استایل گوتیک لولیتا (Gothic Lolita)

منتشر شده در تاریخ

گوتیک لولیتا یک سبک ژاپنی و خیابانی است که در ژاپن و آمریکا بسیار رایج و محبوب است. این سبک در تضاد با سبک لولیتا است. در واقع از نظر نوع لباس ها یکسان هستند ولی رنگ لباس ها دراین نوع عمدتا سیاه بوده. همچنین لباس های این سبک بسیار جذاب تر و زنانه تر از سبک لولیتا اند و به نوعی فانتزی ترند.
این سبک تحت تاثیر مد عصر ویکتوریا شکل گرفت. سرزمین اصلی سبک گوتیک لولیتا، ژاپن است. این سبک در سالهای 1997-1999 ایجاد شد و بین جوانان ژاپن بسیار محبوب شد. در ژاپن، این فقط یک روند مدرن نیست، بلکه انعکاسی از شیوه زندگی اش است.

موسیقی مدرن ژاپنی شروع این سبک شد. تمایل به تقلید و مانند بتهای خود، مونا و کانا باعث احیای سبک گوتیک لولیتا شد. این روند مد، نه تنها توسط ژاپنی ها، بلکه به ایالات متحده، چین، کره، آلمان، فرانسه، کانادا، روسیه، اوکراین رسیده است. اما اگر در ژاپن این شیوه زندگی است، پس در غرب این فقط یک سبک مد لباس است.در ذهن ما، لولیتا تصویری از یک دختر جوان است که تلاش می کند تا تمایلات بزرگسالان را درک کند. به گونه ژاپنی لولیتا این تصویر هیچ کاری برای انجام دادن ندارد.
تصویر بر روی بی گناهی، نادری، خلوص کودکان تمرکز دارد، اما به هیچ وجه تقاضای تجدید نظر در مورد محرک بودن این فرزند نیست.

نقوش رایج در لولیتا گوتیک اغلب شامل صلیب یا موضوعات مذهبی، خفاش، جمجمه، تابوت، لوستر، گل رز قرمز تیره و قلعه است. رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی، سرمه‌ای و آبی سلطنتی، مارونی، زرشکی و بنفش تیره همگی در لولیتا گوتیک رایج هستند. ترکیب رنگ سیاه و سفید تا حدی تابو است، اما می توان با سلیقه بیشتر انجام داد.

موها در این استایل شامل موهای صاف یا فر شده است که به سمت پایین رها شده اند، هر چند گاهی اوقات کلاه گیس هم پوشیده می شود. فرهای سوسیس نیز با مختصات بیش از حد پوشیده می شوند.
آرایش این استایل، معمولی شامل رژ لب تیره (در رنگ های شرابی، قرمز، بنفش تیره یا حتی قهوه ای تیره)، چشم های دودی یا منظم و رژگونه روشن است، اگرچه مانند سایر سبک های لولیتا ظاهر نسبتاً طبیعی باقی می ماند. رژ لب مشکی تقریباً هرگز استفاده نمی شود. اگرچه آرایش گوتیک با صورت پودری سفید همراه است، اما در لولیتا چندان رایج نیست زیرا می‌توان آن را بیش از حد معمولی دانست. لازم به ذکر است که لولیتای محبوب گوتیک، اغلب با گریم بسیار دراماتیک دیده می شود، اما این یک ظاهر “استاندارد” برای این سبک در نظر گرفته نمی شود.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *