استایل لولیتا(Lolita)

منتشر شده در تاریخ

دنیای مد و فشن به استایل‌های شیک و کلاسیک ختم نمی‌شود، این دنیا پر از استایل‌های جالب و شاید تا حدودی غیر معمول است.

تاریخچه‌ی استایل لولیتا

اگر دنبال تعریف کلی و مختصر از این استایل هستید،لولیتا نوعی استریت استایل ژاپنی که از الهام گرفته شده از چند سبک دیگر مانند روکوکو،ویکتوریایی و گوتیک است. این استریت استایل از منطقه‌ی به نام (Harajuku) در سال‌ 1990 آغاز شد و امروزه طرفداران وفادار و بسیاری از علاقه‌مندان در آمریکا،استرالیا و سراسر اروپا این سبک و استایل را ادامه‌ می‌دهند.از آنجایی که گفتیم این استایل از چند سبک دیگر الهام گرفته شده‌ است،باید این را هم اضافه کنیم که با توجه به این قضیه ما انواع مختلف استایل لولیتا را داریم.

سوییت لولیتا (Sweet Lolita)

در این استایل شما رنگ‌های پاستلی مثل: صورتی،نعنایی،هلویی،آبی آسمانی را می‌بینید.هدف این استایل بانمک و سوییت به نظر رسیدن هست،پس تم اصلی آن الهام گرفته شده از آبنبات است و در واقع مانند آبنبات رنگارنگ و زیباست.همچنین اکسسوری قسمت مهمی از این استایل را تشکیل می‌دهد،گردنبند و چوکر‌های رنگی و پاستلی با طرح‌های شاد،از پاپیون و مروارید هم در اکسسوری‌ها به مراتب استفاده می‌شود. رنگ موی مخصوص این استایل پاستلی و هایلایت‌های شاد و رنگی ما بین مو‌هاست.

گوتیک لولیتا (Gothic Lolita)

این استایل پر از تیرگی و سیاهی است. در استایل گوتیک لولیتا رنگ‌های مشکی، بادمجانی،زرشکی،سبز یشمی و به طور کلی رنگ‌های تیره بسیار دیده می‌شود. از پارچه‌های تور و گیپور سیاه یا سفید در پیراهن‌ها و اکسسوری‌ها استفاده می‌شود.گردنبند‌هایی به شکل خفاش یا اژدها و در کل موجوداتی که در تیرگی زندگی می‌کنند،برای این استایل مناسب هستند.موی آنها معمولا مشکی است، ممکن است رنگی هم باشد اما از رنگ‌های تیره و کدری استفاده می‌شود مانند: شرابی،آبی تیره، سبز و غیره…

کلاسیک لولیتا (Classic Lolita)

این استایل حس و حال قدیمی و وینتیج دارد. در این استایل از رنگ‌های نود و خنثی استفاده شده‌است.کرم،قهوه‌ای،شیری،عنابی،سفید،خاکستری و …روی پیراهن‌ها پرینت‌ها و طرح‌هایی ساعت‌های کلاسیک و آلات موسیقی مانند ویالون دیده می‌شود. اکسسوری‌های این استایل معمولا بسیار شیک و کلاسیک است، آن‌ها از مروارید و تصویر آیکون‌های سلطنتی در گردنبند‌ها‌ی خود استفاده می‌کنند.

ویژگی‌ آیتم های استایل لولیتا

دامن یکی از مهم‌ترین آیتم‌های این استایل است.دامن‌ها می‌توانند به دو شکل Clock shaped یا A-shaped باشند. این دامن‌ها معمولا پر حجم و چین‌دار هستند. قد این دامن‌ها تا روی زانو است. بالا تنه‌ی این پیراهن‌ها به شکل بلوز‌های آستین بلند یا آستین کوتاه شکل داده شده است.انواع جوراب کوتاه،بلند یا حتی جوراب شلواری با کفش پاشنه بلند در استایل پوشیده می‌شود. کلاه‌‌های پرحجم، تاج‌های گل،گیره‌های مو به شکل پاپیون روی مو‌های آن‌ها دیده می‌شود.

مراسم چای لولیتا‌ها

خیلی از علاقه‌مندان به این استایل فقط به پوشیدن لباس آن هم بعضی مواقع اکتفا می‌کنند اما یک دسته‌ی دیگر هستند که به فرهنگ ویکتوریایی پایبند هستند و مراسم چای را اجرا می‌کنند. لولیتا‌ها دور هم جمع می‌شوند در کافه‌ها، پارک یا حتی موزه‌ها و چای می‌نوشند و از نزدیک‌ترین شیرینی فروشی در محله‌ی خود ماکارون و شیرینی‌های مخصوص می‌خرند.

برند‌های استایل لولیتا

از آن‌ جایی که این استایل بسیار خاص و کمیاب است، تعداد کمی از دیزاینر‌ها به طراحی و تولید این گونه لباس‌ها می‌پردازند. اکثر این لباس‌ها در ژاپن طراحی و تولید می‌شوند، ما چند نمونه از برند‌هایی که در این حیطه فعالیت می‌کنند را برای شما نام می‌بریم: Innocent world ,Alice and the pirates, Angelic pretty.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *