استایل الگانت

منتشر شده در تاریخ

استایل الگانت (Elegance Style)؛ یک استایل ساده و بسیار شیک است که نباید با سبک مینیمال اشتباه گرفت. هدف مینیمال این است که بیشتر توجه را به سمت خود شخص ببرد و نه لباس او، به همین دلیل بیشتر از رنگ‌های خنثی بهره استفاده می شود. درحالی که در الگانت ما می‌خواهیم در عین سادگی جذاب باشیم تا توجه دیگران به خود جلب کنیم. ردپای طراحی اولین لباس های این سبک را در انگلستان میتوانید پیدا کنید.

تاریخچه

شاید بتوان اولین ردپاهای استایل الگانت را در انگلستان جستجو کرد زمانی که مسیون ردفرن در خانه مد انگلستان در طراحی یک لباس ورزشی لباسی زنانه و با ظرافت طراحی کرد. قدم بعدی را مادلین ویونت برداشت او لباس‌های ظریف زنانه طراحی می‌کرد و به ملکه برش ادیب شهرت داشت. ویونت با الهام از مجسمه‌های باستانی لباس شب‌های بی‌نظیری طراحی می‌کرد و یکی از بهترین طراحان اولیه‌ی استایل الگانت است.

در اوایل دهه 1930 نیز برند هرمس با تولید روسری ابریشمی دست دوز مسیر استایل الگانت را برای مشکل پسندان هموارتر کرد و سبک جدیدی را به دنیای مد و فشن وارد کرد. همچنین یکی دیگر از طراحان سبک الگانت، گابریل بونور «کوکو شانل» معروف به افسانه مد، یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود. او مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدل های لباس های مردانه و دنباله رو طرح های که در عین سادگی، لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهره‌ای مهم در عرصه مد پدید آورد.

افراد مشهور این سبک: کیت بلانشت، نیکول کیدمن، پرنسس ماری دانمارک، هلن میرن، آدری هیپورن، کیت ونسلت هستند.

تفاوت استایل کلاسیک و استایل الگانت

استایل کلاسیک معمولاً از اکسسوری‌های ظریف و ساده استفاده می‌کند، در حالی که استایل الگانت از اکسسوری‌های پر زرق و برق استفاده می‌کند. علاوه بر نوع اکسسوری‌ها، موقعیتی که می‌خواهید برای آن لباس بپوشید نیز می‌تواند در انتخاب سبک پوششی مناسب تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، برای یک جلسه کاری رسمی، استایل کلاسیک مناسب‌تر است، اما برای یک مهمانی شبانه، استایل الگانت گزینه مناسب‌تری است. 

نمونه ای از اکسسوری استایل الگانت

ویژگی‌ های کلی استایل الگانت

  • اگر لباسی که پوشیده اید ساده است، جواهرات و اکسسوری‌های که استفاده می‌کنید باید بزرگ باشند. در این استایل، الگویی که بین لباس و اکسسوری وجود دارد، از قانون تضاد پیروی می‌کند.
  • استایل الگانت مناسب خانم‌ها و آقایانی است که اندام متناسبی دارند. تمامی کسانی که قصد دارند با استایل الگانت، تحسین همگان را برانگیزند، باید به اندام خود توجه کرده و ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهند.
  • از پوستتان به خوبی مراقبت کنید. اگر به نظافت شخصی و زیبایی پوستتان توجه نکنید، نمی‌توانید آن طور که دلتان می‌خواهد با این استایل، خودنمایی کرده و توجه بقیه را به خود جلب کنید.
  • به اصول ست کردن رنگ‌ها در این سبک متعهد باشید و سعی کنید رنگی را به تن کنید که هم به رنگ پوستتان می‌آید و هم با رنگ چشم‌هایتان تناسب دارد.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *