معرفی 5 دانشگاه برتر طراحی مد و لباس

منتشر شده در تاریخ

Central Saint Martins

دانشگاه سنترال سنت که در مارتین لندن انگلستان واقع است، یک مدرسه هنر عالی دولتی است که به برگذاری دوره‌های هنر ، طراحی و به ویژه مد معروف است. این دانشگاه پس از ادغام مدرسه‌ی مرکزی هنر و طراحی و دانشکده هنر سنت مارتین در سال 1986 تاسیس شد. رنکینگ این دانشگاه بالاترین امتیاز برای بازار کار و کاریابی دانشجویی پس از فارغ التحصیل را دارد.

Parsons The New School For Design

دانشکده‌ی طراحی لباس و مد پارسونز واقع در نیویورک آمریکا، پیشرو در رشته هنر و طراحی است. این دانشکده از بهترین مدارس مد در جهان است. پارسونز به دلیل داشتن روش‌های جدید و نوین تدریس که باعث خلاقیت در دانشجویان خود می‌شود معتبر است و دانشجویان این دانشکده جزو خلاق ترین هنرمندان پس از فارغ التحصیلی هستند. این مدرسه در سال 1896 توسط نقاش امپرسیونیست، ویلیام مریت چیس (William Merritt Chase) تأسیس شده است و بعد از گذشت تقریبا یک قرن با مدرسه‌ی The New School ادغام شده. دپارتمان فشن این مدرسه‌ی هنری به شکل حرفه‌ای دوره‌های بازاریابی مد، طراحی فشن، پارچه‌سازی و … را به صورت دوره‌های کوتاه مدت و تابستانی و همچنین در مقطع کارشناسی و کرشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

Istituto Marangoni

موسسه‌ی ماراگونی واقع در میلان ایتالیا در سال 1935 تاسیس شده است. این مرکز با این ایده‌ که به پرورش علاقه‌مندان به حوزه‌ی هنر، طراحی‌ لباس و همچنین تبدیل شدن آن‌ها به متخصصان فنی بپردازد شکل گرفت. این موسسه‌ی هنری با داشتن حدودا چهل هزار دانشجو با ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، زمینه ای را برای رشد و پرورش خلاقیت در بین هنرجویان فراهم کرده است. تمامی رشته‌ها، بطور همزمان در شعبه‌های پاریس، لندن، میلان و شنژن در چین، در اختیار هنرجویان قرار می گیرد.

Royal College Of Arts

کالج سلطنتی هنر در کنزینگتون لندن، تنها کالج در جهان در زمینه هنر و طراحی است که تا مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه دارد؛ این موضوع آن را از تمامی مدارس دیگر مد در سراسر جهان، مجزا می کند. این مجموعه حدود ۲۴ دوره را در گروه هنر و طراحی ارائه می دهد؛ و به طور مداوم به عنوان یکی از معتبرترین موسسات هنر و طراحی نامگذاری شده است.

رویال کالج هنر در سال 1896 تاسیس شده است و در سال 1967 یک امتیاز سلطنتی دریافت کرد که این امتیاز آن را به یک دانشگاه مستقل تبدیل کرد. در سال 2015 سایت Business of Fashion، این دانشگاه را در رنکینگ اول دوره‌های کارشناسی ارشد مد قرار داد. در سال ۲۰۱۹ QS World University Rankings، رتبه اول را در زمینه هنر و طراحی به این کالج اختصاص داد.

London College Of Fashion

یکی دیگر از دانشگا‌ه‌های برتر پایتخت مد، بی شک کالج مد لندن است که با ارائه‌ی متنوع‌ ترین رشته‌های فشن، در جهان شناخته میشود. در این مرکز شما می‌توانید به شکل موشکافانه ، جنبه‌های مختلف فشن را بررسی کنید. این کالج علاوه بر گرایش‌های طراحی لباس، بازاریابی مد، روزنامه‌نگاری یا همان فشن ژرنالیست و عکاسی فشن، دوره‌هایی را برای افزایش مهارت خیاطی به شکل حرفه‌ای هم ارائه می‌دهد. همچنین رشته‌هایی در زمینه‌ی خلاقیت و نوآوری در کسب و کار از پرطرفدارترین رشته‌های این کالج است که از سرتاسر دنیا دانشجو می‌پذیرد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *