استایل آوانگارد

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

استایل آوانگارد چیست؟ لغت Avant-garde با خواستگاه فرانسوی، به افراد و یا کارهایی اطلاق می‌شود که خلاق و بدعت آمیز هستند و احترام ویژه ای برای هنر، فرهنگ، فشن و ترکیب آنها با لایف استایل قائلند.

وقتی محصولی به شکلی خلاق‌گونه، نامتعارف طراحی می‌شود( معمولا به شکلی عجیب و غریب) معمولا توجه بیشتری از سلبریتی ها و مطبوعات را به خود جلب می‌کند؛ مدیا و بلاگرهای فعال در این حوزه ترجیح می‌دهند که بیشتر درمورد آن بنویسند و آن محصول به خودی خود بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. فشن آوانگارد انصافا یک حوزه جذاب و چالش برانگیز برای عکاسان و خبرنگاران حیطه مد به حساب می‌آید و از همین راه مدیا، ذره ذره راه خود را به سمت روان مخاطب باز می‌کند.

تعدادی از فشن دیزاینر هایی که می‌توانیم آن‌ها را پیشرو در فشن آوانگارد بدانیم شامل Thierry Mugler, Gareth Pugh, Paco Rabanne, Comme des Garçons, Viktor & Rolf, Marques’Almeida, Jacquemus, Vivienne Westwood هستند.

استایل آوانگارد چجوریه

استایل آوانگارد، استایلی نیست که ما بتوانیم برای بیرون رفتن یا شرکت در دورهمی ها از آن استفاده کنیم. به این دلیل که شامل آیتم های اغراق آمیز و عجیب و غریب می شود . پیدایش استایل آوانگارد به قرن 19 میلادی برمی گردد و نوآوری، خلاقیت و خاص بودن از جمله ویژگی های بارز این استایل است.

المان های برجسته در استایل آوانگارد

داشتن تزیینات برجسته به طوریکه انگار از درون لباس بیرون زده اند یک کلید دیگر در ساخت استایل آوانگارد است. عکس زیر که تعدادی دست خونی شده از یک لباس بیرون زده اند، مربوط به هفته مد هوشگانگ در چین است. 

تأثیر آوانگارد بر مد

آوانگارد موجب شد طرح هایی غیر متعارف و جدید به دنیای مد وارد شود، در استایل آوانگارد از طبیعت و حیوانات الهام گرفته می شود و از موضوعات محبوب طراحان این استایل است. استایل آوانگارد ترکیبی از هنر و سبک مدرن در فشن است، در استایل آوانگارد معمولاً چهره با استفاده از ماسک، آرایش و مو پوشانده می شود.

الهام از پوشش حیوانات و پرندگان در استایل آوانگارد

آرایش هندسی موها در استایل آوانگارد 

ریسک پذیری بالای استایل آوانگارد

برای پذیرفتن و استفاده از استایل آوانگارد، باید نگاهی رو به جلو و جسارت بالایی داشت. بسیاری از دستاوردهای هنری و فرهنگی صنعت فشن از طریق دیدگاه های آوانگارد به دست آمده اند.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *