استایل و پوشش در دهه 90

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

با توجه به ترکیب سبک‌های متفاوت از سوی طراحان، مد زنان در دهه 90 میلادی بسیار متنوع بود. اغلب استایل‌ های مهم دهه 90  الهام گرفته از دهه 70 بود و این مساله باعث بالا و پایین رفتن قد لباس‌ها در طول دهه شد. همچنین جنسیت‌گرایی از طریق نشان دادن “لباس زیر به عنوان لباس بیرونی” و استفاده گسترده از مواد Transparentمورد تاکید قرار می‌گرفت. 

دهه ۹۰ میلادی، تعریف ویژه خود را از مد دارد، این دهه پر است از ترندها و استایل‌هایی که می‌توان گفت تقریبا هیچگاه از دنیای مد حذف نشدند، ترندهایی آیکونیک و متفاوتی که در نهایت یک سبک خاص را تعریف می‌کنند، سبک خاص دهه ۹۰ .

تاثیر خرده فرهنگ ها بر فشن دهه 90 میلادی

خرده فرهنگ ها در آغاز، سروصدای زیادی نداشتند و آن چنانا که باید، تاثیر گذار نبودند، اما به تدریج، تاثیر آن ها در رفتارهای اجتماعی و فرهنگ رایج و اصلی جامعه دیده شد و این خود باعث شد تا دهه 90، تحت تاثیر کامل این اتفاق ها قرار بگیرد و شاید دلیل این که در آن زمان، فشن خیابانی بر لباس های اوت کوتور، برتری یافت و کار طراحان دچار زوال گشت، همین مسئله بود.


ترندهای دهه 90 میلادی

شلوارهای خاکی مارک Levi با نام تجاری Dockers بسیار مورد توجه واقع شد و همچنین استفاده از پارچه‌های حریر و بدن‌نما و تنگ در این دهه به چشم آمد.

 خیلی پیش از آنکه شلوارهای جین جذب، انتخاب اول همه برای هر استایلی باشند، شلوارهای جین دم پا با ساختار آزاد و فرمی متفاوت، تنها انتخاب جین آن روزها بوند. تکه‌ای که در ترکیب با جین دمپا یک استایل دهه ۹۰ کامل را درست می‌کرد.

استایل گات  (Goth)

از دیگر استایل های مهم دهه 90، سبک گات است که کاملا مربوط به فضاهای گوتیک (Gothic) می شود. رنگ مشکی هسته اصلی گات است. خط چشم های سیاه و سنگین، لباس تنگ و چرمی با رژ لب و لاک ناخن تیره و همچنین توری از اِلِمان‌های این استایل به حساب می آید.

چند نمونه از استایل دهه 90 باهم مشاهده میکنیم:

استایل هیپ هاپ:

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *