حوزه های مختلفی را برای تمرکز دارد. یک عکاس مد می تواند تصمیم بگیردکه روی هر یک از انواع عکاسی مد تمرکز کند. تمرکز بر روی یک جنبه ضروری است زیرا هر حوزه دامنه متفاوتی دارد. تمرکز شماسبک عکاسی مد مورد استفاده و نحوه انجام آن را تعیین می کند. در زیر انواع قابل توجه عکاسی مد آورده شده است

عکاسی فشن را می‌توان به 4 بخش تقسیم کرد:

  1. High Fashion Photography
  2. Editorial Fashion Photography
  3. Street Fashion Photography
  4. Catalog Fashion Photography

High Fashion Photography.1

در این سبک اغلب برای معرفی و تبلیغ محصول خاصی از یک برند استفاده می شود.این سبک عکاسی مد در اختیار برندهای مطرح جهانی قرار دارد.عکاسی مد بالا اغلب مدل های برتر، بازیگران و هنرپیشه های مشهور و ستاره های فوتبال را در بر می گیرد. ایده اصلی به نمایش گذاشتن مهارت های تمام ذهن های خلاق درگیر است. آثار طراح مد، میکاپ آرتیست، آرایشگر و البته عکاس معرفی خواهد شد. لباس واکسسوری در این عکاسی‌ها به شکلی ظاهر می‌شوند که محصول مورد نظر در مرکز توجه قرار گیرد.
ژست مدل‌ها اغراق آمیز است و در کل نورپردازی، آرایش مو و صورت، فضای لوکیشن و… دست به دست هم می‌دهند تا عکسی بی نقص و فرا واقعی را به رخ بکشد. از ‌یک دوربین فول فریم برای عکاسی از این نوع عکاسی مد یا احتمالاً فرمت متوسط ​​استفاده می کنند.

2.Editorial Fashion Photography

سبک، آرایش، مو و مکان برای عکاسی ادیتوریال ضروری ومهم است. عکاسی مد ادیتوریال تقریباً شبیه عکاسی مد بالا است، زیرا هر دوی آنها به استایل منحصر به فردی برای داستان سرایی نیاز دارند یعنی درواقع این سبک از عکاسی راوی یک داستان است. هر عکاسی برای ربط دادن یک داستان، انتقال یک ایده است ‌یعنی تصویری که بدون هیچ متن و نوشته‌ای، قصه‌ای را برای شما بازگومی‌کند یا با یک عنوان کوتاه و موضوع از قبل تعیین شده همراه می‌شود‌ در نتیجه با دیدن یک تصویر، حسی از آن مجموعه عکس به شمامنتقل می‌شود.درست مانند عکاسی سبک زندگی، یک سرمقاله اغلب آرزویی است با این حال، لباس چیزی است که شما ممکن است بخواهید آن راداشته باشید دقیقا ادیتوریال در زمینه‌ی مد هم به همین شکل است که لباس و اکسسوری بر تن مدل در حالت و ژست خاصی بیان‌کننده‌ی داستان نانوشته‌ای است آنها آن را سرمقاله می نامند زیرا این ویژگی عکاسی در کتاب ها و مجلات مد است. عکس‌های‌سرمقاله می‌توانند روایتی ارائه دهند، داستان یک محصول یا برند را بیان کنند، یا یک روند محبوب را به تصویر بکشند و نمایش دهند به طورکلی عکس‌های ادیتوریال طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد که این موضوعات می‌تواند در ژانر عکاسی خبری(Photojournalism)، مد، پرتره، ورزش، منظره طبیعت و… باشد.

۳.Street Fashion Photography

عکس‌های مد خیابانی از دل فرهنگ جامعه در خیابان‌ها در می اید این نوع عکاسی روی افراد واقعی و شیوه زندگی آنها در مورد مد تمرکز دارد. اینگونه است که مردم عادی چه می پوشند و چگونه آن را استایل می کنند.در این سبک عکاسان به دنبال افراد خوش پوش جامعه می‌گردند که دنباله رو ترندهای فشن هستند‌ که امروزه مد خیابانی معمولاً با فرهنگ جوانان در ارتباط است و بیشتر در مراکز مهم شهری قابل مشاهده است استایل بعضی از این جوانان دارای آیتم‌های خاص است که بیان کننده نوع خرده فرهنگی است که متعلق به آن هستند در اخر این مجموعه از عکس‌ها، ترندها را به شکل فصلی آرشیو می‌کنند وبعد از گذر زمان مجموعه عکس‌های به دست آمده به شکل طبقه‌بندی شده راوی تاریخ لباس در جوامع مختلف هستند درواقع یعنی این عکس‌ها نشان دهنده‌ی درک مردم از ترند و مد زمان خودشان در هر دوره را نشان میدهد.عکاسی مد خیابانی و کاتالوگ بخاطر کارکرد متفاوتی که دارند به راحتی قابل تشخیص هستند اما عکاسی ادیتوریال و فشن سطح بالابه خاطر اینکه استایل مشابه به هم دارند بسیار نزدیک به هم هستند اگر علاقه شما به عکاسی مد خیابانی است، این نوع عکاسی مناسبه که ژانر جاب و البته سختی دارد

۴.Catalog Fashion Photography

در عکاسی کاتالوگ، ایده به نمایش گذاشتن محصولات است. این سبک از عکاسی فشن توسط کمپانی‌های مد برای ارائه محصولات‌ به مشتریان انتخاب می‌شود.هدف این است که آیتم های مد را به وضوح به شیوه ای جذاب به نمایش بگذارد. برند از این مدل استفاده میکند تا به مردم نشان دهد که محصولاتشان چگونه ظاهر می شوند تا آنها را به خرید وادار کنند این نوع عکاسی در یک استودیو با پس زمینه خنثی انجام میی شود آنها از پس زمینه خنثی استفاده می کنند تا هیچ چیز توجه مردم را از مد و محصول نمایش داده شده منحرف نکند. زاویه مناسب، نور خوب و… تاثیر زیادی در بهتر نشان دادن رنگ واقعی، نوع جنس ومدل آن کالا دارد.
بنابراین عکاس در این بخش باید حداقل با جنس‌های مختلف پارچه، برای نورپردازی مناسب آشنایی داشته باشد.

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Donya · ۲۴ بهمن، ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق.ظ

😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *