دوره فیگور

منتشر شده در تاریخ

طراحی فیگور از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مهارت‌هایی است که تمامی طراحان لباس باید بر آن مسلط باشند. این دوره از پیش‌نیاز‌های اصلی ورود به حوزه طراحی لباس می‌باشد. همچنین برخلاف تصور افراد، داشتن مهارت نقاشی با آن‌که می‌تواند مفید واقع شود، از پیش‌نیازهای آموزش این دوره نمی‌باشد و تمامی تکنیک‌های موردنیاز در این دوره آموزش داده می‌شود.
در این دوره یاد می‌گیرید که چگونه شکل انسان و تناسبات آن را با خطوط و دایرههای ساده ترسیم کنید. تکنیک‌ها و تمرین‌هایی را که یاد می‌گیرید برای ایجاد نقاشی‌های واقع‌گرایانه و ایجاد کاتالوگ از ژست‌ها را می‌توانید استفاده کنید.

نمونه کار فیگور هنرجویان صاحو
نمونه کار فیگور هنرجویان صاحو
کلاس آنلاین فیگور
کلاس آنلاین فیگور
کلاس حضوری فیگور
کلاس حضوری فیگور

در این دوره خواهید آموخت خطوط مستقیم با طول‌های مختلف و دایره‌هایی با اندازه‌های مختلف بکشید، نحوه کار با ابزارهای اولیه طراحی را بیاموزید و درک کنید که موقعیت دست، آرنج و بازوی شما چگونه می‌تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد.
در مرحله بعد، نسبت‌های کلی انسان را مطالعه کرده و ترسیم آن‌ها را در هر بخش از بدن تمرین می‌کنید. دایره‌ طراحی کرده و آن‌ها را به نصف و یک سوم تقسیم می‌کنید تا نمایانگر قسمت بالایی اسکلت انسان باشد: سر، پشت و لگن. با ستون فقرات و مهره‌ها ادامه خواهید داد تا متوجه شوید که قسمت بالایی بدن چگونه حرکت می‌کند.
همین اصول را روی اندازه‌گیری‌ها و نسبت‌ها اعمال خواهید کرد تا اندام‌ها را با هم ترکیب کنید و ببینید که هر کدام چگونه حرکت می‌کنند. با اندام فوقانی (بازو، ساعد، و دست) شروع کنید و این کار را با اندام تحتانی (ران، ساق پا، و پا) تکرار کنید.
در نهایت، با ترسیم فیگورهای پویاتر به بررسی مفهوم حرکت بدن ادامه دهید. سپس، یاد بگیرید که چگونه حجم را در بدن انسان با استفاده از اشکال هندسی ساده به تصویر بکشید. در انتها نیز برخی نکات پس از تولید در مورد تکنیک‌های فرافکنی و پرسپکتیو دوره را به پایان خواهید رساند.

نویسنده

ساغر رفیعی

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *