معرفی انواع پالتو زنانه

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

پالتو زنانه چیست؟

پالتو یک لباس زمستانی است که از انواع پارچه های ضخیم یا پشمی تهیه می شود و برای گرم نگه داشتن بدن بسیار مناسب است. پالتو یک نوع کت است که قد آن بلند است یا به عبارت دیگر کت بلندی است که روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود و در واقع لباسی بیرونی است معمولا تا زیر زانو امتداد دارد.

پالتو زنانه انواع مختلفی دارد مانند:

پالتو کوتاه
پالتو بلند
پانچو
جلیقه زمستانی
پالتو دورو
پالتو چرم
پالتو بارانی
پالتو تک لایه و دو لایه
پالتو خزدار

نکات مهم هنگام خرید پالتو :

جنس پارچه: اگر قیمت برایتان مهم نیست، پارچه ی کشمیر بهترین نوع جنس است. چون علاوه بر گرمای فوق العاده، سبک هم هست. پارچه های پشمی و ابریشمی هم می تواند گزینه ی خوبی باشد. پارچه های پشمی در مقابل رطوبت، گرد و خاک و ساییدگی مقاوم هستند. اگر پالتویی که خریداری کرده اید پشمی است، به هیچ وجه آن را درون ماشین لباسشویی نیندازید چون فرم خود را از دست می دهد و حالت شل شدگی می گیرد. پارچه فوتر هم در بین زنان علاقه مندان خاص خود را دارد.

بلندی پالتو: آقایان معمولا پالتوهای بلند را انتخاب می نمایند، این درحالی است که بانوان به پوشیدن پالتوهای کوتاه علاقه بیشتری دارند. به نظر می رسد، آقایان کار درست را انجام می دهند. چرا که، پاها کمتر در معرض سرما قرار می گیرند. حال اگر پالتو کوتاه باشد فقط بالاتنه گرم می ماند و از ناحیه پا احساس سرما می کنید.

اندازه پالتو: وقتی که پالتو را پرو می کنید، چند بار دست هایتان را عقب و جلو ببرید و یا باز و بسته کنید. اگر در قسمت ساعد احساس کشیدگی می کنید، این پالتو را نخرید. چون معمولا آستین های پالتو باید به گونه ای باشد که در سرمای شدید بتوانید لباس ضخیم بر تن کنید. قد آستین هم باید بلند باشد و روی مچ قرار بگیرد، به طوری که لباس زیر پالتو از قسمت آستین معلوم نباشد. قسمت دامن پالتو نباید موقع نشستن و برخاستن، جمع شود. به عبارت دیگر هیچ گونه کشیدگی در این قسمت احساس نشود.

داشتن جیب: هنگام خرید پالتو به جیب آن توجه کنید، بهتر است پالتو جیب داشته باشد. چون مواقعی که دستکش همراه ندارید، موجب گرم نگه داشتن دست ها می شود و می توانید وسایل مورد نیازتان مانند: گوشی موبایل و کیف پولتان را در آن قرار دهید.

رنگ پالتو: پالتوهای طوسی، مشکی، سفید، گلبهی، قهوه ای و… از جمله رنگ هایی است که در بین زنان و دختران خواهان زیادی دارند. این نکته را فراموش نکنید که رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن گرما را بیشتر جذب می کنند.

انواع پالتو زنانه :

1-مدل ربدوشامبری یا robe coat

این مدل هیچ‌گونه دکمه‌ای ندارد و تنها با یک کمربند از جنس خود پالتو بسته می‌شود. این پالتو قد بلندی دارد و برای افراد قد بلند مناسب است.

2_پالتو کلاسیک :

پالتو کلاسیک جزو اولین دسته از پالتوهایی است که برای خانم‌ها طراحی شده‌اند. که قد نسبتا بلندی دارند و برای افراد بلند قد بسیار مناسب است. این نوع پالتوها با اکثر شلوارها و کفش‌های پاییزه و زمستانه به راحتی ست می‌شوند.

3_پالتو فوتر :

پالتو فوتر زنانه از آن دسته پالتوهای پرطرفدار و پر فروش بازار پوشاک است. تنوع رنگ و مدل و گرم بودن این نوع پالتو، در بازارِ داغِ آن بی تأثیر نیست. عمر پالتوی فوتر زنانه بالاست و تا چند سال می توانید از این محصول استفاده کنید.

4-پالتو شنلی

این مدل قبل از اینکه به پایین تنه برسد، شانه ها را کاملاً می پوشاند که می تواند کمی شبیه به پوشیدن پتو گرم و راحت باشد.

5_پالتوی نظامی :

اید‌ه‌ی این مدل پالتوی زنانه از مدل پالتوهای مردانه نظامی آمده است. . این سبک با داشتن یک نیم تنه و کمر مناسب،دکمه های فلزی کلاسیک ، این سبک زنانه و قوی است و معمولا جنس پالتو از پارچه‌ی ضخیم و کاملا گرم است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Mobina · ۹ بهمن، ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق.ظ

خیلی عالی بود 👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *