معرفی دوره طراحی پارچه

منتشر شده در تاریخ

طراحی پارچه (به انگلیسی: Textile Design) اساساً روند ایجاد طرح‌هایی برای پارچه، نسج و هرچیزی که به نسج مربوط می‌شود می‌باشد. وظیفه اصلی یک طراح پارچه تولید و طراحی عناصر هنری برای پارچه با در نظر گرفتن نکات فنی نساجی است که به صورت عمده در پوشاک و دکوراسیون استفاده می‌شود.

هندسه نساجی فرآیند خلاقانه و فنی است که در آن نخ یا الیاف نخ با هم بافته می شوند یا در هم می آمیزند تا یک پارچه یا پارچه انعطاف پذیر، کاربردی و تزئینی را تشکیل دهند که متعاقباً روی آن چاپ می شود یا به شکل دیگری تزئین می شود. طراحی پارچه بیشتر به سه رشته اصلی تقسیم می‌شود، طراحی پارچه چاپی، طراحی پارچه بافته شده، و طراحی پارچه ترکیبی، که هر کدام از روش‌های مختلفی برای تولید پارچه‌های تزئینی سطحی برای کاربردها و بازارهای مختلف استفاده می‌کنند. طراحی پارچه به عنوان یک عمل تکامل یافته است تا تبدیل به یک صنعت جدایی ناپذیر از سایر رشته ها مانند مد، طراحی داخلی و هنرهای زیبا شود.

به عبارت دیگر رشته طراحی پارچه یک فرایند ایجاد نقش با یا بر روی تار و پود و انتقال هنر به منسوج است. الیاف، نوع نخ، نمره نخ، رنگ، کاربرد محصول و سیستم تولید نکات فنی است که باید در طول طراحی یک طراح در نظر بگیرد. طراحی پارچه با فشن، فرش و هر چیزی که با پارچه سروکار دارد، در ارتباط است. طراحی پارچه در انواع وسایل زندگی ما وجود دارد. به عنوان مثال لباس های ما، فرشها و زیراندازها، پرده‌ها، حوله‌ها و عروسک، همه و همه یک نتیجه از طراحی پارچه هستند.

این نمونه‌ها نشان دهنده اهمیت منسوجات و پارچه در زندگی روزانه ماست. تولید منسوجات نه تنها در اشیا و وسایل زندگی ما مهم است، بلکه در صنعت مد و فشن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. طراحی پارچه توانایی الهام دادن، برند کردن و استایل دادن به یک مجموعه مد است. صنعت نساجی نه تنها که یک هنر خلاقانه است بلکه شکلی از کسب و کاری اقتصادی محسوب می‌شود.

طراحی پارچه مستلزم درک جنبه های فنی تولید و خواص الیاف، نخ و رنگ است.

برای طراحی پارچه از کجا شروع کنم؟

اگر می خواهید پیشرفت چشمگیری داشته باشید و در این صنعت به صورت جدی و حرفه ای کار کنید. باید سخت کار کنید . طراحی پارچه و صنعت فشن همیشه در حال به روزرسانی است و شما باید اطلاعات به روز و حرفه ای داشته باشید. طراح پارچه بودن، صرفا به معنی داشتن مدارک متعدد نیست. هرچند برای کار در مکان های حرفه ای و موقعیت های معتبر حتما به آن نیاز پیدا می کنید. در نتیجه راه بهترین و حرفه ای بودن همین است که الان شروع کنید و حرفه ای جلو بروید.

بسته به ترجیحات خود، ممکن است در کالج شرکت کنید و مدرک دانشگاهی در طراحی پارچه بگیرید، در یک مدرسه حرفه ای ثبت نام کنید یا دوره های چاپ دیجیتال پارچه، فناوری پارچه، تکنیک های طراحی و سایر زمینه های مرتبط را بگذرانید.

توضیحات دوره طراحی پارچه صاحو

آیا این دوره نیازمند پیش‌نیاز است؟

خیر. تمامی موارد مورد نیاز در این دوره پوشش داده خواهند شد.

آیا گواهی این دوره معتبر است و می‌توان آن‌ را در سفارت‌ها ارائه داد؟

بله. در صورتی که هنرجویان با موفقیت دوره را تکمیل نمایند، گواهی معتبر و بین‌المللی را دریافت خواهند کرد. این مدرک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه می‌باشد و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آن از طریق سایت اصلی آن قابل بررسی می‌باشد.

چگونه نسخه ضبط ‌شده جلسات را مشاهده کنم؟

نسخه ضبط ‌شده هر جلسه بر روی صفحه دوره قرار می‌گیرد و گزینه مشاهده آن به همراه تاریخ جلسه ظاهر می‌گردد که با زدن برروی آن به صفحه مربوطه به بازپخش منتقل می‌شوید.

چگونه در این دوره ثبت‌نام کنم؟

برای ثبت‌نام در دوره نیاز است تا ابتدا در سایت ثبت ‌نام کرده باشید. سپس با ورود به حساب کاربری خود و مراجعه به این صفحه می‌توانید مبلغ موردنظر برای پیش‌پرداخت دوره را انتخاب کنید و سپس با زدن برروی پرداخت و ثبت ‌نام در دوره به درگاه پرداخت هدایت شوید. پس از پرداخت موفقیت‌آمیز اطلاعات مربوط به دوره در پروفایل‌تان ظاهر می‌گردد. همچنین تا حداکثر ۲۴ ساعت از طرف صاحو استایل با شما تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات تکمیلی در مورد دوره به شما داده شود. (مشاهده راهنمای جامع)

آیا امکان درخواست ریزنمرات دوره وجود دارد؟

بله. پس از ثبت نمره توسط اساتید، دکمه درخواست ریزنمره ظاهر می‌گردد و با زدن بر روی آن درخواست شما ثبت می‌گردد و پس از مدتی ریزنمرات شما برای‌تان ارسال می‌گردد.

چگونه در کلاس شرکت کنم؟

برای شرکت در کلاس در صورتی‌ که استاد مربوطه کلاس را شروع کرده باشد، گزینه ورود به کلاس برای‌تان ظاهر می‌گردد که با زدن بر روی آن به صفحه کلاس هدایت می‌شوید. (مشاهده راهنمای جامع کار با سامانه کلاس‌ها)

سوالات بیشتری دارم. از کجا می‌توانم پاسخ خود را دریافت کنم؟

لطفاً ابتدا بخش سوالات متداول را مطالعه فرمائید. درصورتی ‌که پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید از طریق چت آنلاین که در پائین سمت راست دکمه آن وجود دارد، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما نیز سایر روش‌های تماس با پشتیبانی را مشاهده فرمائید.

طرح درس های دوره ی طراحی پارچه:

آشنایی با محیط نرم‌افزار ایلاستریتور و ابزارها

آموزش طراحی موتیف و واگیره‌سازی در محیط

آموزش میپینگ و چیدمان پارچه‌های خلق‌شده

تعریف راپورت پارچه

طراحی پارچه به‌صورت پروژه‌محور

مهارت ورود به بازار کار

در اوایل شروع کار حتما سعی کنید ارتباط قوی با دیگران داشته باشید. بهترین زمان برای برقرار کردن این ارتباطات زمانی است که شما هنوز آموزش خود را در مدرسه طراحی لباس را تمام نکردید. به همکاری های رایگان و حتی پولی حواستان باشد، چون برای پیدا کردن کار بزرگترین کمک را می کند. همیشه همکاری با آدم های قدیمی که با آنها آشنا هستید راحت تر از افراد جدید هست. اینکه طراحی لباس یک هنر است، درست است؛ اما یک بیزنس بزرگ هم است. بسیاری از طراحان مد برجسته ی دنیا این نظر را داشته اند که برای پیشرفت شغلی نیاز به بالا بردن مهارت های بیزنسی است. داشتن مهارت بیزنسی از اصول مهم کار در این رشته است پس حتما آن را جدی بگیرید.

ویژگی های برگزاری دوره های صاحو:

تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های صاحو علاوه بر امکان استفاده از طرح‌ درس‌های استاندارد بین‌المللی، اساتید مطرح و توانمند، و قیمت مناسب از همه یا برخی از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

پشتیبانی 24 ساعته

ارائه ویدئوهای جلسات

برنامه ریزی با توجه به وقت هنرجوها

شرایط پرداخت اقساط

گروه های رفع اشکال به صورت مستقیم با اساتید

امکان دریافت مدرک بین المللی رلیانس فرانسه

امکان حضور رایگان در تمامی ورکشاپ‌ها در طول سال

ایجاد اشتغال مستقیم در بخش طراحی، تولید و یا آموزش

نمونه کار هنرجویان:

کلام آخر صاحو:

بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کند. صاحو استایل مدارک خود را با همکاری شرکت بین‌المللی به هنرجویانی که با موفقیت دوره را به‌ پایان می‌رسانند، اعطا می‌کند. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه است. صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آنها از طریق سایت اصلی آن شرکت، قابل بررسی است.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *