استایل هیپ هاپ

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

استایل هیپ هاپ Hip Hop Style

هیپ هاپ را باید مشهورترین سبک موسیقی آمریکا دانست که محبوبیت شگفت‌آورش موجب به وجود آمدن استایل هیپ هاپ شد.
هیپ هاپ یک جنبش فرهنگی و هنری است که توسط آمریکایی‌های آفریقایی تبار در اواخر دهه ۱۹۷۰ در محلۀ برانکس شهر نیویورک متولد شد. این نهضت فرهنگی که محصول خودشناسی، خلاقیت و غرور بود، با محوریت موسیقی هیپ هاپ که در کنار مواردی همچون نقاشی‌های گرافیتی، رقص برک و … همراه بود، رفته‌رفته به یک فرهنگ فراگیر خیابانی و صنعت پول‌ساز تبدیل شد. با افزایش محبوبیت ژانر موسیقی هیپ هاپ، تأثیر استایل آن نیز در دنیای مد و فشن افزایش یافت.

با آغاز دهه هشتاد هیپ هاپ که خرده فرهنگی در محله‌های نیویورک بود، به سرتاسر آمریکا نفوذ پیدا کرد. تأکید هیپ هاپ بر اهمیت ابراز هویت جمعی پایه‌های شکل‌گیری استایل هیپ هاپ را بنا کرد.
توجه به لباس و مو همیشه قسمت مهمی از تأثیرات اجتماعی و فرهنگی هیپ هاپ بوده و با اینکه در طول دهه‌های گذشته سبک‌ها تغییر کرده، همچنان لباس و مدل مو شاخصه‌های خاص اولیه خود را حفظ نموده است. استفاده از لباس های گشاد و اورسایز همچون ژاکت بامبر، هودی، پیراهن بیسبالی، جین بگی، کفش بسکتبال، گرمکن و لباس ورزشی، اکسسوری‌های بزرگ و پرزرق و برق و … در استایل هیپ هاپی بیشترین کاربرد را دارد. 
این سبک لباس پوشیدن توسط بسیاری از رپرها از جمله Wu-Tang Clan، Snoop Dogg و دیگر رپرهای گانگستر در آن زمان ترویج داده شد و تا اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی گسترش یافت؛ اما شکوفایی این استایل را در اواخر دهه ۲۰۰۰ همزمان با افزایش محبوبیت موسیقی هیپ هاپ، باید دانست که این استایل ویژه تأثیرات شگفت‌آوری در دنیای مد برجای گذاشت.

همزمان با شکل‌گیری تیپ منحصر به‌ فرد هیپ هاپی، کمپانی‌های نایک، آدیداس و تیمبرلند و… تولید کتانی های خود را که توسط هنرمندان هیپ هاپ مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزایش دادند و این مسئله سبب شد تا در اوایل دهه ۱۹۹۰، کمپانی‌های عمده تولید پوشاک استفاده از فرهنگ هیپ هاپ را در صنعت مد درک کنند. یکی از ویژگی‌های بارز استایل هیپ هاپی، قیمت مناسب لباس‌های آن است که توانسته میان جوانان طبقه متوسط مورد استقبال قرار بگیرد.
تأثیر هیپ هاپ در دنیای مد امروزه و سبک مد خیابانی بسیار مشهود است. به‌عنوان مثال، برند لباس خیابانی supreme در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مارک‌های لباس در جهان است. Supreme محبوبیت پرشور خود را مدیون فرهنگ هیپ هاپ است، زیرا عشق رپرهای برجسته‌ به این برند به مقبولیت آن نزد مردم کمک کرده است.

برای داشتن استایل هیپ هاپی باید حتماً به میزان براق بودن اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید، توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از ساعت‌ها و زنجیرهای طلایی رنگ استفاده نمایید تا بیشتر به چشم بیایند. البته در استایل هیپ هاپ دخترانه می‌توانید از اکسسوری‌های نقره‌ای رنگ بیشتر استفاده نمایید.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *