معرفی انواع اندام‌ها

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

با شناخت اندام خود میتوانید انتخاب راحت تری برای لباس داشته باشین

هر شخص با هر نوع تیپ اندامی که داشته باشد، با مقایسه و تطابق فرم اندام خود با نزدیک‌ترین تیپ های اندامی که در ادامه مقاله ذکر خواهد شد، می‌تواند بهترین انتخاب را در لباس داشته باشد. حتی اگر فرم اندام او ترکیبی از دو نوع تیپ اندامی باشد، به گونه ای که می تواند به نکات کلیدی هردوی آن‌ها توجه کرده و بهترین مدل لباس و بهترین پارچه را برای آن انتخاب کند.

مستطیل شکل

فرم مستطیلی به اندامی گفته می‌شود که شکل کلی اندام به صورت یک مستطیل به نظر می‌رسد. فرد دارای اندام مستطیل شکل، اندازه دور کمر با اندازه بالاتنه و پایین تنه فرد، تقریبا به طور یکسان است و بین این نقاط بدن، تفاوت چندانی در اندازه به چشم نمی‌آید.

اندام سیب

نوع بدنی سیب زمانی است که وزن شما بیشتر در میانه تنتان قرار دارد.  وزن اصلی بدن در اطراف قسمت میانی و قفسه سینه متمرکز شده است، که به شما ظاهری با سینه های بزرگ و شکم بیرون زده می دهد. ممکن است پاهای خوش فرم و لاغری داشته باشید.

فرم گلابی:

در اندام گلابی شکل عرض شانه و بالاتنه باریک تر از پایین تنه و عرض باسن است. معمولا افرادی که چنین اندامی دارند دچار گودی کمر زیادی هستند.  در تیپ اندامی گلابی شکل با چاق و لاغر شدن افراد اختلاف بین دور سینه و باسن زیاد و کم می شود که البته این اختلاف بیشتر به خاطر چاق شدن دور باسن است نه دور سینه! در کل این افراد به علت پهن بودن باسن، کمرشان باریک به نظر می رسد یعنی خودبه‌خود یک کمر باریک برایشان تعریف شده است

فرم ساعت شنی

اندام ساعت شنی بهترین فرم شناخته شده در بین اندام زنان است، این نوع اندام دارای شانه‌ ودور سینه‌ی پهن، کمر باریک، باسن بزرگ و عریض و ران‌های پر و گرد است. البته در نوعی دیگری از این فرم، علاوه بر این مشخصات، زنانی با سینه‌های بزرگ نیز دیده می‌شوند.

فرادی که دارای بدن ساعت شنی هستند، یک نیم تنه پهن، کمر باریک و باسن پهن دارند(در این افراد عموما نیم تنه و ران دارای اندازه های مشابه و گاها نزدیک بهم هستند.

فرم لوزی

اندام های دارای فرم لوزی پایین تنه وسیع تری دارند. در این حالت به احتمال زیاد ران ها نیز حجم بیشتری نسبت به بازوها دارند.

فرم مثلث

اندام مثلثی شکل به حالتی گفته می شود که عرض بالاتنه باریکتر از پایین تنه باشد و یا برعکس. هنگامی که عرض شانه و قفسه سینه کوچکتر از عرض باسن باشد در ظاهر اندام فرد مثلث رو به بالا و برعکس آن مثلث رو به پایین ایجاد می شود.

فرم مثلث وارونه

در تیپ اندامی مثلث وارونه دور سینه بزرگ و دور باسن باریک است و کمر به خوبی در جای خود تعریف نشده است. یا به‌قول‌ معروف باریک بودن کمر به دلیل کم بودن دور باسن به‌ خوبی نشان داده نمی شود.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *